Gå til innhold

Blogg: Spennende import fra øst (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er utrolig tilfredsstillende å komme tilbake til en fiendegruppe som knuste meg for noen timer siden, og banke dem paddeflate mens jeg ler rått og håper ingen hører meg.

 

Dette er alfa omega i rollespill. Dette er akkurat det som ødela Oblivion (med mer).

 

Ascension to The Throne virker faktisk litt tøft. Synd det er tekstbasert. Klarer ikke å leve meg helt inn i spill hvor man må lese alt mulig (blant annet derfor jeg til slutt ga opp NWN). Kanskje jeg skaffer det når jeg kommer hjem på perm i jula. Gothic II er faens vanskelig i starten også, så jeg skal nok fint klare Ascension to the Throne. :)

 

EDIT: ...Og jeg er selvsagt helt enig med deg, Joachim. Mange utrolig gode spill er temmelig ukjente. Gothic II har nå fått litt mer oppmerksomhet opp gjennom årene, men da det kom ut var det INGEN utenom Tyskland som hadde hørt om det. Like fullt er det fortsatt mitt yndlingsspill.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg synes det er utrolig tilfredsstillende å komme tilbake til en fiendegruppe som knuste meg for noen timer siden, og banke dem paddeflate mens jeg ler rått og håper ingen hører meg.

 

Dette er alfa omega i rollespill. Dette er akkurat det som ødela Oblivion (med mer).

 

Ascension to The Throne virker faktisk litt tøft. Synd det er tekstbasert. Klarer ikke å leve meg helt inn i spill hvor man må lese alt mulig (blant annet derfor jeg til slutt ga opp NWN). Kanskje jeg skaffer det når jeg kommer hjem på perm i jula. Gothic II er faens vanskelig i starten også, så jeg skal nok fint klare Ascension to the Throne. :)

 

EDIT: ...Og jeg er selvsagt helt enig med deg, Joachim. Mange utrolig gode spill er temmelig ukjente. Gothic II har nå fått litt mer oppmerksomhet opp gjennom årene, men da det kom ut var det INGEN utenom Tyskland som hadde hørt om det. Like fullt er det fortsatt mitt yndlingsspill.

 

Det var jo fordi du kunne bare få kjøpt Gothic 2 på nassespråk i gamledager ;)

 

Bruttern kjøpte det på tysk, det ble lagt på hylla etter 2 dager xD

 

Dette Ascension spillet ser jo litt tøft ut da, kanskje kjøpe det :p

Lenke til kommentar

Høres spennende ut, ja jeg savner flere anmeldelser av Gamersgate spill..det er jo TONNER der som aldri havner på denna spillsiden.

 

Reversert vansklighetsgrad er TYPISK for mange spill i dag...

Rare greier det for å være ærlig...i mitt lille hode bør det være lett først og vansklig tilslutt ;)

 

men hey.

 

Janster

Lenke til kommentar

Dette er et initiativ jeg setter pris på. Det er ikke så lett å finne noe informasjon om spill som faller utenfor mainstreamen av en eller annen grunn.

 

Ellers er jeg enig i at det var alt for få menesker som spilte (og betalte for) Gothic 2. Jeg tror Gothic 3 kunne vært tidenes rollespill hvis teamet hadde fått nok resurser til å fullføre produksjonen.

 

Et lite tips til rollespillinteresserte kan være indie spillet Mount & Blade som kanskje har det beste kampsystemet jeg har sett i et spill noen sinne. Selv om grunnspillet fortsatt er under utvikling er det en morsom spillopplevelse og finnes det allerede masse mods man kan kose seg med.

Lenke til kommentar

Jeg synes anmelder-sidene har et delansvar for slik situasjonen er også. Mindre kjente spill blir sjeldent anmeldt, og kanskje verre, stortitler får veldig veldig ofte ufortjent god kritikk og lovprises. Ofte innser folk over tid at spillene ikke er så bra, men synes spillanmeldere litt for lett lar seg rive med av en stortittel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager er ikke dette en spillomtale, i stedet for et blogginnlegg? Med mulig unntak av omtrent to avsnitt holder teksten seg innenfor alle spillomtalers rammer - det eneste som mangler, er en karakter.

Jeg skjønner hva du mener, men nå tror jeg ikke det finnes noen definisjon som hindrer en bloggpost i å også være en slags omtale.

