Gå til innhold

Forumbrukere påvirker DnB NOR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alltid kjekt å se at man når fram, så da kan vi konkludere med at noen hos DnB NOR henger på forumet?

Vel, hvis du leste artikkelen ser du at det er e-mailing som har ført dette opp i lyset. Hvorvidt noen fra DnB NOR har gått online og sjekket ut diskusjon.no er likevel fullt mulig.

Sant, men jeg tror ikke DNB inviterer alle som sender en lengre mail på lunsj. Det er nok en kombinasjon av en velfomulert e-post som tar opp en mengde problemstillinger, og det faktum at det står en god del mennesker bak. Det er vel ganske realistisk å anta at representanter for DNB har vært innom tråden og lest etter å ha mottatt brevet. Når de så ser aktiviteten og hvilke mennesker og meninger som ligger bak så er det mye goodwill å tjene på å invitere til et møte.

Lenke til kommentar
Kan kanskje gjøre noe med de skyhøye gebyrene til DNB Nor også i samme slengen? ;)

Det er enkelt; bare skift til Skandiabanken så slipper du unna alt det der, og får til og med bedre rente. DnB er Norges dyreste bank, skift bank og bruk pengene dine på noe annet.

 

Det var en gang det var verdt å betale ekstra gebyrer og høyere renter i DNB. Husker kundeservicen til DNB var kjempebra tidligere. Det var grunnen til å jeg startet som DNB kunde. Svært god på kundekontakt, og alle avgjørelser anngående kundeforhold/lånetilsagn ble tatt lokalt. En kunne feks ringe inn til sin kundebehandler og avtale kreditt/lån pr telefon mens en var på ferie, få pengene på konto u middelbart og vente med å signere gjeldspapirene til en kom hjem. Dette var mulig fordi avagjørelsene ble tatt lokalt, av kundebahandlere som kjente sine kunder og deres behov og betalingsevne.

 

Så lenge DNB var en slik fleksibel bank var jeg villig til å betale ekstra for å være en del av den. dessverre endret DNB seg så kraftig, der de blant annet kastrerte og skar ballene vekk vekk fra alle på de lokale kontorene. I sin jakt på å spare årsverk og lønninger og dermed øke marginen valgte DNB å knuse lokalkontorene, den eneste fordelen mange kunder så hos DNB. Avgjørelser om lånetilsagn skulle behandles i hvert distrikts sentralkontor, og lånetilsagn over 5.000,- kunne ikke behandles lokalt.

 

Det jeg merket var at jeg og mange med meg ikke klarte å rettferdiggjøre DNB's høyere renter, ekstra gebyrer o.l. når det man satt igjen med var et dårligere tilbud og ingen kundeservice lokalt. Dermed byttet jeg bank, og siden har jeg aldri sett tilbake på DNB.

 

Banken jeg bruker idag har også sentralisert oppgavene, den har ingen lokalkontor men den har heller ingen gebyrer.

Lenke til kommentar
Men som du sikkert skjønner så mener mange at de ekstra kronene man sparer i gebyrer rettferdiggjør disse manglene. Man sparer en god del når tiden flyr vet du..

Jeg ser ikke helt hvordan jeg hadde spart tid på å dra ned til et lokalt kontor, i forhold til å sitte hjemme å gjøre det jeg skal gjøre via nettbank. Mulig det ikke fungerer for alle, men for sannsynligvis for de aller fleste. Dessuten finnes det vel strengt tatt billigere og muligens bedre banker med lokale kontorer enn DNB, når det kommer til pris.

Lenke til kommentar
Men som du sikkert skjønner så mener mange at de ekstra kronene man sparer i gebyrer rettferdiggjør disse manglene. Man sparer en god del når tiden flyr vet du..

 

når jeg mener lokale kontorer så var for å ordne opp i problemer som ikke lar seg ordne på andre måter

 

hvis man tar postbanken så er det fint med alle bankfilialene , men det er synd att de går under DNB . og så har de høye gebyrer.

 

jeg lurer på hvordan det vil påvirke postbanken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...