Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W910i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere hadde konkludert med å sette tynn og solid som en positiv faktor, greit nok det, men det virker ikke solid når malingen flekker av!

Har selv testet telefonen og synes den blir litt kjedelig, men den er uten tvil en pen telefon. Kameraet er absolutt ikke bra og her burde SE prestert bedre. Lyden er OK, men langt fra optimal og dette merker man når man kjører den mot ett skikkelig anlegg, her kommer den til kort både mot Prada Phone, iPhone og N95. Så som SE's topp musikkmobil synes jeg absolutt ikke den leverer.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte: "Åhh, den må jeg ha!". Etter å ha skummet gjennom testen endret jeg mening!

Jeg råder deg til å lese andre tester av denne telefonen. Amobil finner alltid mye galt med telefoner som konkurrerer med smarttelefoner fra Nokia,

så jeg ville ikke stolt for mye på denne testen. Kan jo nevne at Tv2 kåret denne til årets musikktelefon. Jeg har ikke lest amobil sin test ennå,

men jeg måtte le da jeg så sluttkarakteren. ☺

Endret av poe
Lenke til kommentar
Amobil finner alltid mye galt med telefoner som konkurrerer med smarttelefoner fra Nokia,

så jeg ville ikke stolt for mye på denne testen. Kan jo nevne at Tv2 kåret denne til årets musikktelefon. Jeg har ikke lest amobil sin test ennå,

men jeg måtte le da jeg så sluttkarakteren. ☺

 

Så det du sier er at hvis en annen test har oversett feil eller mangler så eksisterer de ikke?

 

Kan vel nevne at TV2 hjelper deg er omen trent like seriøst som forsiden på SE&Hør! Kriteriene til nevnte program tar ikke hensyn til annet en spesifikasjoner og pris. Jeg tror nok Amobil tester litt mer nøye en bare å lese produsentens brosjyre og sjekke pris på Elkjøp ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen ble jeg overrasket over at man ga terningkast 4. På tross av alle negative punkter. Vi kan vel alle gjette oss til hva resultatet ville ha blitt om telefonen

hadde vært så uheldig å hete Samsung eller LG......

Endret av Bibben
Lenke til kommentar
Amobil finner alltid mye galt med telefoner som konkurrerer med smarttelefoner fra Nokia,

så jeg ville ikke stolt for mye på denne testen. Kan jo nevne at Tv2 kåret denne til årets musikktelefon. Jeg har ikke lest amobil sin test ennå,

men jeg måtte le da jeg så sluttkarakteren. ☺

 

Så det du sier er at hvis en annen test har oversett feil eller mangler så eksisterer de ikke?

 

Kan vel nevne at TV2 hjelper deg er omen trent like seriøst som forsiden på SE&Hør! Kriteriene til nevnte program tar ikke hensyn til annet en spesifikasjoner og pris. Jeg tror nok Amobil tester litt mer nøye en bare å lese produsentens brosjyre og sjekke pris på Elkjøp ;)

Nå skal ikke jeg belære deg i noe, men du tar feil så det synger angående seriøsiteten til de som tester telefoner for Tv2 hjelper deg. Trodde du det var redaksjonen i tv2 som testet telefonene?

Og amobil klager og trekker for trege menyer!!?? Dette er jo rett og slett latterlig. Og igjen driter de seg loddrett ut angående lydkvaliteten på en telefon. Morsomt:)

 

 

 

Etter å ha lest denne testen ble jeg overrasket over at man ga terningkast 4. På tross av alle negative punkter. Vi kan vel alle gjette oss til hva resultatet ville ha blitt om telefonen

hadde vært så uheldig å hete Samsung eller LG......

Eller så heldig å hete Nokia ;)

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg belære deg i noe, men du tar feil så det synger angående seriøsiteten til de som tester telefoner for Tv2 hjelper deg. Trodde du det var redaksjonen i tv2 som testet telefonene?

Og amobil klager og trekker for trege menyer!!?? Dette er jo rett og slett latterlig. Og igjen driter de seg loddrett ut angående lydkvaliteten på en telefon. Morsomt:)

 

Nå trenger ikke du å belære meg siden jeg allerede er ganske belært innen dette temaet. ;)

Jeg vet veldig godt at det ikke er redaksjonen som tester selv, men TV2 bestiller tester basert på kriterier de selv setter!

 

Seriøsiteten til TV2 Helper deg sier seg selv når de for eksempel tester hvilke telefoner som best tåler å ligge i dusjen osv... Det er like seriøst som å teste hvilken brus som er best ved å legge fem forskjellige merker i fryseren og se hvem av dem som tåler å ligge der lengst uten at flaska sprekker!

