Gå til innhold

Omtale av MySims (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yowsa....

 

Noen sto opp med foten på feil side av sengen i dag hehe. Jeg måtte formelig myse forsiktig mot teksten for å unngå å få en knyttneve ut av skjermen og inn i kjevebeinet mitt ;)

 

Men budskapet kom greit nok frem det, jeg tror ikke Mysims kommer til å ligge høyt på kjøpslisten min ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ok, dette var knallbra lesing! Å sette spillet opp mot Animal Crossing var et genistrek, det gjorde det tydelig hva man burde ha fått i MySims. For selv om jeg ikke har spilt Animal Crossing, og kanskje er blant de casual gamers Erlend hinter om, skjønner jeg poenget.

 

Ramblingen mot slutten av anmeldelsen er noe over the top og litt vel selvopptatt (glemmer du helt at du skriver anmeldelser for andre? Så du feks. på aldersgrensen på coveret til spillet ? (7+)) men tross alt

noenlunde sammenhengende og forståelig.

 

Jeg har bare et ankepunkt:

Dette er for sent Erlend! Jeg kjøpte MySims til Wii for en måned siden, i håp om at jeg endelig hadde noe som kunne fenge min datter på 7 år. Og vel, forsåvidt er hun fortsatt begeistret for det (vi har ikke spilt så mye ennå) men din beskrivelse av spillet gjør jo at jeg ser hva jeg har å se frem til. Not.

 

Så... jeg har et forslag:

få med deg at Nintendo faktisk har oppdaget at "the casual gamer" er et uutnyttet område av markedet, og at de satser mye på det. Og andre produsenter forsøker å følge opp.

og tenk deg at det er din jobb å hjelpe casual gamers, de som ikke har dine kunnskaper eller din dedikasjon til spill, å finne frem til de rette spillene. De som virkelig underholder, og varer mer enn en time, og som passer for målgruppen den er rettet mot (casual gamer, men i ulike aldersgrupper).

 

Alt du da trenger å gjøre, Erlend, er å skrive like godt og inspirert som du har gjort her men nå med større fokus på hvem du egentlig skriver for. Og så må artiklene publiseres i tide, dvs. før jeg (en casual gamer!) rekker å kjøpe det på impuls i butikken.

 

hilsen forventningsfull casual gamer og gamer.no besøker.

Endret av thehunger
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg ikke har lagt merke til Erlend Grefsrud før fatter jeg ikke. Dette var en fantastisk opplevelse for meg, jeg har hatt en forutsigbar kjedelig dag og er nå hjemme. Mens jeg tråler rundt på nettet tar jeg meg turen innom gamer.no. Noen begavet vakre og sjarmerende unge mennesker ser på meg, jeg klikker meg inn og der starter 1 av mine topp 10 leseropplevelser.

 

Dette er en anmeldelse som er skrevet i en overraskende engasjerende og drivende form om et uengasjerende og platt spill. Det er det jeg liker med anmeldere om jeg liker dem. Men du klarer ikke bare det, du klarer å blande inn hva mange anser som vanskelige ord i en lettfattelig og rytmisk form som gjør det underholdende for både eldre lesere og yngre, selv om en ikke nødvendigvis vet hva ordene betyr, tror jeg.

 

Jeg har ikke ord, jeg sitter her, humrende for meg selv. Dette var en god anmeldelse. Det er ufattelig mye mer jeg ville skrevet, for du gir skrivelyst. Men jeg har ikke tid.

Lenke til kommentar

Dritbra omtale. Velskrevet og med mange gode poenger. Kommer veldig godt fram hvorfor han ikke liker spillet.

 

Er det bare meg, jeg synes ofte at anmeldelser av dårlige spill er gode? Vet ikke hvorfor, men har en mistanke om at når anmelderen mener at spillet er dårlig, så føler han/hun større frihet til å skrive akkurat det man mener. Eller er det bare jeg som synes det er morsont å lese slaktanmeldelser?

Lenke til kommentar

Fascinerende å lese kommentarene her. Nesten alltid når et spill fortjent blir slaktet, så strømmer kommentarene inn om hvor bra omtalen er skrevet. Når et spill blir rost opp i skyene og kanskje får 10/10, så kommer alle kommentarene om hvorfor det ikke fortjener en så bra karakter. ;)

 

Personlig merket jeg at jeg ble fiendtlig innstilt mot omtalen når Saint's Row og GTA ble brukt som eksempel på hvor galt det hadde gått med MySims. Når jeg skjønte at forfatteren hadde avskrevet Saint's Row som en dårlig GTA-kopi, var resten av omtalen av liten verdi for meg.

 

Til slutt, er "subversere" et norsk verb egentlig?

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor, men har en mistanke om at når anmelderen mener at spillet er dårlig, så føler han/hun større frihet til å skrive akkurat det man mener. Eller er det bare jeg som synes det er morsont å lese slaktanmeldelser?

Det kan jo òg komme litt av at med ekstremt dårlege (eller ekstremt bra) spel, skriv skribenten med meir engasjement enn vanleg. Då blir det gjerne meir underhaldande å lese òg. I denne omtalen skin det òg gjennom eit engasjement for meir enn berre spel, noko som gjer han endå meir fargerik og interessant.

 

Kay

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...