Gå til innhold

Beskyldes for ranking-juks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært interessant å få vite mer om dette, både det at Google angivelig tar seg betalt og sensurerer.

 

For min egen del har jeg ulike erfaringer med Google, plutselig indekserer de en side på en helt annen måte en det den er lagt opp til, for så å plutselig endre den igjen og igjen.

 

Det er i alle fall mange teorier ute å går på hvordan sider indekseres, det ligger utallige SEO sider ute.

Lenke til kommentar

at i alle fall noen deler av google driver sensur burde ikke komme overraskende på noen. Det har vært flere saker om Google sin søketjeneste i Kina her på hw.no. Nå er jo ikke yahoo eller andre noe bedre når det kommer til å sensuerer kinesiske surfere (pga at staten krever det). Men da de ikke har så mye i mot å sensurere treff for kinesiske surfere, kan det godt hende de sensurerer ett og annet her i vesten også!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Greit nok.. Å betale for at siden din kommer høyere opp på Googles søkeresultater, blir kanskje litt feil. - Men det er ikke ulovlig, er det? - Og det er jo da også en inntektskilde?

Google har vel igrunn alle rettigheter for å kunne fikse og trikse med søkemotoren og dens printende resultater?

Eller er det noe jeg ikke har fått med med, som sier at dette er ulovlig? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Google sensurerer som bare det, og hjelper Kina til å sensurere for deres folk og vi ser ingen som sier ifra om det. For min del burde Google, Microsoft og Cisco bli bragt til retten for at de bevisst hjelper Kina spesielt til å undertrykke sine borgere.

 

Edit: Og en rekke andre internasjonale selskaper som kjøper arbeidskraft derfra, kan vedde på at 90% av alt du har kjøpt det siste året er laget i Kina.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Vel.. Idag opplevde jeg noe rart.. Jeg sendte en link til en venn, for å skryte av at min blogg ble resultat#11 når jeg søkte på Gest. Men da han fikk linken, sa han at min blogg var resultat #10..

Jeg lurte på hva dette kunne komme av, og prøvde å åpne linken i IE. Han jeg sendte linken til hadde rett. Det ble resultat#10.

Men.. hvorfor mangler det ene omringede resultatet i IE? Dessuten brukte han jeg sendte linken til også Firefox.

Er det noen som kan komme med en logisk forklaring for dette? :hmm:

 

post-96555-1194212903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men.. hvorfor mangler det ene omringede resultatet i IE? Dessuten brukte han jeg sendte linken til også Firefox. Er det noen som kan komme med en logisk forklaring for dette? :hmm:

Hvor bor du og kompisen din? Det kan hende at dere har havnet på forskjellige indekser, da disse ofte bruker flere dager på å bli synkrone etter en oppdatering. Jeg kan forøvrig opplyse om at jeg heller ikke får opp "Nyheter om Gest" i søkeresultatene. Jeg sitter i Oslo. Det kan jo rett og slett være at indeksene har blitt oppdatert og at Webavisen.no har blitt straffet av nye rankingalgoritmer. Uansett så var jo HTML-koden på Webavisen.no så grusom at dét også kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Kvasir fungerer på samme måten.

Jeg driver et lite enkeltmannsforetak. Har blitt oppringt av Kvasir med spørsmål om betaling

for å komme høyere opp på trefflisten.

Dette synes jeg på en måte er uetisk. Mener at søkemotorer skal finne det som er relevant

på nettet, ikke ut i fra hvem som har mest kapital.

Så den som tror søkemotorer er "jomfruer", må nok tenke seg om mer enn en gang....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Hvor bor du og kompisen din? Det kan hende at dere har havnet på forskjellige indekser, da disse ofte bruker flere dager på å bli synkrone etter en oppdatering. Jeg kan forøvrig opplyse om at jeg heller ikke får opp "Nyheter om Gest" i søkeresultatene. Jeg sitter i Oslo. Det kan jo rett og slett være at indeksene har blitt oppdatert og at Webavisen.no har blitt straffet av nye rankingalgoritmer. Uansett så var jo HTML-koden på Webavisen.no så grusom at dét også kan ha noe med saken å gjøre.

Hvordan kan det ha noe å si hvor vi bor, når det var forskjellig resultat ifra Firefox til IE her hjemme hos meg?

Ellers bor vi ca. 1 km ifra hverandre, Bergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...