Gå til innhold

Test: ICE Wi-Fi-modem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette modemet gir deg trådløst bredbånd overalt. Selv der det ikke er stikkontakt.

 

Les mer

 

Hvor mye får du betalt for å fortelle eventyr? Har du testet utenfor tetbebygd strøk? Er ikke det vitsen med ICE.? Har hatt ICE på bøgda ett år.. Værre dritt skal du lete lenger etter, aldri over 400 kb. Kundeservice = null! Hvorfor driver dere hodeløs reklame for dene dritten?

 

Steinar Nikolai Evjen, Farsund

Lenke til kommentar

Det som plager meg er:

1. Ice holder ikke det de lover. Lav hastighet, blir kastet av nett hele tiden

2. De følger ikke opp kundene

3. Du aner ikke hva kritisk journalistikk er, er dette en artikkel eller betalt reklame?

 

Det som er bra:

Jeg har nå bredbånd langdistanse fra Nextgentel. ca 1 mb og relativt stabilt. Eminent kundeservice.

Endret av oldstone
Lenke til kommentar

Vel... Jeg ser ikke at du kommer med så mye annet en svada.

Hva er det ICE lover som de ikke holder? Du slenger av deg en påstand uten å komme med en begrunnelse.

Hva mener du med at de skal følge opp kundene?

Jeg har en bitteliten anelse om at jeg kanskje vet mer en hva du tror om journalistikk.

Blant annet vet jeg at journalisten har laget en test av et konkret produkt. Ser ikke helt at en produkttest har noe med at du ikke er fornøyd med din hastighet og din opplevelse av kundeservice.

 

PS... Dette er ikke et forbrukermagasin som TV2 hjelper deg og FBI.

Lenke til kommentar
PS... Dette er ikke et forbrukermagasin som TV2 hjelper deg og FBI.

 

Nei det har du helt rett i, men å forkle reklame som en nyhet er da ikke lov? Ikke det at jeg påstår at denne artikkelen er det. Selv er jeg nysgjerrig på Ice, og synes løsningen de har nå virker meget fristende. Særlig det at man kan betale for en enkelt uke i slengen. Genialt! Men har vært flere plasser og lest tester, og da har ikke hastigheten vært like bra. Men da var det muligens usb-modemet som var i testbenken. Men stabiliteten har ikke vært noe tema i de testene heller.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Har du testet utenfor tetbebygd strøk? Er ikke det vitsen med ICE.? Har hatt ICE på bøgda ett år.. Værre dritt skal du lete lenger etter, aldri over 400 kb. Kundeservice = null!

 

Har samme erfaringer med ICE i nord-trøndelag. Ypperlig hastighet så lenge det er lite trafikk fra andre abonnenter, men så snart det blir flere om beinet så går hastigheten i dass, og da med hyppige utfall.

 

I tillegg virker det som om kundeservicen deres drives fra en barnehage. Selv de enkleste ting (som å bytte ut et defekt modem) blir vanskelig for dem.

 

Etter å ha ventet i flere uker på nytt modem (og ha snakket med "kundeservice" flere ganger hver uke) så ble abonnementet kansellert.

 

Det skal nevnes til ICE sitt forsvar at dette var ca. et halvår etter at nettet deres ble satt i drift, men jeg stiller meg meget kritisk til at kunder skal finansiere oppbyggingen av et nett ved å betale for en tjeneste man ikke mottar.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har du testet utenfor tetbebygd strøk? Er ikke det vitsen med ICE.? Har hatt ICE på bøgda ett år.. Værre dritt skal du lete lenger etter, aldri over 400 kb. Kundeservice = null!

 

Har samme erfaringer med ICE i nord-trøndelag. Ypperlig hastighet så lenge det er lite trafikk fra andre abonnenter, men så snart det blir flere om beinet så går hastigheten i dass, og da med hyppige utfall.

 

I tillegg virker det som om kundeservicen deres drives fra en barnehage. Selv de enkleste ting (som å bytte ut et defekt modem) blir vanskelig for dem.

 

Etter å ha ventet i flere uker på nytt modem (og ha snakket med "kundeservice" flere ganger hver uke) så ble abonnementet kansellert.