Lenke til kommentar

poe: Har du prøvd denne telefonen?? Det tror nemlig ikke jeg for lydkvaliteten holder IKKE (å da mener jeg absolutt ikke) mål! Amobil har helt rett i denne testen hva angår både menyer og Lydkvalitet, telefonen er treg og lyden er OK, men kan ikke konkurere mot hverken Prada Phone, iPhone eller N95 når det kommer til kvalitet på lyden. Den mangler dynamikk og skikkelige toner. Å NEI dette er ikke pga hodetelefonene, jeg testet nemlig samtlige telefoner opp mot samme (dyre gode) stereo anlegg. TV2 bruker teknofil eller Mobilen.no til sine elektroniske tester.

Jeg vil av erfaring påpeke at Amobil er dyktigere når det komer til testing og pr. dags dato det mest pålitlige kilden når det kommer til mobil testing i Norge.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg belære deg i noe, men du tar feil så det synger angående seriøsiteten til de som tester telefoner for Tv2 hjelper deg. Trodde du det var redaksjonen i tv2 som testet telefonene?

Og amobil klager og trekker for trege menyer!!?? Dette er jo rett og slett latterlig. Og igjen driter de seg loddrett ut angående lydkvaliteten på en telefon. Morsomt:)

 

Nå trenger ikke du å belære meg siden jeg allerede er ganske belært innen dette temaet. ;)

Jeg vet veldig godt at det ikke er redaksjonen som tester selv, men TV2 bestiller tester basert på kriterier de selv setter!

 

Seriøsiteten til TV2 Helper deg sier seg selv når de for eksempel tester hvilke telefoner som best tåler å ligge i dusjen osv... Det er like seriøst som å teste hvilken brus som er best ved å legge fem forskjellige merker i fryseren og se hvem av dem som tåler å ligge der lengst uten at flaska sprekker!

 

Tydeligvis trenger du å belæres, men tro ikke at jeg kommer til å gjøre det ;)

Igjen tar du feil når du påstår at Tv2 bestiller tester på deres kriterier. Hvis du ikke da mente kriterier som: -hvilken musikktelefon er best, -hvilken kameramobil er best osv, osv...

Amobil sine tester derimot minner mer på at de er bestilt med visse kriterier...

Lenke til kommentar
poe: Har du prøvd denne telefonen?? Det tror nemlig ikke jeg for lydkvaliteten holder IKKE (å da mener jeg absolutt ikke) mål! Amobil har helt rett i denne testen hva angår både menyer og Lydkvalitet, telefonen er treg og lyden er OK, men kan ikke konkurere mot hverken Prada Phone, iPhone eller N95 når det kommer til kvalitet på lyden. Den mangler dynamikk og skikkelige toner. Å NEI dette er ikke pga hodetelefonene, jeg testet nemlig samtlige telefoner opp mot samme (dyre gode) stereo anlegg. TV2 bruker teknofil eller Mobilen.no til sine elektroniske tester.

Jeg vil av erfaring påpeke at Amobil er dyktigere når det komer til testing og pr. dags dato det mest pålitlige kilden når det kommer til mobil testing i Norge.

 

Jeg tror du er lite sannferdig når du påstår at denne telefonen har dårligere lyd enn N95. Eller rettere sagt, jeg _vet_ du lyver.

Ja jeg har lekt meg med denne telefonen. ;)

Og grunnen til at Tv2 velger å bruke mobilen.no er vel for at de fremstår som langt mer seriøse enn amobil. Dette har jeg personlig erfaring med :p

Lenke til kommentar
poe: Har du prøvd denne telefonen?? Det tror nemlig ikke jeg for lydkvaliteten holder IKKE (å da mener jeg absolutt ikke) mål! Amobil har helt rett i denne testen hva angår både menyer og Lydkvalitet, telefonen er treg og lyden er OK, men kan ikke konkurere mot hverken Prada Phone, iPhone eller N95 når det kommer til kvalitet på lyden. Den mangler dynamikk og skikkelige toner. Å NEI dette er ikke pga hodetelefonene, jeg testet nemlig samtlige telefoner opp mot samme (dyre gode) stereo anlegg. TV2 bruker teknofil eller Mobilen.no til sine elektroniske tester.

Jeg vil av erfaring påpeke at Amobil er dyktigere når det komer til testing og pr. dags dato det mest pålitlige kilden når det kommer til mobil testing i Norge.

