Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode Two (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med en eldgammel PC (XP2000 + 9800 Pro). Sier seg selv at det ikke blir ikke den store spillopplevelsen av det. Har nesten spilt ferdig Episode 2, men det lagger sånn på slutten at jeg ikke orker å fullføre. Får nok bla opp og kjøpe meg en ny PC gitt.

 

Selv så liker jeg H-L 2 best, spesielt kapittel 6: "We don't go to Ravenholm".

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Enig...jeg pleier alltid å 'savour the moment' i slike spill. Ta meg god tid til å nyte hvert område og utforske overalt...men så er jeg en singleplayer tulling også da.

 

For øvrig er Ep2 noe av det mest underholdendes jeg noensinne har spillt...og det sier en del da jeg ofte lengter tilbake til de nostalgiske gamle dager og idoliserer disse (litt for mye sikkert). Ep2 overgår hvilken som helst film når det gjelder underholdning for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hvordan greide anmelder å tvi 6-7 timer ut av EpTwo, det er for meg et mysterium. Forøvrig et knallgodt spill, anbefaler det til alle som liker FPS. EpTwo er faktisk bedre en både HL2 og EpOne :)

Ikke alle som er like rutinerte spillere. Ser heller ikke det store poenget med å rushe igjennom spillet.

 

 

Skulle da tro en spilljournalist var nokså rutinert, eller? ;)

 

Jeg brukte vel ca 4 timer, muligens nesten 5 - og jeg følte at jeg koset meg veldig, fra A til Å.

Lenke til kommentar

Har rundet Ep2 for en liten stund siden, og jeg må si dette er virkelig et bevis at Valve er ikke bare blant de beste innenfor FPS sjangeren, de er den beste. Ingen over, ingen ved siden av.

 

Det har aldri skjed at et FPS har rørt meg så kraftig, men karakteroppbygningen, innlevelsen og hele pakken Valve har laget gjorde at jeg satte med en klump i halsen og en tåre i øyekroken når rulleteksten kom.

 

Skal spille gjennom hele pakken igjen, fra HL2 til Ep2 og så skal jeg telle ned dager til episodene blir avsluttet i EP3. Etter Ep3 er det bare å vente på Half-Life 3.

Lenke til kommentar
Hvordan greide anmelder å tvi 6-7 timer ut av EpTwo, det er for meg et mysterium. Forøvrig et knallgodt spill, anbefaler det til alle som liker FPS. EpTwo er faktisk bedre en både HL2 og EpOne :)

 

Et spill av slikt kaliber som vi får severt her må jo nytes, hver eneste krok må utforskes! Fullførte det selv i går, og jeg kan tenkte meg at jeg brukte mellom 5 og 7 timer, hvor jeg tok meg god tid på å nyte spillet. Man må være forsiktig når man beskriver Half-Life 2: EP2 med ord, det er bare helt fantastisk. Den gode Half-Life stemningen er tilbake sterkere enn noen gang, etter å ha vært delvis utelatt i EP1. Å bevege seg rundt om kring er i tillegg en fryd for øyeeplet. Grafikken er rett og slett nydelig, spesielt ute i åpne områder, med vann og himmel.

 

Jeg innrømmer gjerne at jeg kanskje er en såkalt "HL-fanboy", men som tidligere nevnt i tråden kan dette spillet beskrives som "off the scale". Flott anmeldelse, forresten!

Lenke til kommentar

Et kort og godt spill, synd at det tok så lang tid å få ut et spill som var så kort. Hele spillet krever masse svar, som med de andre, men det hadde vært best å faktisk kunne spille Episode Three mens man enda husker Two. Husket nesten ingenting av Episode One når jeg spilte Two, en liten bummer men det gjorde ikke stort.

Lenke til kommentar

Det er egentlig helt utrolig! ...

 

3 spill, 3 anmeldelser, og ALLE 3 får 9 av 10 !! :ohmy:

 

 

Selv kjøper jeg alle spillene jeg spiller (har begynt å gjøre), men jeg har ikke noe kritisk å si til dem som gjør det av og til... men, dette spillet.. denne boksen, KJØPER MAN!!

 

Dette er kanskje spillhistoriens STØRTE gullskatt!!

 

 

Kjøpte det for et par timer siden.. Har ventet SYKT MYE på denne dagen (gårsdagen), og gleder meg ENORMT!! :love:

Lenke til kommentar
Dette må være ganske sjelden.. En "gavepakke" som består av disse 3 spillene som alle har fått 9/10 i tillegg til HL2 og Ep1.. Gleder meg til det dumper ned i postkassa kan man si.. Håper jeg får det imorgen, ble sendt mandag fra VGP.ca :D 399,- inkl frakt :D

Så mye :O

Steam selger det for 50dollar altså ca 300kr :D

Lenke til kommentar

Jeg ble overhodet ikke imponert over hl2 episode 2, jeg liker i det hele tatt ikke hvordan half life har utviklet seg i det siste. Mens man i half-life 1 og 2 kunne holde sitt eget tempo, og ikke ble holdt tilbake av lange, kjedelige mellomsekvenser, ER det ikke annet i disse episodene, spesielt episode 2. Det går ikke et minutt uten at Alex ber meg gjøre noe innlysende, eller trøster og bærer seg. Noen vil kanskje si at dette er et ledd i å bygge henne opp som en troverdig karakter, men jeg mener det blir litt vel slitsomt etter hvert. Når du endelig kommer et område der du faktisk kunne tenkt deg å ha noen med som mental støtte, blir du overlatt til deg selv. "Du går og henter bilen, vi blir igjen her og dekker deg!" eller "Gå og skru av autoturretene, mens vi sitter her og tar oss en bolle".

 

En annen ting episoden får skryt av er de nye omgivelsene, jeg har et litt todelt forhold til disse.

50% av spillet foregår nemlig nede i en gruve hvor ant lions har bosatt seg. Det virker som om gutta hos valve har funnet ut at det er mange spillere som vil vite mer om "ant lion"-rasens liv og virke. Det vil ikke jeg, da hadde jeg heller studert biologi. Flere ganger befant jeg meg i nok en liten slimete gang og møtte nok en gang på en av de nye spyttende ant lions , og tenkte: Skal dette være underholdende?

 

Slutten derimot, er noe av det feteste jeg har spilt"

 

 

Når det kommer til "tenkenøttene" som half-life 2 serien er så kjent for, imponerer ep2 heller ikke. De få nøttene man støter på er en "no brainer" å løse.

I tillegg er det alt for mange steder hvor man stopper opp og tenker "Hmm, mon tro hva som kommer til å skje her?" også skjer akkurat det du trodde kom til å skje, ikke ulikt doom3.

Sist, men ikke minst. Det er utrolig nok kortere enn episode 1.

 

Når dette er sagt, så har spillet sine øyeblikk og slutten veier nesten opp for alt det dårlige. The Orange Box er et knallkjøp, men det er ikke på grunn av episode 2 mener jeg.

 

Har selv alltid vært en hl-fanboy, da det var det første fps-spillet jeg spilte skikkelig. Vet ikke hvor mange ganger jeg har runna ena og toa. Jeg gleder meg skikkelig til episode3, men håper valve tar seg tid til å lage et helt spill i neste omgang, ikke episoder.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...