 

Det skal nevnes til ICE sitt forsvar at dette var ca. et halvår etter at nettet deres ble satt i drift, men jeg stiller meg meget kritisk til at kunder skal finansiere oppbyggingen av et nett ved å betale for en tjeneste man ikke mottar.

 

-KJ

 

Jobber i samme bygg som Ice support gjengen, de virker nå trivelige, kompetente og seriøse.

Når det er sagt så vet jeg også de ennå sliter med noen barnesykdommer, noe som er veldig frustrerende for de også.

 

Synes også det blir feil å sammenligne landlinje adsl med mobilt bredband. Mulig det blir like bra når

ICE blir litt voksent, men det er nok noen år til ennå. Men prøv å ta med deg NGT modemet ditt på hytta og se hvor bra linjen er der.

Lenke til kommentar

Okei folkens, nå vil jeg gjerne fortelle min historie rundt ice, og dessverre det er langt ifra ros og skryt.

 

Det hele startet da jeg bestilte ice for et par måneder siden. Bestilte WLAN D-20 modemet for å sikre best mulig signalstyrke. 2uker gikk fra bestillingsdato til jeg kunne stikke på posten og hente dette. Da hadde de sendt feil modem, altså D-10. Ringte inn, og det var bare å sende dette i retur så skulle jeg få tilsendt nytt. Det gikk 2 nye uker før D-20 modemet ankom, endelig nett!

 

Hastigheten jeg opplever her i marnardal varierer fra 100(!) til 300kbs, og det med WLAN modemet OG ekstern antenne utenfor huset.

 

Routeren tryner titt og ofte, og denne betalte jeg i dyre dommer for. Firmwaren kan ikke oppgraderes ser det ut som, da jeg har støvsugdt hele nettet for dette.

 

Når regningen kom, gjett hvor lenge de skulle ha betalt for? Joda, de skulle selvfølgelig ha betalt for da jeg mottok feil modem, altså en måned ekstra. Ringer inn igjen (22/10) og joda dette fikk høy prioritering, og skulle få svar innen fredag.

Sitter her enda, og bare venter på inkassoen kommer da jeg enda ikke har mottat noe svar, og har t.o.m sendt eopost til dem. Forresten, jeg har enda (!) ikke mottatt fem øre for det modemet jeg returnerte for over 1mnd siden.

 

Er drittlei av hele ice, og den slette kundeservicen de yter.

 

Sier bare fins det andre alternativer, styr unna. Det sparer deg for masse hodebry og irritasjonsmomenter.

Lenke til kommentar

<digresjon>Nok en gang en person som mener at en sak er representativt hele selskapet! </digresjon>

 

Forsvarer på ingen måte hva du har blitt utsatt for, men ingen ting av det du kommer med er representativt for produktet som her er testet! Amobil har ikke testet verken kundeservice eller dekning i alle avkroker i Norge. De har testet et konkret produkt!

Lenke til kommentar
<digresjon>Nok en gang en person som mener at en sak er representativt hele selskapet! </digresjon>

 

Forsvarer på ingen måte hva du har blitt utsatt for, men ingen ting av det du kommer med er representativt for produktet som her er testet! Amobil har ikke testet verken kundeservice eller dekning i alle avkroker i Norge. De har testet et konkret produkt!

 

Har jeg noen gang sagt at denne saken er representativ for hele selskapet?

Jeg har her kommet med mine dårlige erfaringer og anbefaler andre å velge et annet selskap basert på mine erfaringer, og det er helt opp til dere hva dere gjør

Lenke til kommentar

Typisk å kommentere digresjonen men ikke innholdet i mitt innlegg!

 

I hvilken grad er din opplevelse av ICE relevant for testen av et fysisk produkt?

 

Kanskje du kan komme med andre relle alternativer?

At ICE kan ha utfordringer med kundeservice betviler jeg ikke, men jeg velger å tro at de vil gjøre noe med dette dersom det blir representativt for hvordan kundene opplever selskapet!

 

ICE er per dags dato et alternativ der ingen andre kan levere internettilgang, Jeg har selv testet USBmodemet og har blandede opplevelser. Noen steder har faktisk NetCom bedre signal, men når jeg får signal med ICE knuser de all tvil. Jeg har sittet i Oslo og fått 2,5mbps. Stort sett opplever jeg 1mbps og det gjør at jeg er kjempefornøyd.

