Gå til innhold

XP SP3 ferdig utviklet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RC er det stadiumet hvor man skal gi ut et "ferdig" produkt - Poenget er at RC kun er stedet for "last minute changes" og ikke stadiumet hvor man legger til ny funksjonalitet (slik som kan være tilfelle med Beta-fasen av et produkt). Derimot, det pleier alltid å være flere RC-utgivelser, så XP SP3 er langt fra ferdig utviklet selv om det er i sluttfasen.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
RC er det stadiumet hvor man skal gi ut et "ferdig" produkt - Poenget er at RC kun er stedet for "last minute changes" og ikke stadiumet hvor man legger til ny funksjonalitet (slik som kan være tilfelle med Beta-fasen av et produkt). Derimot, det pleier alltid å være flere RC-utgivelser, så XP SP3 er langt fra ferdig utviklet selv om det er i sluttfasen.

Ganske sant det, men den er ferdig utviklet med tanke på innehold og funksjoner. Derav overskriften vil jeg tro. RC-utgivelser er stort sett bare der for å skvise ut de siste småfeilene som måtte oppstå. Regner med at det kommer flere RC-utgaver siden den første er her allerede. Tipper at i februar er den endelige utgaven klar.

Lenke til kommentar
Så hadde microsoft slått på stortromma og gitt oss dx10 i xp ^^

 

det hadde dem aldri giddi , ever.. satans microsoft tvinger oss mot vista

 

WINE som er et slags mellomlags-api som fanger opp windows-api kall og kaller de tilsvarende funksjonene i det underliggende operativsystemet (vanligvis Linux, men også MacOS) kan også kjøre på Windows. Og de har planer om å implementere DX10 (eg. oversetting av DX10 kall til OpenGL). Det virker kanskje litt rart å kjøre "Windows-på-Windows", men i praksis kan det si at "linux"-programvaren Wine gir deg DX10 på Windows XP.

Uten at jeg gir noen garanti for at det funker feilfritt *NÅ*, men det er/vil være (teoretisk?) mulig.

 

Du har også Alky Project som har som sitt eneste mål å få Vista programmer til å kjøre på XP. De har kommet ganske langt, men DX10 vil kreve en veldig kraftig prosessor, fordi kallene blir oversatt til maskinkode og kjører på CPU-en - ikke i GPU-en!

 

Tror sistnevnte, i motsetning til WINE, ikke er gratis.... (men det er open-source?)

Lenke til kommentar

Jeg synes det ser lovende ut jeg :-) Snublet "tilfeldigvis" over en utgave på nettet med SP3 v.3205... Er ikke helt sikker på om all ny funksjonalitet er SP3 eller om det er ting han som slipstreamet den har lagt til, men lurte litt etter installen på om jeg hadde lest feil et sted, og installert Vista :-p

sp3bx0.jpg

Når SP3'en får noen uker til på baken og blir like stabil som SP2 så blir det kun XP på meg etpar år til... DX10 eller ikke... Det kommer nok løsninger på det også... F.eks. som i crysis...

:whistle:

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar
Eg er faktisk rimeleg skeptisk til SP3, eg håper for all del at ikkje XP med noko av Vista funksjonaliteten blir like mykje sirup som Vista.

 

Spørs litt hva slags funksjonalitet det er snakk om, det mangler forsåvidt ikek på ting som kunne vært bedre i XP, men desverre er de tingene gjerne ikke bedre i Vista heller.... De tingene som er nevnt i artikkelen som ble lenket til er forsåvidt ganske uvensentlige for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kanskje SP3, blir full av "bugs" med hensikt, kun for å få folk til å gå over til Vista. Hadde vært ganske

utspekulert, men hvem vet.

salgstriks ;)

 

Uansett om man får brukt dx10 spill i xp så har det lite poeng, grafikken vill bli mangelfull.

Men WINE skal få DX10 kompetabilitet. Da kan man også installere dette på xp og kjøre dx10 spill, bortsjett fra at wine ikke er så glad i kopieringssperren i spill! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...