Gå til innhold

Spm angående playTv.


Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei jeg gleder meg veldig til playTv kommer, men det er et par ting jeg lurer på:

 

1. Støtter den bare digital tv eller vil den funke på helt vanlig kabel-tv også?

2. Funker det slik at man tar opp fra en tvsending og det lagres på ps3 HDD slik at man kan se det senere?

3. Når er det forventet og komme, og hva blir prisen?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er skeptisk på om den støtter den norske digitaltv-standarden, siden vi kjører en litt annen en enn Europa. Noen som føler for å ringe Nordisk Film og finne ut?

9656043[/snapback]

Jeg sendte faktisk en mail til RiksTV om dette da den ble annonsert..

 

Så vidt meg bekjent så støtter den også MPEG4.. RiksTV var ikke helt sikre på om den ble offesielt godkjent, men de sa at det var opp til Sony å ta kontakt med dem og ikke omvendt ;)

Lenke til kommentar

Siden PS3 allerede støtter MPEG4/H264 (som blir brukt i bakkenettet) (alle Blu-ray spillere må det for å bli sertifisert), i tillegg til å kunne motta signaler fra DVB-T (som er brukt i bakkenettet). Så vil den nok virke i norge. MEN! Om den ikke har smartkortstøtte vil du ikke kunne motta RiksTV, bare NRK.

 

Kan være en ide av RiksTV i så fall å kunne tilby alternative metoder å kunne abbonere på dem via PS3en. Mtp. at PS3 er en såpass kraftig maskin, burde det være mulig å kunne levere en softwarebasert dekrypter for RiksTV signalet.

 

For å si det sånn, om PS3 støtter RiksTV, da har både RiksTV og Sony fått en ny kunde i form av meg. Og jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er den eneste...

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den kanskje støtter parabol om den støtter RiksTV. Problemet er dette med smartkort/kryptering.

 

Om det er slik jeg tror vil den kunne motta alle gratiskanaler over parabol, men ikke de krypterte, og da er halve vitsen ute.

 

Men forhåpentligvis klarer Sony i samarbeid med de forskjellige leverandørene å kunne finne en ordning.. Men kanskje du f.eks. må bruke PlaystationIDen din for å kunne se på krypterte kanaler, samt du må være på nett for å aktivere det (men de aller fleste har ps3en på nett mer eller mindre 24/7 uansett)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Av det jeg har lest ser det ut som om PlayTV bare støtter "freeview"-kanaler, og er annonsert bare i noen få EU-land. Er det noen som har noen uoffisielle kilder på om den kommer til å støtte DVB-S/DVB-C og eventuell CAM-modul?

 

 

Snakket med en hos Riks TV og de sa at de skulle få inn et eksemplar til testing mot deres tekniske plattform før jul. Han sa videre at viljen for og få det til og fungere var tilstede hos Riks TV da dette var et spennende produkt og at de ikke trodde det var noe konflikt mot rettigheter på samme måte som på en pc med tv-kort.

 

Dette virker lovende...

 

Gleder meg.... :new_woot:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...