Gå til innhold

Ice dekker snart 85 prosent av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det største potensialet ligger i alle husstandene som ikke har tilgang på bredbånd via kabel/ADSL. Det gjelder vistnok omtrent halve Norge ennå. (~50% av husstandene)

Dette stemmer ikke helt. 91% av Norges befolkning har bredbåndsdekning, om vi skal tro Teleplan sine analyser.

 

Også artikkel i aftenposten:

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle1106920.ece

 

Dette er to år siden.

 

Likevel, de få som er igjen er nok villige til å betale litt for det..

Lenke til kommentar

Oi! Da har jeg tatt grovt feil. Beklager det.

 

Redigert: Jeg ser de teller 98,3% med "bredbåndsdekning" i sommer over 128 kbit/s uten å regne med mobilnettene til Telenor og Netcom. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan de teller.

 

I Seoul i Sør-korea har den en bredbåndsdekning på 106,8% så noe rart er det i hvert fall med deres tellemåte.

Lenke til kommentar
Journalisten benytter en MacBook Pro med OSX 10.4 som illustrasjon i artikkelen. Dette er jo noe forunderlig ettersom ICE' bare er kompatibel med Microsoft. Man kan derfor ikke benytte maskinen som illustrerer artikkelen. Man kan heller ikke anvende Linux. Dersom ICE mot formodning kan benyttes med Mac/Linux burde de kanskje endre sidene sine...

 

Det er flere ankepunkter mot ICE, det ene er maxgrensen på nedlasting. Et annet ankepunkt er at den lille boksen tross alt er en ekstra boks med ekstra kabel som må plasseres dersom du f.eks sitter på en flyplass med maskinen i fanget.

 

Et stort pluss vil være for lystbåter og kysttrafikk (ferger, hurtigruter og fraktefartøy) som vil ha internett tilgjengelig i fart, og sannsynligvis med mye bedre dekning enn UMTS/HSDPA vil kunne gi selv når det er fullt utbygd. Her er det et stort potensiale.

ICE har støtte for MAC. Riktig nok ikke med autoinstall fra USB kortet, men like fullt!

ICE har ikke begrensning på nedlastning, men de forbeholder seg retten til å sperre tilgang til de som bruker nettet på en sån måte at de tar kapasitet fra andre over lang tid!

Det nyeste USBkortet er mindre en et PCMCIA kort!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...