Gå til innhold

MSI integrerer vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI er snart klar med et Intel X38-basert hovedkort som er klargjort for vannkjøling.

 

Er nok ikke komplett vannkjøling det er snakk om her, bare muligheten for å koble den vannkjølingen en allerede måtte ha inn på den blokka som ligger på nothbridge, mosfet og southbridge på kortet.

 

Men det var jo rimelig stiv pris da. Til den prisen bør det være det beste av komponenter som er brukt. I tillegg til at det bør ha ytelses og overklokkingsegenskaper som overgår konkurrentene.

Lenke til kommentar

Er nok bare blokker som følger med. Lett måte å få skikkelige blokker på hovedkortet ditt som står montert skikkelig.

 

Egentlig ikke så fryktelig dyrt.

 

Et skikkelig hk= 1000,-

Kjøleblokk for northbridge= 300,- (fra)

Kjøleblokk for strømdeler= 300,- (fra)

 

Fordelen med å få alt lekkert og solid fra fabrikk og med 100% passform= 500 ;)

Lenke til kommentar

Det bør bli en restrektiv blokk.

 

Slik jeg forstår det, så kobler man ene enden helt oppe med volt regulatorene eller hva som ligger der oppe, for at så vannet skal strømme gjennom det som ser ut som Heatpipes, for å så komme seg ned gjennom NB blokken, og gjennom enda et tynt rør, før det finner utgangen i SB.

 

Selv ville jeg heller satset på et par MCW30 og noen sånne thermalright greier på voltregulatorene oppe rundt sokkelen.

Lenke til kommentar

Spørsmålet om kortet er verdt nærmere 3000 kr er vel opp til folkene som kjøper det. Man må se på hva et tilsvarende kort fra msi koster og se på mellomlegget til dette kortet. Om det koster over 500kr for denne enkle kjøleblokka så er svaret mitt nei, men om det koster under 500 kr så er det definitivt verdt det for å få god kjøling og lite støy. Så kan man diskutere i det vide og det brede om hvorfor de fleste intel hkene koster så sabla mye.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...