 

Ascension to the Throne er ikke et spill vi fikk tilsendt for å omtale, det var et spill jeg kjøpte selv, og som jeg hadde lyst til å skrive om. Så lenge dette ikke var et spill jeg spilte "profesjonelt", ønsket også å ha friheten til å ikke sette karakter eller komme med noen annen konklusjon enn at jeg likte spillet, og tror andre også vil like det.

 

Derfor skrev jeg det som en bloggpost. I tillegg ønsket jeg ikke at diskusjonen skulle spore av og gå rundt en eventuell karakter, slik den dessverre har en tendens til å gjøre med omtaler.

 

Jeg forutså faktisk ikke at noen kom til å se på det som problematisk.

Lenke til kommentar
Jeg synes anmelder-sidene har et delansvar for slik situasjonen er også. Mindre kjente spill blir sjeldent anmeldt, og kanskje verre, stortitler får veldig veldig ofte ufortjent god kritikk og lovprises. Ofte innser folk over tid at spillene ikke er så bra, men synes spillanmeldere litt for lett lar seg rive med av en stortittel.

 

AtW

 

Dette er jeg helt enig i. Personlig har jeg ikke spilt et eneste spill jeg mener fortjener over 8/10 siden Rome: Total War. Spillene som kommer ut nå til dags er fantastisk pene (COD4, Crysis, World in Conflict, osv), men de er mildt sagt skuffende i singleplayer. Alt skal være så tilgjengelig og plug n play, og man blir ikke utfordret før man skrur vanskelighetsgraden på über, som igjen som regel betyr at AI er synsk, har aimbot og tåler dobbelt så mye.

 

Hadde det ikke vært for titler som Armed Assault, Silent Hunter 4 og Race 07 hadde jeg sikkert kun brukt pc`en til surfing for lenge siden. Og alle disse spillene har negative trekk ved seg. Jeg spiller fortsatt eldre spill, som er gjennomført gode, som Soldiers: Heroes of WW2, Rome:TW, Silent Hunter 3, GTR 1 og 2, Half Life 2(før episode-tullet) og Max Payne-serien)

 

Spillbransjen har blitt litt sånn som musikkbransjen, man skal ha en stjernesmell på salgslistene den første uka, med kvelende hype og astronomisk markedsføring som lett hadde finansiert mange andre spill. Utviklere får deadlines de ikke klarer å holde, og deler at utviklingsteam blir flyttet over på nye prosjekter før spillene er ferdige. I noen tilfeller er det kun noen få sjeler igjen til å lage patcher. Deretter blir det pene og tomme spillet glemt, og neste hype startes. Bruk og kast.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager er ikke dette en spillomtale, i stedet for et blogginnlegg? Med mulig unntak av omtrent to avsnitt holder teksten seg innenfor alle spillomtalers rammer - det eneste som mangler, er en karakter.

Jeg skjønner hva du mener, men nå tror jeg ikke det finnes noen definisjon som hindrer en bloggpost i å også være en slags omtale.

 

Ascension to the Throne er ikke et spill vi fikk tilsendt for å omtale, det var et spill jeg kjøpte selv, og som jeg hadde lyst til å skrive om. Så lenge dette ikke var et spill jeg spilte "profesjonelt", ønsket også å ha friheten til å ikke sette karakter eller komme med noen annen konklusjon enn at jeg likte spillet, og tror andre også vil like det.

 

Derfor skrev jeg det som en bloggpost. I tillegg ønsket jeg ikke at diskusjonen skulle spore av og gå rundt en eventuell karakter, slik den dessverre har en tendens til å gjøre med omtaler.

 

Jeg forutså faktisk ikke at noen kom til å se på det som problematisk.

Jeg mente ikke at det er et problem at det er en bloggpost. Jeg bare så på det som et ulogisk valg, men ut ifra din forklaring skjønner jeg valget. Takk. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har spilt gjennom det nå. Kan anbefales, til tross for at det (i motsetning til hva "features"-ene påstår) er temmelig lineært. Hvis man ikke har altfor store forventninger til dybde og historie, er det morsomt å spille gjennom.

 

Er dog enig i at det blir (for?) enkelt på slutten, men det kan jo også ha noe å gjøre med at man gjerne får en (for?) stor fordel når man gjør alle side-oppdrag. Er jo for så vidt greit at kampene går raskt unna på slutten også, for da er man mer interessert i hvor historien havner enn å utmanøvrere AI-en for hundrende gang. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...