Gå til innhold

Bildeeksempler fra Olympus E-3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, siden firmwaren i disse kameraene ikke var helt ferdig. Jeg har ikke hatt kloa i en representativ versjon av D300, men 40D og 1Ds MkIII har jeg brukt ganske mye, for ikke å snakke om 5D som jeg har hatt i ca to år.

 

AF på det eksemplaret av E-3 som jeg fikk låne virket både rask og presis, selv om den av og til ikke klarte å "feste seg" og begynte å "jage" etter fokus. Dette hendte også i godt lys, og flere andre journalister på turen la merke til lignende fenomen - spesielt mot den grønne bakgrunnen bak pistolene. De japanske representantene fra Olympus som var med, noterte seg problemet og lovet å se nærmere på det i neste versjon av firmwaren. Det må også presiseres at det var ytterst få bilder/motiver som fikk dette problemet.

 

Jeg sammenlignet ikke AF direkte med andre kameraer, så noe tallfestet sammenligningsgrunnlag kan jeg ikke vise til, men min "gut feeling" likte bedre AF på både 40D og A700 enn E-3. 1Ds MkIII stiller selvsagt i en klasse for seg. 1D Mark III har jo hatt en del fokusproblemer i det siste, men det gjelder ikke 1Ds. 5D er selvsagt mye tregere enn E-3 i fokuseringen, noe som selvsagt bare skulle mangle - det er jo tross alt ca to år eldre.

 

Fra meg får AF på E-3 godkjent pluss, men ikke fantastisk. Basert på firmware v0.9 - det blir spennende å se hvordan den er i ferdig utgave.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...