Gå til innhold

AMD setter ned prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg krysser fingrene for det i alle fall. Sitter med en E6600 som jeg har planer om at skal holde frem til fire- eller åttekjerner blir fornuftige valg for en som er villig til å klokke litt, og som heller ikke er avhengig av hundre-og-snørrogførti FPS i alle spill.

 

Men, det er godt å se at AMD henger med i svingene, Intel trenger mer konkurranse enn de har hatt fra AMD de siste månedene om man tar inn overklokking som faktor. Uten overklokking er det jevnere løp i alle fall.

 

Så, Heia AMD, jeg krysser fingrene for et jevnt løp fremover!

Lenke til kommentar

Det her var gode nyheter ja. Hadde selv planer om å kjøpe en maskin som ikke trengte å dra mer en opera, men sånn prisene er nå blir det jo ikke noe dyrere å kjøpe en maskin som kan dra ganske heavy spill.

 

offtopic; Er det noe særlig å tjene på å sette sammen en maskin selv kontra ferdigbygd?

Endret av Ar3z
Lenke til kommentar
Det her var gode nyheter ja. Hadde selv planer om å kjøpe en maskin som ikke trengte å dra mer en opera, men sånn prisene er nå blir det jo ikke noe dyrere å kjøpe en maskin som kan dra ganske heavy spill.

 

offtopic; Er det noe særlig å tjene på å sette sammen en maskin selv kontra ferdigbygd?

Både og, men ikke i samme proporsjoner som eks på 90 tallet samt tidlig 2000 tall. Noen ganger blir selvbygg mye dyrere.

 

Det er ikke prisen som er årsaken til mine bygg, men at jeg selv skreddersyr maskinene med egenvalgte komponenter fra A-Å. Da blir de noen ganger billigere enn hva du får kjøpt ferdig og noen ganger mye dyrere.

 

- Ferdigbygde maskiner fra webbutikker er greit for folk som ikke har greie på bygg selv.

- Merkemaskiner som Dell, IBM, Compaq osv er først og fremst best for bedrifter hvor servicenivå, garantier, homogene miljøer er viktig

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nå kan det vel snart ikke bli billigere? Det kan jo ikke være bra for AMD sin økonomi dette her, noe jeg egentlig ikke bryr meg om. Det er prisene som er viktige. :)

Lenke til kommentar

Det kommer an på, for AMD sin del. Om de har fått dekket opp utviklingskostnaden og sånt sett selger for marginalkostnaden av produksjonen så går det bra. Men, det er jo klart at uten mer penger til utvikling blir det dårlig med gode cpu'er fremover, så la oss håpe at begge parter greier å tjene penger.

Lenke til kommentar
Både og, men ikke i samme proporsjoner som eks på 90 tallet samt tidlig 2000 tall. Noen ganger blir selvbygg mye dyrere.

 

Det er ikke prisen som er årsaken til mine bygg, men at jeg selv skreddersyr maskinene med egenvalgte komponenter fra A-Å. Da blir de noen ganger billigere enn hva du får kjøpt ferdig og noen ganger mye dyrere.

 

- Ferdigbygde maskiner fra webbutikker er greit for folk som ikke har greie på bygg selv.

- Merkemaskiner som Dell, IBM, Compaq osv er først og fremst best for bedrifter hvor servicenivå, garantier, homogene miljøer er viktig

 

Husker tidlig på 90 tallet da en 386-16 mhz lå på rundt 35' hos datavarehuset, da gikk det å importere, importete endel maskiner fra hong kong, kom på rundt 15 me frakt og avgifter, samme spes (var ikke så anti intel back then) så det er de eneste intel maskiner jeg har bygd.

Husker de dro lemmings så mye bedre enn min 286, søren nå fikk jeg lyst til å spille lemmings, hehe

 

Har fortsatt tilgang til priser og slikt på direkte import , er ikke noe å tjene på det lengre dersom det ikke er skikkelig volum. Marginer på data er mindre en på mat, nå tildags.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...