Gå til innhold

Asus Eee debuterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig batteri levetid (til å ver så svakt system og liten skjerm), alt for liten skjerm og oppløsning til å drive med tekstbehandler og exel. Surfing blir slitendes på låg oppløsning, film titting går vel greit på den så lenge skjermen tåler lys. Billigt men lite bruks område.... Minner meg om en pc for utviklingsland, kjekt med noe annerledes på markedet?

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Dårlig batteri levetid (til å ver så svakt system og liten skjerm), alt for liten skjerm og oppløsning til å drive med tekstbehandler og exel. Surfing blir slitendes på låg oppløsning, film titting går vel greit på den så lenge skjermen tåler lys. Billigt men lite bruks område.... Minner meg om en pc for utviklingsland, kjekt med noe annerledes på markedet?

Calc mener du vel? Det er trolig det regnearket den skal leveres med.

 

Ellers så er jeg ganske lunken til Eee etter at de satt opp prisene, ned spesifikasjonene og har drøyd lanseringen. Men kommer det en versjon med 10" skjerm, XGA oppløsning eller bedre, 1GB ram, 4-8GB flash til en pris på maksimalt 2000kr (350$) så blir det interessant igjen.

Lenke til kommentar

Tror mange vil vurdere denne i tillegg til sin portable - i alle fall når det gjelder jobb. Eneste grunnen til at jeg drar med meg bærbar når jeg skal på møter etc er jo for å enten ta notater, eller for å selv ha noe å presentere fra.

 

Er møtet i samme bygg spiller det ingen rolle, men hver gang jeg må hoppe på flyet blir den bærbaren min en plage uansett. Dersom den greia der tikker inn rundt 3000,- og har vga utgang så skal i alle fall jeg vurdere innkjøp.

Lenke til kommentar
men det må nevnes at kun 100 maskiner ble lagt ut for salg i én enkelt butikk.

Det stemmer da ikke helt, den var å finne i flere butikker i Taiwan på lanseringsdagen, ikke bare på hovedlanseringen til Asus.

En rik russer bestilte vistnok 1.000.000 stk av 2G Surf-versjonen på Asus´ hovedlansering. Så nå får de fattige endelig datamaskiner på tundraen i Sibir også. :>

 

En fin side for dere som lett tvil finne frem til reviews, dekning av unboxing, informasjon om software/hardware osv. + + + = http://www.eeeuser.com/

Endret av djchange
Lenke til kommentar
Dårlig batteri levetid (til å ver så svakt system og liten skjerm), alt for liten skjerm og oppløsning til å drive med tekstbehandler og exel. Surfing blir slitendes på låg oppløsning, film titting går vel greit på den så lenge skjermen tåler lys. Billigt men lite bruks område.... Minner meg om en pc for utviklingsland, kjekt med noe annerledes på markedet?

Calc mener du vel? Det er trolig det regnearket den skal leveres med.

 

Ellers så er jeg ganske lunken til Eee etter at de satt opp prisene, ned spesifikasjonene og har drøyd lanseringen. Men kommer det en versjon med 10" skjerm, XGA oppløsning eller bedre, 1GB ram, 4-8GB flash til en pris på maksimalt 2000kr (350$) så blir det interessant igjen.

 

Hvem sa eg ville bruke linux så følgte med? Hadde instalert xp med engang.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
installere xp på denne maskinene og du vill leve i det gode gamle trege hjørnet ^^

Lurer på om maskinene støttes av ubuntu?

 

JEG SKAL HA EN SLIK MASKIN =D

 

Kanskje kanskje ikke, vi får vente til tester kommer ut. XP på en 1ghz cpu med 1gig med ram med tweaket settings går meget kjapt.

Lenke til kommentar
installere xp på denne maskinene og du vill leve i det gode gamle trege hjørnet ^^

Lurer på om maskinene støttes av ubuntu?

 

JEG SKAL HA EN SLIK MASKIN =D

Min mor satt på en 200MHz XP-maskin med 192MB ram intil nylig. Gikk "helt fint" det :p

 

Første maskinen jeg hadde XP på var vel en 800MHz med 512MB 133(266)Mhz ram. Så EEE skal jo i teorien være raskere enn den ^^

Lenke til kommentar

Asus og Microsoft har inngått en avtale og etterhvert skal det bli mulig å få Eee levert med en spesialtilpasset versjon av Windows. Hvilken grunnversjon av Windows som tilpasses har ikke blitt nevnt.

 

Men XP på 4G-versjonen har i mange anmeldelser og tilbakemeldinger fra brukere vist seg å fungere helt ok. Foreløbig støttes ikke USB 2.0 (1.0 fungerer) under XP, men Asus jobber med saken og har lovet en oppdatering som skal fikse dette.

Lenke til kommentar
installere xp på denne maskinene og du vill leve i det gode gamle trege hjørnet ^^

Lurer på om maskinene støttes av ubuntu?

 

JEG SKAL HA EN SLIK MASKIN =D

Min mor satt på en 200MHz XP-maskin med 192MB ram intil nylig. Gikk "helt fint" det :p

 

Første maskinen jeg hadde XP på var vel en 800MHz med 512MB 133(266)Mhz ram. Så EEE skal jo i teorien være raskere enn den ^^

Nå må du ikke glemme at de 512mb med ram du hadde på din 800mhz er SD-RAM så hastigheten er nok bare 133mhz

 

Nå er ikke mulighet for mer enn 8gb lagring på disse (den dyreste) viss du går for 2gb er vell windows xp litt for stor, derimot windows 2000 hadde vært perfekt for denne maskinene, noen som vet om den også blir støttet?

Lenke til kommentar

Ytelsen til denne greia setter ikke særlig med begrensninger på hva slags OS du kan bruke. Med litt tweaking går nok det meste.

 

MEN, ytelsen gjør at du må være ganske nøye på hva slags programmer du kjører på den, åpne førstesida på VG i browseren din feks? SLooowww. :p

 

(Ellers virker det som en artig boks, må jobbe hardt for å undertrykke "må ha" refleksen. ;) )

Lenke til kommentar

Bra konsept, men jeg fant så lite info om de. Noen som har litt mer spec på hva slags tilkoblingsmuligheter den har? HDMI, DVI, VGA, USB, Firewire osv?

 

Siden den er så liten hadde det vært greit om den hadde mange porter slik at man kan koble den til større skjermer / TV slik at man får sett ting dersom man ønsker det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...