Gå til innhold

8800 GT i passiv versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror også dette blir en eneste stor varmovn. Er tross alt en tdp på over 100w på disse kortene selv om det er laget på 65nm, og den store passive kjøleribben tar mye plass. Bør ha bra luft flyt i kabinettet for at dette skal virke tilfredsstillende. Og luftflyt = vifter. Har testa 7600gs passivt i et htkabinett. Det ble så varmt etter en stundt at det varmet opp resten av PC-en så cpu vifta gikk fortere.

Lenke til kommentar
Tror også dette blir en eneste stor varmovn. Er tross alt en tdp på over 100w på disse kortene selv om det er laget på 65nm, og den store passive kjøleribben tar mye plass. Bør ha bra luft flyt i kabinettet for at dette skal virke tilfredsstillende. Og luftflyt = vifter. Har testa 7600gs passivt i et htkabinett. Det ble så varmt etter en stundt at det varmet opp resten av PC-en så cpu vifta gikk fortere.

 

Ja, jeg er også lettere skeptisk til dette, men en GPU tåler vel ofte litt, min 6600GT tåler vissnotk 145 grader før alarmen i kontrollpanelet går. Skuffende at det ikke er 2*dvi på denne (om jeg ikke ser feil)

 

AtW

Lenke til kommentar

Oioioioioioi.

 

8800GT på meg nå ja. :D

 

+ diverse vifter som går går kjappere og skyver mer luft enn Mist sine.. Med viftestyring såklart. :D

 

Men det burde vel være mulig å feste ei 120mm vifte på denne kjøleribba, mener nå jeg... :hmm:

 

Evt når man har DETTE kabinettet, så har man jo vifte rett på siden. :)

 

Ser, utifra bildet, ut som ribba henger et par cm ned fra skjermkortet.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hmm.... interesting.... most interesting.... *stryker hans 2 dager gamle skjeggstubb*

 

Noenlunde grei til HTPC bruk ja, hvis varmen er "kontrollerbar". Har sett på diverse kort med HDMI utgang på, men det er jo ikke et must. Bestekompisen hadde noen problemer med en slik, men det var en driver feil, så.

Lenke til kommentar
Tror også dette blir en eneste stor varmovn. Er tross alt en tdp på over 100w på disse kortene selv om det er laget på 65nm, og den store passive kjøleribben tar mye plass. Bør ha bra luft flyt i kabinettet for at dette skal virke tilfredsstillende. Og luftflyt = vifter. Har testa 7600gs passivt i et htkabinett. Det ble så varmt etter en stundt at det varmet opp resten av PC-en så cpu vifta gikk fortere.

 

Ja, jeg er også lettere skeptisk til dette, men en GPU tåler vel ofte litt, min 6600GT tåler vissnotk 145 grader før alarmen i kontrollpanelet går. Skuffende at det ikke er 2*dvi på denne (om jeg ikke ser feil)

 

AtW

 

 

det er vist nok 2 dvi porter på dette skjermkortet ja :)

Lenke til kommentar

Det er en god omtale på Toms Hardware på dette kortet. Må si jeg er veldig imponert, ytelsen så ut til å ligge ganske nært oppunder GTX, og til ca halv pris. Når oppgraderingens tid kommer tror jeg jaggu at dette blir en god kandidat for meg!

 

Siden dette kortet er ganske høyt klokket allerede, mente de dog at det ikke var så altfor store overklokkingsmuligheter. Tror de snaket om ca 11% ifht stock.

 

Jeg må innrømme at jeg og er ganske skeptisk til en passiv versjon her, det er vel gjerne avhengig av god kabinettkjøling.

 

Er det noen som har sett noen priser på 8800GT enda?

 

BT

Lenke til kommentar
Det er en god omtale på Toms Hardware på dette kortet. Må si jeg er veldig imponert, ytelsen så ut til å ligge ganske nært oppunder GTX, og til ca halv pris. Når oppgraderingens tid kommer tror jeg jaggu at dette blir en god kandidat for meg!

 

Siden dette kortet er ganske høyt klokket allerede, mente de dog at det ikke var så altfor store overklokkingsmuligheter. Tror de snaket om ca 11% ifht stock.

 

Jeg må innrømme at jeg og er ganske skeptisk til en passiv versjon her, det er vel gjerne avhengig av god kabinettkjøling.

 

Er det noen som har sett noen priser på 8800GT enda?

 

BT

 

Jada, ligger på prisguiden. Inno3D 8800GT er på lager på SHG for 2004 NOK. Ikke noe upris det! Komplett har også Gainward på lager til 2149, men kjøper du samme kortet på PCutstyr kommer det på 1978 KR!! Nesten så man må kjøpe gett....

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Mitt gode gamle XFX GeForce 7950 GT 570M 512 MB (https://prisguiden.no/product.php?productId=52258) har meget forskjellig temperatur avhengig av loaden. Håper dette kortet har samme funksjon.

 

Løsningen for en stille pc var en god viftekontroll på inn- og utluft. Selvfølgelig med mulighet for bratte kurver så den tok unna evnt temperaturtopper. Det er faktisk innluft man må justere høyere enn ut for å kjøle. Når den når toppen (tror det er 145 grader) så skrur den av all 3d-akselarsjoner så det lagger lang vei.

 

Regner med at dette kortet har samme funksjon, dermed blir det nytt DX10 kort på meg, yeah :)

Lenke til kommentar

er jo forckjellig dette med kabinett oppvarming, hvis man tenker en standar ok stille vifte flytter denne 40 cfm. altså 40 kubikk fot luft pr minutt. et htpc kabinett er mindre enn en kubikk, så på papiret blir luften byttet hvert sekund.

 

men spennede kort, vi blir nok og se ati komme med lignende løsning på sitt ny kort, skulle ligge rundt 105W det også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...