Gå til innhold

Nå får du WiFi i SD-kortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Sony ericsson bruker sine egne, proprietære minnekort, som Memorystick micro (M2)

Og de fleste SD baserte tlf, Nokia, Samsung, HTC m.m., benytter seg stort sett av MicroSD kort.

Så det er vel ikke så mange som får benyttet dette i telefonene sine.

Og rent spekulativt, vil jeg tro at WIFI tilgangen begrenser seg til innholdet på minnekortet, da programvaren i telefonen ikke har støtte for å benytte seg av minnekanalen som oppkobling.

Artig teknologi, men noe begrenset nytteverdi slik jeg ser det for meg, blir jo bare en kabel erstatter.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se er det bare tre mobiltelefoner i prisguiden som har mulighet for SD-kort samtidig som det mangler WiFi. Bruksområdet er dermed veldig begrenset når det kommer til mobiltelefoner. Derimot kan det være nyttigere på digitalkameraer.

 

Jeg merker meg at en av de aktuelle telefonene (HP 6515), er nettop den jeg bruker. Kanskje jeg skal vurdere et slikt?

 

Men jeg mener å ha hørt om noe lignende før?

 

Edit: Et søk på SD Wifi gir ganske mange forsjellige produkter, blant annet fra SanDisk. Er det noe jeg har misforstått her, er det noe annerledes ved dette?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Svar til Simen og Pusur:

 

Jeg tror ikke denne vil ha så stor bruksområde på mobiler da dagens mobiler (stort sett) benytter seg av microSD og ikke SD.

 

Så ja bruksområdet heller imot for kamera/videokamera som bruker SD-kort.

 

Orket ikke å søke selv men ja tror jeg har hørt om noe lignende før, amobil er den beste kilden for slikt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...