Gå til innhold

Bruker du mobilen som kamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mp3 spiller er det helt greit å bruke mobilen, særlig for en som bare vil ha en låt å nynne på mens jeg går til skolen. Da bryr jeg meg pent lite(alt med måte) om kvaliteten sålenge sangen er igjennkjennbar. Kamera blir phonen mindre brukt som, da et bilde gjerne varer lengre enn en sang og gjerne skal ha hakket mer kvalitet iforhold til hva en mobil kan prestere.

Lenke til kommentar

Er det en eneste ting jeg savner fra N95 (grøss) så er det kameraet. Jeg innså ikke hvor glad jeg var blitt i det før jeg kasta driten. Tipper flere og flere vil bruke mobilkameraet fremfor et vanlig kamera så snart mobilkameraene blir bedre. Når kvaliteten kommer til et visst punkt så tror jeg dedikerte kameraer blir for de spesielt interesserte.

 

Musikkspiller? Meh, bruker sjelden. MP3spiller i bilen

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg N95, og siden jeg tar kollektivt til og fra jobb bruker jeg mp3 spilleren veldig mye.. kameraet også brukes jevnlig for å ta bilder til blogging og forumer. Har ett Canon 40D som jeg fotograferer med, men dette er så klart helt forskjellige bruksområder..

 

Blitt veldig avhengig og bortskjemt på å ha de tingene i lomma hele tiden.. og gå tilbake på noe annet er helt uaktuelt. Så for meg blir nok N82 neste mobil, som fortsatt har de tingene jeg ønsker å ha.

 

"There's a thing in your pocket.. "

Lenke til kommentar

Kamera på mobilen engner seg enda bare til mms, skal jeg ta bilder å ha på veggen bruker jeg mitt Ixus enda. Jeg har en Nokia N95 men kameraet blir ikke brukt så nå kjøper jeg en HTC med bare 2MP for jeg vil heller ha en pc i lommen enn et kamera. Synd at det er blitt så mye fokus på kamera og ikke på annet kult i enhetene.

Lenke til kommentar

Bruker både kamera og mp3-spilleren på min k810i endel, litt bilder her og der hvis jeg ikke har noe bedre kamera for hånden og pleier som oftest å høre på musikk fra mobilen før jeg legger meg. Men bruker aldri radiofunksjonen. Ser ikke noe poeng i å la andre velge sanger for meg når jeg har 200+ gode sanger liggende på mobilen.

Lenke til kommentar

Tilnærmet aldri brukt mobilkamera da kvaliteten ikke er i nærheten av den jeg blir fornøyd med, selv for de små daglige øyeblikkene jeg vanlgvis ikke har kamera med meg. Har hatt "kameramodeller" som Sony Ericsson K800i/K750i m.fl. uten at jeg har blitt overbevist.

 

Derimot bruker jeg iPhonen min som mp3-spiller og til å se tv-serier når jeg kjeder meg på flyplasser o.l. Det er viktigere for meg med musikk, video og websurfing enn kamera på mobilen i dag, men kan hende det endrer seg om jeg får en mobil med det jeg anser som et brukbart kamera en dag.

Lenke til kommentar

Kameratelefoner overbeviser ikke meg heller, selv om bildene blir brukbare, er det fortsatt langt under den standarden vi har blitt vant til med ordentlige kameraer.

 

Telefoner funker greit som Mp3-spillere, men foretrekker fortsatt å ha et kamera, en telefon (som kan erstatte mitt kamera og mp3 spiller i hverdagen), og mp3 spiller.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Eg har aldri hatt ein mp3-spiller eller eit digitalt-kamera,men kjøpte meg ein Sony Ericcson K800iv tidligare i år dvs i mai.Og har til no hatt 685 bilder. Synest dei stort sett blir bra, når eg framkaller dei over internett (online fotoforretning) i 9x13 formatet. På mobilen har eg også 107 videoer på ein total størrelse på 444MB der eg er fornøyd med kvaliteten skjermstørrelsen tatt i betraktning.I musikk kategorien har eg 329 filer á totalt 947MB. Liker godt å bruke mobilen som musikk-spiller i bil via ein FM-sender eg har. Da eg har tre biler eg disponerer og ingen av dei har dab,støtte for mp3 formatet eller usb/bluetooth støtte. Lydbøker eg også fint å ha på mobilen. Da eg bruker litt tid på å lese bøker sjølv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...