Gå til innhold

PhysX på billigsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke denne vert integrert i grafikkortene før? Eller burde den kansje være det?

Teknologien som benytter seg av grafikkortene er vel Havock. Det er vel også den mest brukte i spill for tiden. Det er kanskje derfor enkelte tror det er integrert i grafikkortene. ATI har også skissert en løsning med crossfire hvor et av kortene dedikeres til fysikk og det andre til grafikk.

 

Hadde Ageia physx fungert bra i f. eks crysis og andre nye titler slik at man fikk 10-20

% ekstra ytelse, ås hadde jeg kjøpt et slikt kort med en gang!

Litt samme opplegg her, hadde Ageia støttet mere eyecandy på Company of Heroes så hadde det nok kommet inn i burken min også..

 

Syntes det er litt synd at det ikke har slått mere an, på den annen side er det godt å slippe enda et innstikkskort. Så lenge Ageia er eneste produsent og spillutvalget er lite så tar dette neppe av med det første. Unreal er vel sterkeste kort på hånden, det er vel også siste kortet som spilles denne runden og tar de ikke et stikk nå så er det nok kun et oppslag i historeibøkene til sommeren.

Lenke til kommentar
hm... jeg spår katastrofe.

Leste du artikkelen?

Også har kortet eksistert lenge... så du spår d liksom bare nå? :p

 

Jeg tror også at folk prøver å få antall kort i maskinene sin ned :p

Og legge til ett ekstra med vifte og krever ekstra strømkontakt er litt negativt også...

Men hadde vært morsomt å prøve det ut... og ja kanskje fps går litt ned som nevt tidligere, men fysikken i spillene blir noe en god del bedre =)

Lenke til kommentar

ageia har også en software løsning som slik havoc har..

 

ser noen blander havoc og agei men kort fortalt er det to konkurerende selskaper med tilsvarende teknologi

ageia har sluppet et dedikert kort, som gir ekstra eye candy mens havoc holder seg til software emulering

 

Forsåvidt har også xbox360 støtte for ageia physx. Skal sies at havoc er kjøpt av intel og at amd snuser på ageia.

Lenke til kommentar
Syntes det er litt synd at det ikke har slått mere an, på den annen side er det godt å slippe enda et innstikkskort. Så lenge Ageia er eneste produsent og spillutvalget er lite så tar dette neppe av med det første. Unreal er vel sterkeste kort på hånden, det er vel også siste kortet som spilles denne runden og tar de ikke et stikk nå så er det nok kun et oppslag i historeibøkene til sommeren.

 

Det er bra at det ikke har slått an. Det viser at markedet fungerer. Physx er en dårlig investering, så folk velger å ikke gjøre den investeringen. Legg heller på Physx prisen på skjermkortetbudsjettet ditt, og du vil få mye bedre valuta for å bruke pengene på skjermkort.

Lenke til kommentar

500kr begynner å bli en god pris og det kunne vært verdt å kjøpe et for å prøve. Men det største problemet mitt er at det er veldig få spill som støtter det og ingen av de som støtter det nå interesserer meg noe særlig. Selv om kortet bare kostet 50kr ville det vært helt borkastet for min del da jeg ikke kunne ha brukt det til noe.

Lenke til kommentar
500kr begynner å bli en god pris og det kunne vært verdt å kjøpe et for å prøve. Men det største problemet mitt er at det er veldig få spill som støtter det og ingen av de som støtter det nå interesserer meg noe særlig. Selv om kortet bare kostet 50kr ville det vært helt borkastet for min del da jeg ikke kunne ha brukt det til noe.

Same her. Hadde det hjelpt noko i Crysis så skulle eg gjerne kjøpt eitt eg og - det gamle skinnet av ein PC som eg har treng all hjelp han kan få i så måte... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...