 

Jeg tror du er lite sannferdig når du påstår at denne telefonen har dårligere lyd enn N95. Eller rettere sagt, jeg _vet_ du lyver.

Ja jeg har lekt meg med denne telefonen. ;)

Og grunnen til at Tv2 velger å bruke mobilen.no er vel for at de fremstår som langt mer seriøse enn amobil. Dette har jeg personlig erfaring med :p

 

Jeg lyver ikke, men N95 var kanskje å dra det litt langt pga. bakgrunns støyet den er plaget med, men likevell (det til side) den leverer en bedre lyd kvalitet.

Men uansett, poenget her er at dette er en dedikert musikk-telefon og man skal da forvente mer enn en helt OK lyd kvalitet.

Dessuten er menyene trege som sagt å har du bare lekt deg med telefonen er det kanskje ikke så merkelig at du ikke har oppdaget minusene telefonen har å tilby.

Lenke til kommentar
poe: Har du prøvd denne telefonen?? Det tror nemlig ikke jeg for lydkvaliteten holder IKKE (å da mener jeg absolutt ikke) mål! Amobil har helt rett i denne testen hva angår både menyer og Lydkvalitet, telefonen er treg og lyden er OK, men kan ikke konkurere mot hverken Prada Phone, iPhone eller N95 når det kommer til kvalitet på lyden. Den mangler dynamikk og skikkelige toner. Å NEI dette er ikke pga hodetelefonene, jeg testet nemlig samtlige telefoner opp mot samme (dyre gode) stereo anlegg. TV2 bruker teknofil eller Mobilen.no til sine elektroniske tester.

Jeg vil av erfaring påpeke at Amobil er dyktigere når det komer til testing og pr. dags dato det mest pålitlige kilden når det kommer til mobil testing i Norge.

 

Jeg tror du er lite sannferdig når du påstår at denne telefonen har dårligere lyd enn N95. Eller rettere sagt, jeg _vet_ du lyver.

Ja jeg har lekt meg med denne telefonen. ;)

Og grunnen til at Tv2 velger å bruke mobilen.no er vel for at de fremstår som langt mer seriøse enn amobil. Dette har jeg personlig erfaring med :p

 

Jeg lyver ikke, men N95 var kanskje å dra det litt langt pga. bakgrunns støyet den er plaget med, men likevell (det til side) den leverer en bedre lyd kvalitet.

Men uansett, poenget her er at dette er en dedikert musikk-telefon og man skal da forvente mer enn en helt OK lyd kvalitet.

Dessuten er menyene trege som sagt å har du bare lekt deg med telefonen er det kanskje ikke så merkelig at du ikke har oppdaget minusene telefonen har å tilby.

 

Tragisk å ha N95 som referanse mht muskk kvalitet da denne leverer en veldig ordinær lydbilde!

N95 er en flott model dette, men lyd kvalitet er ikke blant dens beste egenskaper.

Lenke til kommentar

poe... Hvorfor leser du Amobil dersom du mener de er så udugelige?

Alle vet at du er det vi kaller et forumtroll som ingen tar seriøst uansett! Du uttaler deg om ting du helt klart ikke har greie på og kommer med påstander som ofte er på kanten og noen ganger til og med over kanten.

 

Hva med å komme med en begrunnelse for dine påstander om at TV2 hjelper deg sine bestilte tester er bedre en hva du får i Amobli?

Jeg vet hvordan mobiltelefoner testes og jeg vet hva som avgjør hva som er en god og en dårlig test. Dette vet jeg blant annet fordi jeg har jobbet med mobiltelefoner i 10 år! Jeg vet av erfaring hva som faktisk påvirker en telefon og hva som er viktig for brukeropplevelsen.

 

Dessuten. Hvilken samarbeidspartner TV2 velger har heller noe med hvilket "mediehus" de tilhører.

Lenke til kommentar
poe: Har du prøvd denne telefonen?? Det tror nemlig ikke jeg for lydkvaliteten holder IKKE (å da mener jeg absolutt ikke) mål! Amobil har helt rett i denne testen hva angår både menyer og Lydkvalitet, telefonen er treg og lyden er OK, men kan ikke konkurere mot hverken Prada Phone, iPhone eller N95 når det kommer til kvalitet på lyden. Den mangler dynamikk og skikkelige toner. Å NEI dette er ikke pga hodetelefonene, jeg testet nemlig samtlige telefoner opp mot samme (dyre gode) stereo anlegg. TV2 bruker teknofil eller Mobilen.no til sine elektroniske tester.

