Gå til innhold

AMD 770-kort fra Abit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[pirke]Dere skriver at "og nå følger Asus etter." når det er Abit som følger etter.[/pirke]

Stilig farge må jeg si. Enten digger du den eller så hater du den. Jeg hører til førstnevnte :)

Når det gjelder layouten ellers ser den greit ut bortsett fra de store kjøleribbene mellom I/O-panelet og prosessorsokkelen. Høyden på dem kan nok skape inkompatibilitet med enkelte kjøleløsninger. Og hva er egentlig vitsen med SATA-porter som stikker ut rett bakover (i det samme planet som kortet) i stedet for å stå rett opp 90° fra kortet? I mange kabinetter vil pluggene da kræsje i harddisker (selverfart). Gi meg minst én god grunn utover det at det sikkert ikke er plass på PCBen til at de skal stikke rett ut fra kortet som i "gamle dager".

Endret av mungo
Lenke til kommentar
Så langt finner jeg ingen hovedkort med AMD 770, 780 eller 790 med vifter i prisguiden. (Det hadde du forresten klart å funnet ut selv om du hadde giddet ;) )

Hvorfor vil du ha vifter på brikkesett da? Vifter=støy og det liker ikke de fleste av oss.

Poenget mitt var at alle nyere hovedkort er vifteløse (tror jeg), så det var litt unødvendig å nevne det i ingressen på artikkelen. Nei, jeg ønsker ingen hovedkort med dedikerte chipset-vifter.

 

Du kan jo sjekke om resten av hovedkortene i prisguiden er vifteløse også, siden du er så godt i gang :yes: ca 1500 stk.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Jeg tror at kortet fra ABIT er Best-Buy i budsjettklassen. For kr.623 får man Silent OTES heatpipes og Abit's External CCMOS Switch (You are able to clear the CMOS memory directly from the back panel, using abit's innovative new EZ switch. If you are pushing your hardware to the extreme and experiment with risky settings, you do not need to open the computer case to go back to save grounds)

 

F.eks. MSI's 790X har ikke engang støtte for DDR2 1066Mhz minne, ei heller Athlon 64 6000+/6400+ (125W)

Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke om resten av hovedkortene i prisguiden er vifteløse også, siden du er så godt i gang :yes: ca 1500 stk.

Siden du skrev nyere hovedkort i tråden om AMD 770 tenkte jeg du mente bare kort med de nye brikkesettene fra AMD. Selv har jeg faktisk et hovedkort med vifter (kjøpte det+cpu brukt), men jeg tenker på å bytte dem ut med vifteløs kjøling. Mitt hk er XFX nForce 680i LT SLi

Lenke til kommentar
Selv har jeg faktisk et hovedkort med vifter (kjøpte det+cpu brukt), men jeg tenker på å bytte dem ut med vifteløs kjøling. Mitt hk er XFX nForce 680i LT SLi

Javel, så det fantes altså nyere HK med vifte, også på SB av alle steder. De burde heller lagt en heatpipe bort til NB-kjøleren. Små hylevifter som flytter 2 ml luft pr år ved 6000 rpm er en uting.

Lenke til kommentar
Selv har jeg faktisk et hovedkort med vifter (kjøpte det+cpu brukt), men jeg tenker på å bytte dem ut med vifteløs kjøling. Mitt hk er XFX nForce 680i LT SLi

Javel, så det fantes altså nyere HK med vifte, også på SB av alle steder. De burde heller lagt en heatpipe bort til NB-kjøleren. Små hylevifter som flytter 2 ml luft pr år ved 6000 rpm er en uting.

Helt enig. Egentlig så tviler jeg på at SB blir så veldig varm. Kan jo bare sette på ei vanlig kjøleribbe uten vifte og se hva som skjer, men nå ble det litt OT her...

Lenke til kommentar
Jeg tror at kortet fra ABIT er Best-Buy i budsjettklassen. For kr.623 får man Silent OTES heatpipes og Abit's External CCMOS Switch (You are able to clear the CMOS memory directly from the back panel, using abit's innovative new EZ switch. If you are pushing your hardware to the extreme and experiment with risky settings, you do not need to open the computer case to go back to save grounds)

 

F.eks. MSI's 790X har ikke engang støtte for DDR2 1066Mhz minne, ei heller Athlon 64 6000+/6400+ (125W)

alle 7x0 kort støtter DDR2 1066 osv

er bare produsentene som skriver feil

Lenke til kommentar
alle 7x0 kort støtter DDR2 1066 osv

er bare produsentene som skriver feil

 

Ville være logisk at alle 7x0 støttet dette ja. Men i tilfellet med MSI 790x er det i så tilfelle "skrivefeil" tre forskjellige steder, dvs. at DDR2 800MHz er oppgitt som maks, mens 1066MHz ikke er nevnt i det hele tatt.

 

NEWS presentasjon

 

Specs. produkt side

 

790x Manual

 

Dét som fikk meg til å tvile. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...