Jeg har ikke hatt et eneste problem siden jeg ble kunde for en måne siden og har anbefalt ICE til flere av mine venner som ikke har kunnet få bredbånd hjemme. Alle er strålende fornøyd. Så hvis vi tar de to som er missfornøyd her og mine 5 fornøyde venner taler statistikken for at ICE faktisk ikke er så ille som du skal ha det til!

Lenke til kommentar

Testen av et fysisk produkt skal vel ikke bare gjelde bruken av produktet i Oslo? Det er heller ikke så enkelt at dette er bare et fysisk produkt. Modemet kan kun brukes sammen med ICE abonementet og modemets ytelse vil således være avhengig av dekning og antall brukere der du befinner deg. ICE har selvfølgelig sørget for mega dekning i Oslo, det er jo der journalistene er. . Når det gjelder hvor kompetente folka er vet jeg nå ikke. I løpet av det året jeg var kunde hos ICE klarte de ikke å løse noen av problemene jeg hadde mht hastighet og stabilitet. Til slutt ga jeg opp. En skulle jo tro at ICE hadde sin største brukergruppe på bygda, alikevell ser det ut for at de kun prioriterer byer og hyttefelt for rikinger når de bygger ut. En må også tørre å stille spørmål med hvor uhildet journalistikken er når den ene etter den andre skriver rene hyldningstaler til ICE og deres bundlede produkter. Hadde det ikke vært greit om noen journalister lagde en sak på de problemer mange som er helt avhengige av ICE har opplevd? Hvorfor skjer ikke det, mens det har vært 3-4 artikler med uhildet skryt det siste året? Det er ikke greit å bli kastet av nett 4-5 ganger mens en er i nettbanken og betaler familiens regninger. Ja jeg skal gjerne inrømme det. Etter et år med ICE er jeg veldig nært et hatforhold til hele opplegget. Og når det gjelder statistikken: Mange rundt her deler mine erfaringer, men jeg gidder ikke å telle.

 

PS: Synes hele historien rundt ICE bare er trist. Dette kunne vært alternativet for dem som ikke kunne få bredbånd, istedenfor er det blitt ei salig suppe.

 

Steinar

Lenke til kommentar
Typisk å kommentere digresjonen men ikke innholdet i mitt innlegg!

 

Pardon my french, men dette er rett og slett tull.

 

oldstone sine erfaringer er akkurat like relevante som en hvilken som helst annen bruker sin erfaring.

 

Hvis vi ser på statistikker så vil det bestandig være en overvekt av misfornøyde kunder som faktisk deler sine erfaringer med andre i fora som dette. Og når man leser artikler som denne så vil det si seg selv at man føler kallet til å påpeke åpenbare svakheter som denne presenterer.

 

Ser man på statistikk så er rene polls en langt riktigere fremstilling hvis man skal måle kundetilfredshet.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hvis vi ser på statistikker så vil det bestandig være en overvekt av misfornøyde kunder som faktisk deler sine erfaringer med andre i fora som dette. Og når man leser artikler som denne så vil det si seg selv at man føler kallet til å påpeke åpenbare svakheter som denne presenterer.

 

Ser man på statistikk så er rene polls en langt riktigere fremstilling hvis man skal måle kundetilfredshet.

 

-KJ

 

Takk!

Jeg kommer alltid til å dele mine erfaringer her på forumet, enten de er dårlige eller gode!

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar

Har Ice selv fordi valget er ikke så mye (Sat24 eller Ice, ikke vanskelig valg). Kan ikke si jeg er noe misfornøyd med dem slik sett, fungerende kundeservice men litt treg levering.

 

Har hadt ice i vel snart 1 år og med tanke på hva Telenor kan level her jeg bor (ingen verdens ting) så er jeg såre fornøyd. Ligger på rundt 350-500 kb linje i følge Dinside og ITavisen's speedometer og har bare 2 strek i dekning.

 

Har vært noen få problemer med at nette ramler ut eller at hastigheten er lav men Ice har jo og sagt at det kan forekomme når nette er mye i bruk så det får bare gå sin gang.

 

Men men, dere som er misfornøyd med Ice, er bare 1 ting å gjøre da, si opp. Ingen som tvinger dere til å ha det, dere kan jo bare se på andre som kan levere DSL linje i utkantsstrøkene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...