Gå til innhold

TEST: NorthQ Giant Connector 850W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin test.

har funnet en liten feil, kondensatorene på sekundærsiden er fra Teapo og ikke Nippon Cemi Con som det står i testen.

 

Steike, du har helt rett. Det har tydligvis gått i glemmeboken min mens jeg studerte strømforsyningen. Takk takk :)

 

 

Det er ikke noe summing i støyen fra denne enheten nei, kun "ren" og ganske dyp støy, som det står beskrevet i artiklen.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

skuffa over at kablene ikke er strømpa.

 

og mens jeg er i gang, så kan jeg godt nevne at kabel sytemet til hiper type-r psuen er ganske genialt og det er noe jeg sku sett på flere psuer.

 

for de som ikke har kjennskap til denne psuen så er kablene bygd opp slik at det er single modulære kabler som går ut i fra psu med kun en kontakt i enden. så følger det med en haug med splittere som du da kan sjonglere rundt som du selv vil.

 

så teoretisk så kan du ha alle diskene dine på en eneste kabel (ikke anbefalt med for mange pga varmgang og sånt da), eller du kan ha en egen enkel kabel til 4 pin molex (dvd/harddisk strøm) kontakten som de felste hk har i dag. ergo et mer ryddig utseende.

Lenke til kommentar
Hmm. Er litt småskeptisk. Har en NorthQ 4775-400 selv, og denne durer godt når den blir belastet. Viftestøyen er upåklagelig, men det er den summingen som får meg til å bli gal. Var det noe slikt på denne?

 

Summing i strømforsyninger skyldes som regel dårlig produksjon av spoler der kjernene ikke er klemt godt nok sammen. Mellomrommet fører til bevegelse og dermed summing. På en strømfosyning til hjemmeprodukter vil jeg kalle det produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...