Gå til innhold

GeForce 8800 GT innfrir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var gode nyheter. Har 8800GTS kort i dag, så et bytte er vel neppe aktuelt, men bra de kommer med et kort som faktisk folk flest kan ta seg råd til osv. Og liker den mindre kjøleren og det lavere strømforbruket. :-)

Endret av GA
Lenke til kommentar
Tror jeg ville ventet til AMD's HD 3xxx kort kommer, da dette kortet ryktes å ha veldig god ytelse. Var det ikke også snakk om at 8800 GT skulle ha noe varmeproblemer?

 

Samme her, venter også på HD 3xxx serien skal komme. Leste mye bra om det i går. Vil ha DX10.1 kort

 

 

Kan ikke kjøpe 8800 GT som støtter bare DX10 nå, og så brenne av mer penger på DX10.1 fordi. DX10 kort per dags dato ikke støtter alt som DX 10.1 gjør

 

LOL sier jeg bare . Kommer vel Direct X 10.203040 Beta rett etter 10.1

 

Greit vi har penger, men ikke så mye penger :)

Lenke til kommentar

Wow, det kortet koster bare 2000 hos shg.no? Det er minst 500kr billigere enn jeg forventet. Gleder meg til topmodelen.

 

Det jeg ikke skjønner ut ifra de testene er strømforbruket delen. VRzone målte at den bruker ca 130W på idle og ca 200W ved load. I går så jeg en test på tweakdown eller noe hvor de målte 190W ved idle og nesten 300W ved load. Hva skal jeg tro på? Jeg tenker på at jeg kan ha to i SLi i ifølge VRzone sin test, men min Corsair 620Wattern vil ikke klare å dra to stk i SLi hvis de bruker nesten 300W hver ifølge tweakdown sin test.

Lenke til kommentar

Hva med å komme med benchmarks i Crysis når spillet kommer ut eller demoen. Det ser jo ut som om det spillet kommer til å sette standaren for hardware krav frammover. Skulle ikke dette kortet være så overklokkings vennlig? Temperaturene er jo rimelig høye med stock kjøleren. Ellers ser det jo ut til å være et bra kort.

Lenke til kommentar
Det var gode nyheter. Har 8800GTS kort i dag, så et bytte er vel neppe aktuelt, men bra de kommer med et kort som faktisk folk flest kan ta seg råd til osv. Og liker den mindre kjøleren og det lavere strømforbruket. :-)

Heilt einig! Spennande kort, men for min eigen del vert det litt for råflott å skifte ut mitt 8800GTS av den grunn allereie no... ;)

Lenke til kommentar

ringte komplett i dag.

Kortet har ikke kommet inn enda men er bestilt fra deres leverandør og burde komme in en av de neste dagene.

 

Edit: ringte netshop, de svarer ikke på tlf...

 

Kom gjennom på avd oslo nå. De hadde ikke hørt om det engang, snakk om dårlig :p

Endret av Tobbi
Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner ut ifra de testene er strømforbruket delen. VRzone målte at den bruker ca 130W på idle og ca 200W ved load. I går så jeg en test på tweakdown eller noe hvor de målte 190W ved idle og nesten 300W ved load. Hva skal jeg tro på? Jeg tenker på at jeg kan ha to i SLi i ifølge VRzone sin test, men min Corsair 620Wattern vil ikke klare å dra to stk i SLi hvis de bruker nesten 300W hver ifølge tweakdown sin test.

Les testene litt nøyere kanskje?

Keep in mind; it tests the complete system.
Lenke til kommentar

Hm, litt småsurt å sitte på et flunka nytt 8800GTS 320MB nå, menmen... Sånn er hardware-verdenen. Kommer alltid noe nytt. Får heller satse på å klokke det kortet jeg har litt.

 

Er dog litt skeptisk til den kjøleren på 8800GT kortet. Greit nok at det er krympet til 65nm, men ville det ikke allikevel vært bedre å gå for kjøleren fra 8800GTS/X? Den er jo både stillegående og effektiv, og nå ser det jo ut til at 8800GT blir varmt. Ser liksom ikke helt det store problemet med dual-slot kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...