Gå til innhold

G98 kommer i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jäg er hungrig... Efter häftigäre toppmodeller!

 

Er det noen som vet om Nvidia kommer med en kraftig oppgrading av 8800 GTX snart?

 

Vil ha mer ytelse, men synes at spranget fra 8800 GTS -> GTX virker labert.

Nå er vel spranget fra GTS -> GTX et av de større da...

En 20% - 25% er ganske bra sånnsett.

 

Fra GTX til Ultra så er nok forskjellene mye mindre.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om Nvidia kommer med en kraftig oppgrading av 8800 GTX snart?

Januar! :thumbup:

 

Neste generasjon til sommeren...

 

Good news.. dette visste jeg ikke.

 

Altså, når du sier at de kommer i Januar, er det da mulig å få kjøpt kortet i Januar, event. i starten av februar? Skal på LAN både i vinter- og påskeferien..

Lenke til kommentar

Tipper det bruker en del mindre strøm ja.

(men på så lavt strømforbrukende skjermkort som 8400 serien er ifra før av, så er vel kanskje ikke dette det viktigste..)

 

For de fleste er det vel rivende likegyldig om et skjermkort bruker 35 eller 25W for eksempel. Kjøleren på de kortene er så små og dårlige at det ikke spiller noen stor rolle hvor lite strømforbruk de har. (blir de kaldere, ja så setter de som regel bare på en mindre kjøler)

Lenke til kommentar
Tipper det bruker en del mindre strøm ja.

(men på så lavt strømforbrukende skjermkort som 8400 serien er ifra før av, så er vel kanskje ikke dette det viktigste..)

 

For de fleste er det vel rivende likegyldig om et skjermkort bruker 35 eller 25W for eksempel. Kjøleren på de kortene er så små og dårlige at det ikke spiller noen stor rolle hvor lite strømforbruk de har. (blir de kaldere, ja så setter de som regel bare på en mindre kjøler)

Feil

All energi brukt = varme

 

Denne varmen skal ikke bare bort fra GPU, men og ut av kabinettet. En forskjell på 35W og 25W er derfor hyggelig å ta med seg.

Lenke til kommentar

10W er som en dråpe i havet på de fleste PC-er, og det var det jeg ville frem til.

Og om de fester på mindre kjøler på skjermkortet så vil skjermkortet fortsatt være like varmt, og det var det som var spørsmålet. Greit nok at det blir ørlite gran varmere i kabinettet, men dette er som regel såpass lite at det ikke har noen invirkning.

Med mindre du har et termometer som har mange desimaler....

(overklokker jeg CPUen min fra 2400Mhz til 2550MHz så tilsvarer dette ca 10W økning, og jeg kan med en gang si at dette har så å si ingen inflytelse på kabinettemperaturen)

 

Og jeg sa ikke at ingen ville bli påvirket, men at dette var uviktig for de fleste.

 

At det blir lavere effektforbruk er en god utvikling, ja og hyggelig er det. Men som jeg allerede sa, så kan det ikke ha altfor mye å si på budsjettkort. Det er high-end segmentet som sliter med varme.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...