Gå til innhold

Omtale av Enemy Territory: Quake Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I omtalen står det flere steder at det ikke gis mulighet for å opprette squads/grupper innad i de to lagene, dette stemmer vel ikke?

 

Er vel bare å trykke på "ENTER"-tasten på det numeriske tastaturet så får man opp meny hvor man kan create et "fireteam" og invitere spillere dit.

 

Funksjonen er dessverre ikke like avansert som i BF2 men den er der.

Lenke til kommentar
I omtalen står det flere steder at det ikke gis mulighet for å opprette squads/grupper innad i de to lagene, dette stemmer vel ikke?

 

Er vel bare å trykke på "ENTER"-tasten på det numeriske tastaturet så får man opp meny hvor man kan create et "fireteam" og invitere spillere dit.

 

Funksjonen er dessverre ikke like avansert som i BF2 men den er der.

Jeg reagerte på det samme. Funksjonen var i alle fall tilgjengelig i demoen.

Lenke til kommentar
I omtalen står det flere steder at det ikke gis mulighet for å opprette squads/grupper innad i de to lagene, dette stemmer vel ikke?

 

Er vel bare å trykke på "ENTER"-tasten på det numeriske tastaturet så får man opp meny hvor man kan create et "fireteam" og invitere spillere dit.

 

Funksjonen er dessverre ikke like avansert som i BF2 men den er der.

 

Ja, det har sneket seg inn en leif der. Endrer for å gjøre det mer eksplisitt. Takk for påpekningen :)

 

Anmeldermaskin: Pentium VIIV Dualcore 3.2 GHz, 2048 MB RAM, Aopen GeForce GT 7900GS, Windows XP

 

Hva er ein Pentium VIIV lol, hva Type dualcore er det siden den tydeligvis er overklokket :p

 

Som BTK skriver dreier dette seg om en Pentium D. Endrer på dette for å unngå misforståelser.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Hvorfor snakkes det så mye om at Quake Wars skal ha lånt så mye fra Battlefield? Quake Wars er en videreutvikling av Enemy Territory, som igjen er en utvikling av multiplayer-delen i Return to Castle Wolfenstein, som ble utgitt i 2001. Det første Battlefield-spillet ble utgitt i 2002. Quake Wars har sikkert lånt elementer fra Battlefield, men jeg er helt sikker på at Battlefield har lånt fra RtCW-formelen også. Quake Wars har tross alt røttene godt plantet lenger tilbake i tid enn Battlefield. Da føler jeg det blir feil å presentere det som om utviklerne har tatt utgangspunkt i Battlefield og gjort noen endringer og endt opp med Quake Wars... :roll:

Lenke til kommentar
Hvorfor snakkes det så mye om at Quake Wars skal ha lånt så mye fra Battlefield? Quake Wars er en videreutvikling av Enemy Territory, som igjen er en utvikling av multiplayer-delen i Return to Castle Wolfenstein, som ble utgitt i 2001. Det første Battlefield-spillet ble utgitt i 2002. Quake Wars har sikkert lånt elementer fra Battlefield, men jeg er helt sikker på at Battlefield har lånt fra RtCW-formelen også. Quake Wars har tross alt røttene godt plantet lenger tilbake i tid enn Battlefield. Da føler jeg det blir feil å presentere det som om utviklerne har tatt utgangspunkt i Battlefield og gjort noen endringer og endt opp med Quake Wars... :roll:

 

Helt enig. For de som har spilt Wolfenstein: Enemy Territory så er dette veldig synlig. - Mulig anmelder ikke har spilt det?

Quake Wars er bare W:ET med penere grafikk, et par justeringer og med en annen setting... :-)

Lenke til kommentar

Det skinner gjennom at anmelderen ikke har fått med seg Enemy Territory. ET:QW er ikke BF 2.5, 3 eller 3142, det er etterfølgeren til ET. Derfor også objectives som i ET. Det eneste som ligner på BF, og som ikke er i ET, er kjøretøyer du kan styre selv. Man bør i alle fall sjekke Clanbase for å se om det er et spill som forsatt spilles før man snakker noe om helt andre spill. ET er til ET:QW som BF1942 er til 2142.

 

Jeg gir denne anmeldelsen 5/10. En del gode forklaringer på grunnprinsippene. For lett på FPS delen. Feiler helt på sammenligningen til "forgjengeren" BF 1942.

Lenke til kommentar

La meg få presisere:

 

Det står eksplisitt i teksten at dette er oppfølgeren til Enemy Territory, Freeware-versjonen som kom med base i Wolfenstein-spillet.

 

Jeg er helt enig med det Tjohei sier om at DICE og Splash Damage har inspirert hverandre, men det å si at Quake Wars: Enemy Territory ikke henter inspirasjon fra Battlefield, synes jeg blir noe smånaivt.

 

Hvem spillet sammenlignes med har overhodet ingenting å si for bedømmelsen. Jeg bruker aktivt Battlefield-spillene til sammenligning for disse har en langt større brukerbase enn Enemy Territory, og de som ikke har spilt sistnevnte får en større forståelse av hvordan Quake Wars fungerer.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

At ET nevnes hjelper ikke når man snakker om BF hele tiden. Jeg har spilt alle BF spillene og ET; Jeg vil tippe du har spilt BF. Hvor insipasjonen til ET:QW kommer fra er ren spekulasjon. Det som ligner mer på 2142 kontra ET er en fersk grafikkmotor og kjøretøy. Resten er ET slik det spilles i dag. Clan-spilling i ET:QW vil jeg anta bli stopwatch, akkurat som for ET, noe som ikke ligner BF.

 

Hvor mye spilt de ulike spillene er, er helt avhengig av skopet ditt. Du mener BF-serien er mye mer utstrakt enn ET? Ta en titt på antall klaner i de ulike ladderene på Clanbase.

Lenke til kommentar
*vente på ett bra tilbud på steam*

Ikke Steam, men spillet kan skaffes for bare drøye 160 kroner fra CD-Wow.

nice :-) Takk for den urlen.. Da har jeg bestillt dette gamet.

Håper det går "Ok" på min oldskool pc:

p4 3.4ghz, x800xt pci-e kort, 4gb ram og xp pro os..

 

Jeg klarer ikke å kjøre feks. bioshock :( sjøen er bare sort :S

Prøvd nye drivere?

ja.. alt er oppdatert..

tok ned driverene rett fra ati.

 

jeg prøvde også noen drivere som angivelig skulle fikse dette (via et forum), men det gjorde ikke saken noe bedre :p

tror jeg bør kjøre sånn diagnosesak og sende inn filen til 2kgames

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...