Gå til innhold

– Unnskyld, men tafset du på meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det ikke an å si dette, istedenfor å stikke en mobil opp i trynet på en annen?

Jeg skjønner jo at det ikke er så lett å si dette, og at mobilen er fin å bruke til de tingene du kanskje ikke tør eller gidder å si.

Etterhvert går det vel an å få noe som gjør at mobilen kan lese tankene dine, og sier det som skal sies, slik at en slipper å bruke snakketøyet.*

 

*Leses med en smule ironi kanskje.

Lenke til kommentar
vel om jeg forstår ting rett så oppstår problemet på disse overfylte t-banene osv. og for å ikke sette en uskyldig person i offentlig gapestokk så kan en da vise en tekstbeskjed til personer rundt seg heller den å rope for full hals "hvem pokker våger å ta på meg?!"...

Hva med en mellomting? Går an å snakke for seg uten å rope for full hals.

Lenke til kommentar

Det er artig å se råd fra forumgåere her om hvordan japanske kvinner bør oppføre seg. I Japan er kulturen veldig annerledes enn her. Det er ikke sosialt akseptert å hoie og skrike, eller tiltale fremmede mennesker uten videre. Har noen her blitt spurt om å ta bilde av japanske turister? Det har jeg og de bukket og skrapet så jeg rødmet. Det var 'hai' og 'please' så jeg ble rent beklemt.

 

En annen ting er at likestillingen ikke akkurat har kommet langt i Japan. Det kan jo tenkes at det vil føles lettere for japanske kvinner å gjøre dette enn å tiltale tafseren.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...