Gå til innhold

Test: HTC X7500 "Advantage"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telefonen har Bluetooth 2.0, som er den nyeste og raskeste versjonen. Det sørger for at det går kjapt å overføre filer trådløst lokalt, i Serenas tilfelle innenfor ti meter. A2DP er også på plass, slik at du kan bruke trådløse stereohodesett.

 

Serenata har ikke kamera innebygget, men støtter likevel MMS slik at du kan sende og motta bilder, videosnutter og lydklipp.

 

Ikke for å klage, men Serenata? Og det er? :p

 

Og, hva er det med HTC å ikke klare å oppgradere fargegivelsen i skjermene sine? Oppløsningen er jo super, men fargene? 65.000? Greit nok. Skal en del for å ligge merke til dette, men når de fleste nye Nokia'er har 16.millioner farger, da synes jeg at jeg kan klage når denne koster ca. 10.000kr.

Lenke til kommentar
Telefonen har Bluetooth 2.0, som er den nyeste og raskeste versjonen. Det sørger for at det går kjapt å overføre filer trådløst lokalt, i Serenas tilfelle innenfor ti meter. A2DP er også på plass, slik at du kan bruke trådløse stereohodesett.

 

Serenata har ikke kamera innebygget, men støtter likevel MMS slik at du kan sende og motta bilder, videosnutter og lydklipp.

 

Ikke for å klage, men Serenata? Og det er? :p

 

Og, hva er det med HTC å ikke klare å oppgradere fargegivelsen i skjermene sine? Oppløsningen er jo super, men fargene? 65.000? Greit nok. Skal en del for å ligge merke til dette, men når de fleste nye Nokia'er har 16.millioner farger, da synes jeg at jeg kan klage når denne koster ca. 10.000kr.

 

Tja nå er det vel ikke så veldig viktig hvor mange farger en mobil har på papiret, men hvordan skjermen oppleves.

Men det jeg reagerer på er hvordan i f*** en diger klump som denne kan kalles en mobiltelefon? Dette er en bærbar pc med telefon funksjon. Og så får den terningkast 5...☺

Lenke til kommentar
Hvordan er denne å ringe med? :p

Man må bruke headset eller ha på høyttaler.

Så det er ikke mulig å ringe på.. normalt vis? Mulig det sto noe om det i testen. Jeg bare skummet gjennom.

 

Nei, som Amobil sier må nå dette få være en mobil nummer to. At den i det hele tatt omtales som mobiltelefon.... :S

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte da jeg leste denne var: hvorfor kommer denne nå og ikke for flere måneder siden?

 

Jeg skjønner godt hvis ikke dette er førsteprioritet, men hvorfor i all verden får denne 1 stjerne på design og byggekvalitet?

Likevel har mobilen et ganske stilfullt utseende, og føles solid.

3 1/2 stjerne på kommunikasjon?

Sony Ericsson K530i får 4 stjerner. Jeg skjønner at denne stiller i en annen klasse, men som dere skriver selv: "Telefonen har det du trenger av teknologier."

Utrolig nok fikk Nokia E90 Communicator full score (5 av 5 stjerner) på samme punkt og jeg kan faktisk ikke komme på noe som gjør den noe bedre.

 

Dere har også blandet inn Bang & Olufsen's modellnavn i teksten noen steder. :)

Endret av datating
Lenke til kommentar

Det SKAL nevnes at telefonen sikkert kommer med WM5, men at det er fullstendig uproblematisk å legge inn WM6. Bare registrer deg på eClub hos HTC.com og last det ned. :)

 

 

Og Advantage går iallfall ned i indrelommen på alle jakkene mine, så den er absolutt ikke vanskelig å ta med seg. Faktisk går jeg sjelden ut ytterdøra uten den. ;)

Lenke til kommentar

Huff, denne testen sugde. Ikke bare var den rotete og uriginalt skrevet, men jeg ble oppriktig irritert over karaktergivningen. En karakter på ting som teknologi, skjerm og menyer, maskinvare og tilbehør osv. må jo reflektere hva du får i forhold til "en vanlig telefon". Finnes ikke en eneste "mobiltelefon" på markedet som slår denne på alle de tidligere nevnte punktene. Den burde derfor selvsagt få toppkarakter akkurat der!

 

I tillegg nevnes det ikke i det hele tatt hvordan "telefonen" faktisk fungerer som telefon!

 

Jeg foreslår at hele artikkelen slettes, for deretter å skrives på nytt. Helst av en annen person.

 

Fy skam dere amobil, noen form for sensur burde dere ha.

Lenke til kommentar

Er det x86 CPU på denne? Hvis ikke vil det være svært begrenset hva man kan kjøre på den av software, og det dere listet opp har jo de fleste mobiler allerede (jeg regner ikke mobil office som særlig relevant). Jeg kunn e derimot virkelig tenkt meg noe slikt med linux på, med 8GB og en grei CPU vil du da kunne gjøre nærmest alt.

Lenke til kommentar
Men man går ikke så mye med ytterjakke når det er varmere i været... :)

Nei, men i Norge gjør man jo det i 11 av 12 måneder, så jeg ser ikke problemet. Dessuten bør man jo nesten ha en telefon utenom uansett... ;)

 

 

Er det x86 CPU på denne?

Nei, som nevnt kjører den Windows Mobile. Det kjører (bl.a.) på ARM-prosessorer...

Lenke til kommentar

Takk for påpekninger angående OS, og det er korrigert i testen. Det er Windows Mobile 5, og som det nevnes her i tråden kan WM6 installeres. Dette er også nevnt.

 

Serenata-greier hang igjen fra forrige test, og de avsnittene var ikke meningen å ha med i denne testen. Fikset.

 

Når det gjelder antall stjerner i kommunikasjonsfaktaboksen har dette med pris å gjøre. Vi bruker det samme poengsystemet i en telefon til 400 kroner og en til ti tusen. Telefonen til 400 kroner hadde vært ganske doomed i de faktaboksene om poengsystemet ikke tok hensyn til pris ;)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Når det gjelder antall stjerner i kommunikasjonsfaktaboksen har dette med pris å gjøre. Vi bruker det samme poengsystemet i en telefon til 400 kroner og en til ti tusen. Telefonen til 400 kroner hadde vært ganske doomed i de faktaboksene om poengsystemet ikke tok hensyn til pris ;)

 

Og hvor går grensen fra å få 6 til 1 når telefonen har alt? På 7000,-? Ettersom Nokia e90 fikk full pott her? Syns dere fortsetter med inkonsekvente tester, og snodige bortforklaringer...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...