Jeg vil av erfaring påpeke at Amobil er dyktigere når det komer til testing og pr. dags dato det mest pålitlige kilden når det kommer til mobil testing i Norge.

 

Jeg tror du er lite sannferdig når du påstår at denne telefonen har dårligere lyd enn N95. Eller rettere sagt, jeg _vet_ du lyver.

Ja jeg har lekt meg med denne telefonen. ;)

Og grunnen til at Tv2 velger å bruke mobilen.no er vel for at de fremstår som langt mer seriøse enn amobil. Dette har jeg personlig erfaring med :p

 

Jeg lyver ikke, men N95 var kanskje å dra det litt langt pga. bakgrunns støyet den er plaget med, men likevell (det til side) den leverer en bedre lyd kvalitet.

Men uansett, poenget her er at dette er en dedikert musikk-telefon og man skal da forvente mer enn en helt OK lyd kvalitet.

Dessuten er menyene trege som sagt å har du bare lekt deg med telefonen er det kanskje ikke så merkelig at du ikke har oppdaget minusene telefonen har å tilby.

 

Tragisk å ha N95 som referanse mht muskk kvalitet da denne leverer en veldig ordinær lydbilde!

N95 er en flott model dette, men lyd kvalitet er ikke blant dens beste egenskaper.

 

Valgte ut tre telefoner: 1 dedikert musikk telefon = iPhone, 2 multimedia telefoner = Prada Phone og N95, av disse er N95 soleklart dårligst på lyd, den leverer som du sier ett helt ordinært lydbilde.

Men denne SE'n leverer likevell ett dårligere lydbilde (noe som sjokkerte meg). Det er nemlig synd at SE ikke gir en Walkman telefon bedre lyd en dette. Selvfølgelig har vi marginen med at den jeg testet hadde en feil i en eller annen komponent, men det virker som Amobil's test eksemplar isåfall hadde samme feil.

Lenke til kommentar
poe... Hvorfor leser du Amobil dersom du mener de er så udugelige?

Alle vet at du er det vi kaller et forumtroll som ingen tar seriøst uansett! Du uttaler deg om ting du helt klart ikke har greie på og kommer med påstander som ofte er på kanten og noen ganger til og med over kanten.

 

Hva med å komme med en begrunnelse for dine påstander om at TV2 hjelper deg sine bestilte tester er bedre en hva du får i Amobli?

Jeg vet hvordan mobiltelefoner testes og jeg vet hva som avgjør hva som er en god og en dårlig test. Dette vet jeg blant annet fordi jeg har jobbet med mobiltelefoner i 10 år! Jeg vet av erfaring hva som faktisk påvirker en telefon og hva som er viktig for brukeropplevelsen.

 

Dessuten. Hvilken samarbeidspartner TV2 velger har heller noe med hvilket "mediehus" de tilhører.

 

Det var da ikke måte på personkarakteristikk du kommer med her. Du er ingen menneskekjenner, det skal du ha. Men innlegget ditt strider vel mot forumreglene?

Tja, nå er det vel mobilen.no sine tester du egentlig mener? Begrunnelsen jeg kan gi er at der favoriseres ingen pga. merke eller os, men alle telefoner deltar på likt. Og der skiller de teknobomber fra andre telefoner, og det er ikke selvsagt at telefonen med flest funksjoner automatisk vinner tester, slik det er her på amobil. Amobil har gått seg fast i et tekno-onanerende-Nokiahyllende-show, og ser ikke ut til å klare å bevege seg ut fra blindsporet.

Og i stad påstod du at Tv2 bestilte tester på sine kriterier, nå påstår du at de velger samarbeidspartnere pga. felles tilhørighet? For øvrig er det flere som har testet W910, som faktisk skryter av lydkvaliteten og musikkspilleren. Der trekkes det kun for kameraet, noe jeg er helt enig i. Men musikkspilleren er en klar vinner, uansett hva amobil måtte mene. :cool:

Lenke til kommentar

Det var ikke en personkarakteristikk jeg kom med men en påstand ut i fra din oppførsel på forumet.

 

Så en test er dårlig dersom den kommer med kritikk av feil og mangler?

Du er jo kun ute etter å lese om hvor fantastisk bra telefonene er, så hvorfor ikke bare lese på produsentens hjemmeside?

 

Ja TV2 bestiller tester. Det gjør de fleste tvprogrammer og andre medier som bruker tester.

Hvor testene kjøpes i fra avhenger av hvilket "mediahus" de tilhører.

Se for eksempel hvordan VG alltid refererer til Amobil og ikke Mobilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...