Gå til innhold

Bungie med nye prosjekter (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke Bungie helt her, de brøt med Microsoft fordi de var lei av å jobbe med Halo spill, men de har fremdeles planer om å utvikle flere Halo spill, og har ideer for andre Halo spill? Seriøst, da kunne de vel holdt seg hos Microsoft Game studios når de likevell skal lage Halo spill.

 

Joda, vet at de skal jobbe med andre prosjekter, men jeg tror nok at MGS styrer Bungie selv etter bruddet. Det er trossalt de som er utgiver og de kan godt bestemme at de ikke vil gi ut andre spill enn de spillene de har lyst å gi ut.

 

Nei Bungie skulle gjort et totalt brudd med MGS og blitt totalt selvstendig. Slik det er nå er de indirekte styrt av MGS.

 

Får se hva som blir å komme ut av det studioet og disse prosjektene deres.

Lenke til kommentar

ka e det du babler om?? bungie kan lage hvilket spill di vil, og dealen er at micosoft har første retten på å gi ut spill fra bungie. vist di ikke vil gi ut et bestemt spill så er det bare for bungie å finne andre utgivere, til det bestemte spillet.

Endret av 3000
Lenke til kommentar
Skjønner ikke Bungie helt her, de brøt med Microsoft fordi de var lei av å jobbe med Halo spill, men de har fremdeles planer om å utvikle flere Halo spill, og har ideer for andre Halo spill? Seriøst, da kunne de vel holdt seg hos Microsoft Game studios når de likevell skal lage Halo spill.

 

Joda, vet at de skal jobbe med andre prosjekter, men jeg tror nok at MGS styrer Bungie selv etter bruddet. Det er trossalt de som er utgiver og de kan godt bestemme at de ikke vil gi ut andre spill enn de spillene de har lyst å gi ut.

 

Nei Bungie skulle gjort et totalt brudd med MGS og blitt totalt selvstendig. Slik det er nå er de indirekte styrt av MGS.

 

Får se hva som blir å komme ut av det studioet og disse prosjektene deres.

De gjorde brudd med Microsoft fordi de selv ville bestemme hvilke spill de skulle lage. At de ikke slutter tvert med Halo-serien, er fullt forståelig da de faktisk er et fima som lever av å tjene penger.

Lenke til kommentar
ka e det du babler om?? bungie kan lage hvilket spill di vil, og dealen er at micosoft har første retten på å gi ut spill fra bungie. vist di ikke vil gi ut et bestemt spill så er det bare for bungie å finne andre utgivere, til det bestemte spillet.

 

Bungie har en kontrakt med MGS om at MGS skal gi ut spillene til Bungie, og ganske ærlig, jeg tviler at Bungie har noe råd til å starte å lete etter andre utgivere med det første ettersom de er rett ut av et utkjøp fra et selskap som satt med majoritetsretten på selskapet og det har kostet Bungie svinaktige summer med penger.

 

De gjorde brudd med Microsoft fordi de selv ville bestemme hvilke spill de skulle lage. At de ikke slutter tvert med Halo-serien, er fullt forståelig da de faktisk er et fima som lever av å tjene penger.

 

Det gjorde slutt med MGS fordi de var lei av å bli presset til kun å lage Halo spill og vil lage andre spill. Derfor finner jeg det litt rart at de, etter den utalelsen sin, fremdeles jobber med å lage Halo spill. De var jo tross alt lei av å lage Halo spill og ville prøve seg på andre spill, så da skjønner jeg ikke hvorfor de pusher resurser over til å lage spill de i utgangspunktet var lei av å lage.

 

Det du sier i slutten tipper jeg er sakens kjerne. Etter at de har kjøpt seg ut trenger de å komme seg på fotene igjen. Dermed lager de de spillene de vet kommer til å selge.

Lenke til kommentar

les ka eg skriver. førsteretten, ikke eneretten. en så kjent spillskaper som bungie tror eg nok klarer å finne andre utgivere som mer enn gjerne vil satse på di, står tross alt bak et av verdens mestselgende spill franchiser. vist ms skulle nekte å gi ut et spill, noe eg har vanskelig for å tro di vil gjøre.

 

og gleder meg til andre spill enn halo fra di, håper dog det blir en fps:P

Endret av 3000
Lenke til kommentar
les ka eg skriver. førsteretten, ikke eneretten. en så kjent spillskaper som bungie tror eg nok klarer å finne andre utgivere som mer enn gjerne vil satse på di, står tross alt bak et av verdens mestselgende spill franchiser. vist ms skulle nekte å gi ut et spill, noe eg har vanskelig for å tro di vil gjøre.

 

og gleder meg til andre spill enn halo fra di, håper dog det blir en fps:P

 

Det er ikke bare for Bungie å si "jeg vil ha en annen utgiver", det er i seg selv en hel prosess med å finne en utgiver som tar de rette prosentene av salget. Dette er en prosess som koster penger, og med tanke på at Bungie nettopp har kjøpt seg fri fra MGS så tviler jeg på at de har noen tanker på å finne seg en annen utgiver når de har en for hånd.

 

Det kommer og ann på om de har en avtaleperiode hvor Bungie er nødt til å bruke MGS som utgiver. Om det er tilfelle har Bungie veldig lite de skulle sagt og de har da heller ingen mulighet til å finne annen utgiver før den kontrakten er utløpt. MGS har f.eks skrevet kontrakt for å gi ut Alan Wake, Remedy kan da ikke bare si "nei vi vil ha en annen utgiver", de er nødt til å forholde seg til den kontrakten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...