Gå til innhold

MacBook blir bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det kan man lure på, Superdrive burde da vært standard på selv den billigste MacBook'n mtp hvor billig tilsvarende produkter er og at det å brenne på DVD-formatet er noe de fleste tar for gitt at en datamaskin kan den dag i dag.

 

Er litt småskuffet med denne MB-oppdateringen. Hadde håpet på at "LED" og alu-designryktene skulle vise seg å stemme.

Man kan jo alltids håpe at Jobs lanserer dette på MacWorld i starten av '08.

Lenke til kommentar
Etter å ha testet Mac over lengre tid synes jeg den er kraftig overhypet mye pga det er "kult" å bruke Mac. Største problemet er for dårlig støtte pga nazi systemet de har på drivere, videre betaler man altfor mye for ytelsen i forhold til en vanlig laptop feks.

 

Siden når trengte man i hele tatt å installere en driver på Mac? Er ingen som har sagt at Mac er det beste valget for rå ytelse. Men liker du ting som brukervennlighet, stabilitet, gode applikasjoner, sikkerhet og så videre så er valget ganske enkelt spør du meg.

Lenke til kommentar
Etter å ha testet Mac over lengre tid synes jeg den er kraftig overhypet mye pga det er "kult" å bruke Mac. Største problemet er for dårlig støtte pga nazi systemet de har på drivere, videre betaler man altfor mye for ytelsen i forhold til en vanlig laptop feks.

 

Siden når trengte man i hele tatt å installere en driver på Mac? Er ingen som har sagt at Mac er det beste valget for rå ytelse. Men liker du ting som brukervennlighet, stabilitet, gode applikasjoner, sikkerhet og så videre så er valget ganske enkelt spør du meg.

 

Vet dette blir upopulært og at det måtte komme :p men må bare nevne det. Kriteriene du har listet opp her er jo akkurat det samme som f. eks. en som vil begynne med ubuntu/mandriva krever.

Lenke til kommentar
Etter å ha testet Mac over lengre tid synes jeg den er kraftig overhypet mye pga det er "kult" å bruke Mac. Største problemet er for dårlig støtte pga nazi systemet de har på drivere, videre betaler man altfor mye for ytelsen i forhold til en vanlig laptop feks.

 

Siden når trengte man i hele tatt å installere en driver på Mac? Er ingen som har sagt at Mac er det beste valget for rå ytelse. Men liker du ting som brukervennlighet, stabilitet, gode applikasjoner, sikkerhet og så videre så er valget ganske enkelt spør du meg.

 

Med mindre driveren er inkludert i OS X er det ingen dans på røderoser å holde på med drivere i OS X nei. Det forutsetter også at du har installert de fleste drivere fra før av.

 

Edit:

Feil quote.. :p

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

åssen klarer de å overprise sin svarte MB så heftig? å betale 1500spenn for svart lakk og 40gb ekstra disk er ganske solid pris..

og den hvite macen er faktisk 900kr billigere enn den svarte, med de samme specs. 11900 hvis man velger 160gb disk, mens den svarte koster 12490,-

kun apple får det til, og kun apple-mennesker bøyer seg i støvet for dem...

merkelig

Lenke til kommentar
Hvor kjapt er minnet? Hvis det er like tregt som harddisken er det jo ubrukelig. Greit nok at denne modellen er entry level-maskin, men man behøver ikke å bruke annenklasses harddisk og minne for det, eller? Dessuten er det for lite minne i den hvite Macen. 2 GB burde være minimum på alle bærbare i dag.

Minnet er 667MHz på både MB og MBP.

Lenke til kommentar
Hvordan er det ubrukelig? Hva er bruksområdene til en MacBook?

Jeg svarer på det første spørsmålet ditt, siden jeg ikke skjønner hva du mener med det andre. (Jeg aner at disse to er satt i sammenheng fra din side på en eller annen måte, men jeg ser ikke helt hva det er.)

 

Det er ubrukelig for meg, på den måten at når jeg investerer i en kapitalvare som koster mange tusen kroner, vil jeg ha tilfredsstillende kvalitet og funksjonalitet/hastighet.

 

Hvor kjapt er minnet? Hvis det er like tregt som harddisken er det jo ubrukelig.

Minnet er 667MHz på både MB og MBP.

Ja, nå tenkte jeg mer på generelle timings og speielt CAS-forsinkelsen, men når du nevner det så mener jeg at minnet burde vært på 800 MHz.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

"Med mindre driveren er inkludert i OS X er det ingen dans på røderoser å holde på med drivere i OS X nei. Det forutsetter også at du har installert de fleste drivere fra før av."

 

Jepps, legger du prisen oppå den så er det stort sett grunnen til at jeg ikke er imponert. Joda dette er grunnen til at Mac (til nå) er sikkrere, men bakdelen er for min del større.

 

Blir jo litt lurt når du betaler så mye for PC-en (unskyld, macen - nå bannet jeg i kirken)og tror du får OS gratis.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt. Er klagen på hastigheten berettiget i forhold til det du skal bruke den til, eller er det et problem fordi du får bedre andre steder for en billigere penge?

 

Tilfredsstillende hastighet/funksjonalitet kommer an på hva man skal bruke den til. Du skulle bruke den til noe som trengte over 667MHz DDR2? Noe som trengte 7200RPM?

 

Apple er overpriset som satan, det vet alle, å påpeke det er å slå opp vidåpne dører. Alle som kjøper en Mac vet at de får mindre ytelse hardwaremessig for pengene (når det gjelder ting som prosessorkraft etc.), men man får en del annet med på kjøpet.

 

Er det forresten noen som har noen formening om når de kommer til å legge ut de nye MB-ene på nettbutikken?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...