Gå til innhold

Matrox Millennium i ny serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hadde vært morsomt å ha på jobb, 8 skjermer :D

Støtter windows så mange?

Er det noe maks i windows?

 

"kontorbrukere"

egentlig ikke, ingen kontor brukere i og for seg som trenger 8 skjermer i vanvitiig oppløsninger.

Kontorbrukere har som regel en og to skjermer, noe du da får muligheten til for 300spenn..

Lenke til kommentar
Støtter windows så mange?

Er det noe maks i windows?

Windows 98 og Me støtter inntil 8 skjermer.

Windows 2000 og nyere støtter inntil 128 skjermer så vidt jeg husker. Det er i hvert fall ikke noen plagsomt liten grense.

Linux støtter også en haug med skjermer uten at jeg vet nøyaktig hvor mange.

Lenke til kommentar
Var det ikke en linuxdistro som støttet åtte tastatur, mus og skjermer? Må være utrolig økonomisk opplegg for en liten webcafé eller i skolemiljøer som 'bare' skal surfe og skrive litt.

hvordan blir det?

Altså ett program som fungerer som en salgs kvm switch samtidig? eller noe?

Hadde vært morsomt å prøve...

 

Windows 98 og Me støtter inntil 8 skjermer.

Windows 2000 og nyere støtter inntil 128 skjermer så vidt jeg husker. Det er i hvert fall ikke noen plagsomt liten grense.

Linux støtter også en haug med skjermer uten at jeg vet nøyaktig hvor mange.

A dream world... 128 screens and a nuklear power plant in the kitchen :p

 

Uansett hadde dette kortet vært fint her hos oss. en skjerm til netttrafikk på en ruter, og kunne fulgt med alle bortover på ei rad :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Var det ikke en linuxdistro som støttet åtte tastatur, mus og skjermer? Må være utrolig økonomisk opplegg for en liten webcafé eller i skolemiljøer som 'bare' skal surfe og skrive litt.

hvordan blir det?

Altså ett program som fungerer som en salgs kvm switch samtidig? eller noe?

Hadde vært morsomt å prøve...

Husker ikke hvor jeg leste artikkelen. Det hele gikk ut på at en ny maskin idag har power nok i massevis til å kunne serve mange brukere samtidig, spesielt på enkel kontorstøtte og/eller surfing. Man satt bare opp hvilken skjerm som hørte til hvilket tastatur/mus og så jobbet man på hvert sitt arbeidsbord. Litt smal løsning kanskje, men det er helt klart endel miljøer som kunne ha spart utrolig mye penger på en slik løsning.

Lenke til kommentar
Var det ikke en linuxdistro som støttet åtte tastatur, mus og skjermer? Må være utrolig økonomisk opplegg for en liten webcafé eller i skolemiljøer som 'bare' skal surfe og skrive litt.

hvordan blir det?

Altså ett program som fungerer som en salgs kvm switch samtidig? eller noe?

Hadde vært morsomt å prøve...

Husker ikke hvor jeg leste artikkelen. Det hele gikk ut på at en ny maskin idag har power nok i massevis til å kunne serve mange brukere samtidig, spesielt på enkel kontorstøtte og/eller surfing. Man satt bare opp hvilken skjerm som hørte til hvilket tastatur/mus og så jobbet man på hvert sitt arbeidsbord. Litt smal løsning kanskje, men det er helt klart endel miljøer som kunne ha spart utrolig mye penger på en slik løsning.

 

Korleis blir dette noko bra då?

Fungerer det å få oppgåvelinja på kvar skjerm, eller blir den liggande på ein "hovud" skjerm?

Eg trudde det bare gjekk å ha oppgåvelinja på ein skjerm.

 

/neff

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Matrox kort engang i tiden. Jeg var svært stolt for det var det råeste kortet akkurat da. Med 32MB ram og enestående ytelse. Ble litt lei meg da Matrox ikke lagde nye 3D kort for oss entusiaster. Tror faktisk Nvidia og ATI hadde hatt godt av skikkelig konkurranse pr idag. Kanskje vi hadde sluppet å råtne med 8800 serien som eneste beste tilskudd.... Eller at ATI foretrekker å bruke 1 år på en lansering de planla for 3 års siden...

Lenke til kommentar
Var det ikke en linuxdistro som støttet åtte tastatur, mus og skjermer? Må være utrolig økonomisk opplegg for en liten webcafé eller i skolemiljøer som 'bare' skal surfe og skrive litt.

hvordan blir det?

Altså ett program som fungerer som en salgs kvm switch samtidig? eller noe?

Hadde vært morsomt å prøve...

Husker ikke hvor jeg leste artikkelen. Det hele gikk ut på at en ny maskin idag har power nok i massevis til å kunne serve mange brukere samtidig, spesielt på enkel kontorstøtte og/eller surfing. Man satt bare opp hvilken skjerm som hørte til hvilket tastatur/mus og så jobbet man på hvert sitt arbeidsbord. Litt smal løsning kanskje, men det er helt klart endel miljøer som kunne ha spart utrolig mye penger på en slik løsning.

 

Korleis blir dette noko bra då?

Fungerer det å få oppgåvelinja på kvar skjerm, eller blir den liggande på ein "hovud" skjerm?

Eg trudde det bare gjekk å ha oppgåvelinja på ein skjerm.

 

/neff

 

Det hadde blitt flere virtuelle skrivebord... en virtuell PC for hver bruker, som alle kjøres fra samme boks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...