Gå til innhold

Omtale av Call of Duty 4: Modern Warfare (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig spill, helt enig i at det er verdt en 9'er.

 

Jeg savner alikevel et par ting. Skulle gjerne hatt en modus som var litt mer lik Battlefield serien, med større brett, litt sjeldnere skyting og i det hele tatt mer avslappet følse. I tillegg skulle jeg ønske det var mulig å lage bedre muligheter for samarbeid. Slik jeg oppfatter det (mulig jeg tar feil) så har man ikke engang mulighet for å spille med det samme laget to runder på rad. For meg så gjør dette at COD4 blir spillet jeg plukker opp når jeg skal fragge litt alene, mens BF blir stående som sjefen over lagspill.

Lenke til kommentar

Gikk rett på flerspiller her.

 

Umiddelbart syntes jeg 32 spillere på de små karta var for mange. Sånne sett går ikke konsollfolkene glipp av noe som helst der imo. Videre synes jeg kanskje våpna trenger litt tweaking, det er da ikke måte på hvor mye de kulene penetrerer. Splash dmg fra granater og biler som eksploderer er kanskje litt i overkant.

 

Jeg er også litt uenig i hvordan skade er håndtert. Har prøvd "hardcore" mode hvor våpen gjør mer skade, dvs man dauer bortimot av ett skudd i leggen fra en glock, og vanlig mode hvor man tilsynelatende tåler flere skudd fra assault rifles. Skulle gjerne sett en slags mellomting der, de var "right on" i CoD2 imo.

 

Videre synes jeg standard settings på lengde per runde er litt knapt. Som angriper har man ikke spess god tid til å jobbe seg fremover kartet. Så snus det på hodet når bomben blir plantet. Da må forsvaret løpe bakenden av seg for å rekke frem, det er ikke mye tid til å lete etter campertype bombeplanteren.

 

Men alt dette er jo ting som kan tweakes lett fra utviklere eller enda enklere hos server admins så synes ikke det trekker ned noe særlig.

Lenke til kommentar
Utrolig flott og genial anmeldelse :)

 

Venter i spenthet på PS3 anmeldelsen. (den kommer vel?)

Spillene er vel ganske så like, så en "Spillet finnes også til PS3" hadde vært nok.

Jojo, blir nok litt dumt å anmelde hele spillet på nytt, men tenkte mer på onlinefunksjonene, kontrollen og grafikk/framerate.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...