Gå til innhold

TEST: Eizo FlexScan HD2441W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, den som hadde hatt råd til å kjøpe seg en slik en. Eizo fornekter seg ikke.

 

Jeg skulle gjerne hatt litt mer inngående informasjon om skjermen dog. Det er ikke en overflod av teknisk informasjon i artikkelen (som jonny påpeker). Ellers en bra anmeldelse, selvfølgelig.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Skanning frekvens (H, V)

Analog PC Input: 31.5 – 80 kHz, 55 – 76 Hz --- AV Input: -

Digital PC Input: 31.5 – 76 kHz, 59 – 61 Hz --- AV Input: -

Tolk det den som kan. Det står ikke noe om HDMI i dokumentasjonen.

 

Jeg har dessverre ingen HDMI-enhet jeg kan plugge til, og jeg får ingen info ut av menyen annet enn at DVI tvinges til 60Hz. Skjermen i seg selv oppgir støtte for 59 og 60 HZ til Windows, så det er heller ikke noe å bli klok på.

 

edit; bladde fort gjennom manualen, siden jeg først har den. Det ser ut til at HDMI låses til 50 og 60Hz

Endret av enden
Lenke til kommentar
Hvordan vil du sammenlihne denne med HP LP6035? Innsynsvinkel, farger, kontrast, filmtitting, sortnivå, sortnivå, sortnivå, fargedynamikk ved mørke farger?

Nå har jeg ikke testet noen 60-tommer fra HP, men 30-tommeren (LP3065 :p) var i samme klasse. Den var litt varmere i fargen, sånn subjektivt tatt ut av hukommelsen, men jeg ble bra imponert over den også.

Lenke til kommentar
Hehe, så enig. Den ser rett og slett forferdelig ut.

Absolutt ikke min type skjerm ivhertfall. :)

(god i film, spill og gjerne godt design er største kriteriet for min del)

 

Blir nok å holde seg til Samsung 245b en stund til ja.

 

Har en S2410W Eizo selv ikke noe etterslep der og suveren til film å du får den beste bildekvaliteten i bransjen.Har ikke prøvd denne men tviler den er mye dårligere på respons.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Står mellom 2431 og 2411 hos meg, der sistnevnte koster nesten 8000, noe som begynner å bli vel dyrt, men så har jeg funnet ut ved mitt siste kjøp (Samsung 245B) at det er dumt å kjøpe billig når det kommer til LCD. Aner virkelig ikke hva jeg skal velge da det virker som begge har samme panel, men 2411 har en del ekstra funksjoner som skal gi bedre bildekvalitet. Flott at dere i alle fall tester Eizo skjermer, er ikke mange nettsteder som gjør det.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...