Gå til innhold

Eve Online til Mac og Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det er snakk om et nesten fem år gammel spill som skal kjøre under emulering?

 

Whoppee - spill-revolusjonen for Linux er her! ;)

 

Det "fem år gamle" spillet ditt blir et av de første som støtter directx 10.

 

Og eneste "emulering" er at directx kallene mappes over til opengl. (som i enkelte tilfeller faktisk gir ytelsesøkning)

Lenke til kommentar
Så det er snakk om et nesten fem år gammel spill som skal kjøre under emulering?

 

Whoppee - spill-revolusjonen for Linux er her! ;)

 

Det "fem år gamle" spillet ditt blir et av de første som støtter directx 10.

 

Og eneste "emulering" er at directx kallene mappes over til opengl. (som i enkelte tilfeller faktisk gir ytelsesøkning)

Trodde directx10 kun fantes for windows jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

EVE er jo strengt at så modernisert og pusset opp gjennom tidene at den ikke kvalifiserer som ett 5 år gammel spill. Snart kommer splitter ny grafikkmotor med alle de nyeste effektene og grafikken er allerede bra.

 

Grunnen til at de ikke har gitt ut EVE 2 og EVE 3 er fordi de vil beholde spillerene sine sånt som de er. EVE er et langsiktig spill og det har tatt alle disse årene for at markedet og spillere skal stabilisere seg og bli gode.

 

 

HURRA FOR EVE PÅ MAC! Eneste grunnen til at jeg kjører dualboot med Win på min macbook er på grunn av EVE!

Lenke til kommentar
EA bruker vell ikke cedega i sine mac porter men cider (lages av samme selskap)Vist de bruker cider på OSX porten av dette blir det native så vidt jeg vet.Uansett, fint å se at det er flere som gjør slikt :thumbup:
"Later this year, EVE Online will be released for Linux with Cedega directly integrated into the game and on Mac through TransGaming's Cider portability engine." Tatt fra kilden i artikkelen...Ser mer ut som om Cider er et verktøy for å integrere Cedega med et gitt spill... uten at jeg vet noen detaljer om dette...
Jeg tror de mindre spillselskapene har sjønt det. De store tjener nok på windowsbrukere. Mens de mindre porterer til alle platformer for å overleve... tror nok det ikke er lenge igjen før vi får en windows utgave, en mac utgave, en linux utgave, en til vær konsol utgave ^^
Ikke bare de mindre selskapene, Det er ikke lenge til Enemy Territory: Quake Wars får en Linux-klient(en Linux demo er klar nå) og det samme gjelder Unreal Tournament 3 :)
Lenke til kommentar

LITT VEL GAMMELT screenshot dere brukte i artikkelen! UIet ser jo langt i fra slik ut nå :p

 

Men er sant som sies, etter at utviklerne for et par år siden innså at den nå fem år gamle spillmotoren begynte å bli utdatert startet de for alvor på en revamp. DX10 versjonen kommer til neste år, og vil kjøre side om side med DX9 versjonen for de som ikke har Vista og DX10-skjermkort. Forskjellene blir altså i hovedsak på teksturer og ikke selve strukturen til spillmotoren, men denne har de forbedret kraftig i det siste og jobber mye med i skrivende stund for å finne måter å bedre takle det store antallet samtidige spillere...

 

Etter de tidlige DX10 screenshots jeg har sett blir det en veldig pen oppgradering :)

Lenke til kommentar
Så det er snakk om et nesten fem år gammel spill som skal kjøre under emulering?

 

Whoppee - spill-revolusjonen for Linux er her! ;)

 

Det "fem år gamle" spillet ditt blir et av de første som støtter directx 10.

 

Og eneste "emulering" er at directx kallene mappes over til opengl. (som i enkelte tilfeller faktisk gir ytelsesøkning)

Trodde directx10 kun fantes for windows jeg. :hmm:

 

det gjør det, men på samme måte som at en emulator kan får ett gammelt nes spill til å kjøre på en moderne pc, så kan ett "ordbokprogram" oversette directx10 kommandoer til opengl kommandoer eller tilsvarende.

 

dette er hva cedega og lignende gjør. og siden vi ikke snakker om å emulere en hel cpu, og de særegenheter det kan ha, så vil forsinkelsen være for det meste minimal.

 

på windows vil det gå noe sånt som dette:

 

spill => directx => maskinvare

 

(greit nok det er noen drivere og forskjellig inni der men for enkelhets skyld)

 

på linux så blir det:

 

spill => cedega => opengl => maskinvare

 

om cedega og opengl er effektive nok så kan en faktisk oppleve at ting går raskere under det systemet vs windows og directx...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Det er ikke lenge til Enemy Territory: Quake Wars får en Linux-klient(en Linux demo er klar nå) og det samme gjelder Unreal Tournament 3 :)

Jepp! :D Her er noen lenker:

 

Phoronix: Quake Wars Linux Demo Released

Last ned demoen fra ID Software

 

Phoronix: New Unreal Tournament 3 Linux Details

Ryan C. Gordon snakker om Linux-versjonen av UT3 her og her og her.

Annonsering av UT3 beta download

UT3 beta for Linux download

UT3s hjemmeside

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...