Gå til innhold

RV670 blir Radeon HD 3000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig spent på strømforbruket på disse kortene.

 

Siden Intel X38 og X48 ikke ser ut til å få noen offisiell støtte for nVidia SLi, og dermed null mulighet for 2x 8800GT 512MB skjermkort. Da blir jeg vell nødt til å gå for 2x Radeon HD 3870 i AMD Crossfire.

 

Får håpe AMD har fikset AA-tullet som var med HD 2900. Hvor de endte opp med å emulere AA, noe som gikk hardt ut over ytelsen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle skal ha det til at 2900xt floppa så voldsomt. Greit det ikke slår 8800gtx/ultra, men med de siste driverne ligger det ganske likt med gtx i flere spill uten aa, og slår 8800gts i de alle fleste spill, når det koster ca det samme som gts så er det neimen ikke så dumt. Strømforbruket + støy og svak aa er vel det som er verst med de kortene.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent på strømforbruket på disse kortene.

 

...

Jeg også... synes det bare blir mer og mer viktig med ytelse/effekt-forholdet. Har Radeon HD 2600XT nå, som klarer seg uten ekstra strømtilførsel. Ser av bildet at dette nok ikke gjelder disse nye kortene, men håper likevel de har et relativt lavt strømforbruk.

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Hm... mellomklasse? Ok, da kommer det vel noen høyklassekort i en 39xx-serie snart da.

 

Jeg er også spent på strømforbruket på denne brikken, eller rettere sagt; varmeutviklingen. 55 nm prosess bør jo ha muligheter for å senke kravene. AMD og Nvidia burde begynne å oppgi hvor mange Watt skjermkortene avgir i varme, slik at det kan bli enklere å sammenligne og også tilpasse egne kjøleløsninger. Ellers ser jeg frem til AMD's neste Linux-drivere. Hvis de blir like bra som de nylig annonserte Windows-driverne (med opptil 80 % ytelsesforbedring på enkelte ting), blir det kanskje et Radeon-kort på meg igjen.

Lenke til kommentar

Håper dette blir et konkuransedyktig kort fra AMD/ATI slik at balansen gjennopprettes (hadde jo også vært hyggelig om det fortiden økonomsike skakkjørte AMD kunne få inn noen kroner), men synes det er begredelig at de fjerna det absolutt siste fornuftige innen grafikkortnavn. Det blir nå enda vanskligere for forbrukere å skille gode, middels og dårlige kort fra hverandre :thumbdown:

Lenke til kommentar
Håper dette blir et konkuransedyktig kort fra AMD/ATI slik at balansen gjennopprettes (hadde jo også vært hyggelig om det fortiden økonomsike skakkjørte AMD kunne få inn noen kroner), men synes det er begredelig at de fjerna det absolutt siste fornuftige innen grafikkortnavn. Det blir nå enda vanskligere for forbrukere å skille gode, middels og dårlige kort fra hverandre :thumbdown:

gi det en måned, så er de nye navnene helt logiske..

Lenke til kommentar

Dette tilsier at de også skal slippe et HD3880 kort, ala XTX. Men man får se hvor store forskjellene er fra R600 og om de nevnte AA utfordringene er løst.

 

Jeg lurer enten på 8800GT eller den nye 8800GTS"-2", eller HD3850. Kanskje jeg tom. ender opp med å gå for et 2900Pro 1GB GDDR4 som har ekstremt god minnebåndbredde med tanke på høye oppløsninger og AA.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette tilsier at de også skal slippe et HD3880 kort, ala XTX. Men man får se hvor store forskjellene er fra R600 og om de nevnte AA utfordringene er løst.

 

Jeg lurer enten på 8800GT eller den nye 8800GTS"-2", eller HD3850. Kanskje jeg tom. ender opp med å gå for et 2900Pro 1GB GDDR4 som har ekstremt god minnebåndbredde med tanke på høye oppløsninger og AA.

2900pro er jo i praksis bare et nedklokka 2900xt. Sett det er kommet bioser der man kan flashe til xt. Eventuellt klokke opp til xt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...