Gå til innhold

Test: Nokia N81 8GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuuuuuuuuuuuuuff!!

 

Nå ble jeg veldig sur på Nokia! Hvordan kan de messe til en av de mest håpefulle telefonene noensinne? :( Nå får de iallfall igjen for å skyte forventningene i taket..

 

Skuffa som Ari Behn, jeg nå.

Lenke til kommentar

Fikk tafset litt på N81 på electroworld og kan si at jeg ikke akkuart hoppet i taket. Hadde litt forventninger til denne modellen, men alt bre vraket etter bare noen sekunders tasting og titting. Nokia N95 8GB var derimot en positiv opplevelse, den var faktisk bedre enn forventet, men syns fortsatt den blir for upraktisk for min del, men et stort løft fra den første N95'en.

Lenke til kommentar
Nokia begynte å tape seg for en laaangt stund siden. De beviser bare forfallet nå :new_woot:

 

Nokia er ikke verre enn andre, sett ut fra alle mobilene de lanserer. De våger å gå nye veier, mens SE ennå tviholder på suksessen med Walkman, mens konkurrantene tar dem igjen.

 

Men er ikke uenig i at N81 er en slags forfall, for å bruke ditt uttrykk :)

Lenke til kommentar
Ja, dette var alt annet enn bra fra Nokia, tragisk.

Har du prøvd N95? Les minuslisten til amobil en gang til. Denne gjelder da også for N95, bortsett fra kamera og super 3g.

 

Jepp, hvis denne er verre enn N95 byggekvalitetsmessig, så må den være ille. N95 går jo i stykker rett som det er. Deksler til den telefonen selges som varmt hvetebrød. Nokia tar seg fett betalt når de lager telefoner av andre materialer enn plast, som samtidig ser bra ut. Akk. Får bare håpe iPhone oppliver trenden med stål/aluminium/magnesium og glass som byggematerialer istedenfor plast og atter plast. Det beste er selvsagt om folk slutter å kjøpe telefoner med dårlig byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Ja, dette var alt annet enn bra fra Nokia, tragisk.

Har du prøvd N95? Les minuslisten til amobil en gang til. Denne gjelder da også for N95, bortsett fra kamera og super 3g.

 

Kjenner meg egentil bare igjen i batteri problematikken når det gjelder N95. Har ikke hatt noen problemer med slidemekanismen, annen byggekvalitet eller menytastene. Telefonen har hatt seg 3 solide turer i asfalten, men det eneste som skjedde var at batteridekslet spratt av. Slidemekanismen er i grunn like tight og god etter et drøyt halvårs bruk. (Men det skulle vel også bare mangle.)

 

Hadde håpet at 1200mAH batteriet som følger med N95 8GB skulle kunne brukes til den opprinnelige modellen, men det går altså ikke iflg Nokia support. Det forbauser meg egentlig at de ikke har kommet med et bedre batteri til N95. Burde jo være muligheter for bra omsetning her. Må likevel si at jeg er aldeles glitrende fornøyd med modellen. Kan ikke helt forstå hvorfor det ellers hevdes at Nokia forfaller. Et drøyt halvt år etter at N95 ble sluppet er den ennå en av de "hotteste" telefonene på markedet. Nokia klarer seg jo også bra i andre segment.

Lenke til kommentar
Ja, dette var alt annet enn bra fra Nokia, tragisk.

Har du prøvd N95? Les minuslisten til amobil en gang til. Denne gjelder da også for N95, bortsett fra kamera og super 3g.

 

Jepp, hvis denne er verre enn N95 byggekvalitetsmessig, så må den være ille. N95 går jo i stykker rett som det er. Deksler til den telefonen selges som varmt hvetebrød. Nokia tar seg fett betalt når de lager telefoner av andre materialer enn plast, som samtidig ser bra ut. Akk. Får bare håpe iPhone oppliver trenden med stål/aluminium/magnesium og glass som byggematerialer istedenfor plast og atter plast. Det beste er selvsagt om folk slutter å kjøpe telefoner med dårlig byggekvalitet.

 

Hva er dette for noe tull?

Dette er jo totalt avhengig av bruken telefonen blir utsatt for av eieren. Det er ikke akkurat sånn at delene bare spretter fra hverandre når man tar den i bruk eller hva? Mister man telefonen i bakken f.eks. er risken stor for at noe kan gå i stykker ettersom vi snakker om en slidetelefon med 2 bevegelige deler som er koblet sammen. Hadde vært topp om den hadde aludeksel ja, men materialvalgene er selvsagt gjort for å spare vekt og ikke minst for (å prøve) å holde prisen nede. Har hatt min i 4 mnd og sliter ikke med byggekvaliteten på denne i det hele tatt. Sliden kunne godt vært som samsungs d500, men den fungerer strålende og er tight og fin fremdeles. N95 er rett og slett den mest komplette telefonen på markedet etter min mening!

Lenke til kommentar
Ja, dette var alt annet enn bra fra Nokia, tragisk.

Har du prøvd N95? Les minuslisten til amobil en gang til. Denne gjelder da også for N95, bortsett fra kamera og super 3g.

 

Kjenner meg egentil bare igjen i batteri problematikken når det gjelder N95. Har ikke hatt noen problemer med slidemekanismen, annen byggekvalitet eller menytastene. Telefonen har hatt seg 3 solide turer i asfalten, men det eneste som skjedde var at batteridekslet spratt av. Slidemekanismen er i grunn like tight og god etter et drøyt halvårs bruk. (Men det skulle vel også bare mangle.)

 

Hadde håpet at 1200mAH batteriet som følger med N95 8GB skulle kunne brukes til den opprinnelige modellen, men det går altså ikke iflg Nokia support. Det forbauser meg egentlig at de ikke har kommet med et bedre batteri til N95. Burde jo være muligheter for bra omsetning her. Må likevel si at jeg er aldeles glitrende fornøyd med modellen. Kan ikke helt forstå hvorfor det ellers hevdes at Nokia forfaller. Et drøyt halvt år etter at N95 ble sluppet er den ennå en av de "hotteste" telefonene på markedet. Nokia klarer seg jo også bra i andre segment.

 

Da er vi 2! :yes:

 

Bare å se bort i fra Poes innlegg.. han bruker (tydeligvis) ENHVER anledning han får til å prøve å trekke ned nokia og nokiamodeller. N81 fikk såpass dårlig karakter at det ikke var vits i å prøve å dra den (eller amobils testere) lengre ned.. han benyttet isteden anledningen til gå løs på n95 :!:

Lenke til kommentar
Bare å se bort i fra Poes innlegg.. han bruker (tydeligvis) ENHVER anledning han får til å prøve å trekke ned nokia og nokiamodeller. N81 fikk såpass dårlig karakter at det ikke var vits i å prøve å dra den (eller amobils testere) lengre ned.. han benyttet isteden anledningen til gå løs på n95 :!:

 

Hehe... Det var da svært så personlig du skulle bli. Personlig synes jeg, og mange andre med meg, at N95 er en dritkul mobil som dessverre lider av et elendig design, med knirking og slark. Batteriet er også en tragedie. Skyvemekanismen er en historie for seg selv, og at den kan skyves begge veier er etter min mening et stort handicap.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...