Gå til innhold

Elite IV under utvikling (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MIMRE! De som kjenner meg vet det er sjelden at jeg lener meg på tasten for utropstegn, men her må det gjøres unntak!

 

Jeg husker fortsatt da jeg gikk inn i butikken og kjøpte Elite, den opprinnelige diskversjonen til BBC model B, og det utrolige kappløpet for å være forstemann til å oppnå status Elite. For ikke å snakke om oppdragene. Og alt dette på en maskin med bare 32 KB RAM, mindre enn det som er i alminnelige prosessorer alene nå til dags.

 

Når jeg kikker innom news:alt.fan.elite ser jeg også der mange som gjenopplever gamle dager foran skjermen midt oppi en thargoid-invasjon, med Riedquat som nærmeste system.

 

Dette ser jeg frem til.

 

Edit: flere som mimrer litt:

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Vell, vist man først har laga ett spill som ble ekstremt godt tatt i mot, og elsket av mange. Selv den dag idag.

Så har man jo ett skammelig høyt press på seg, for å klare å lage ett til like bra spill, det skal faktisk godt gjøres. Man har jo alle sett alt for mange eksempler på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Så har man jo ett skammelig høyt press på seg, for å klare å lage ett til like bra spill, det skal faktisk godt gjøres.

 

Umm, men dette er design ting. Jeg ville tro at det å designe Elite IV ikke burde ta så mange år, selv om kravene fra fans'en er store. Det er jo først og fremst en stemning som må skapes, dette ligger i detaljer som de kan plukke fra de tidligere spillene.

Med dagens hardware ser jeg i alle fall ikke de helt store utfordringene rent teknisk.

Lenke til kommentar
Så har man jo ett skammelig høyt press på seg, for å klare å lage ett til like bra spill, det skal faktisk godt gjøres.

 

Umm, men dette er design ting. Jeg ville tro at det å designe Elite IV ikke burde ta så mange år, selv om kravene fra fans'en er store. Det er jo først og fremst en stemning som må skapes, dette ligger i detaljer som de kan plukke fra de tidligere spillene.

Med dagens hardware ser jeg i alle fall ikke de helt store utfordringene rent teknisk.

 

De siste Elite spillene var ikke så innbringende. Braben og gjengen har nok lyst til å lage firer'n, men Frontier Developments må dra inn penger om han skal få til det. Derfor holder de på med mer lettsolgte prosjekter som The Outsider.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...