Gå til innhold

Er dette fremtiden for Sony Ericsson?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony Ericsson er den ... eneste av de store mobilprodusentene som ikke har laget ... en mobiltelefon basert på berøringsfølsom skjerm
Er ikke "berøringsfølsom skjerm" norsk for touchscreen, noe SE har hatt på en lang rekke telefoner (feks. P800, P900, P910i, P990i, M600i, W950i, P1i og W960i)?

 

Er "iPhone-touchscreen" virkelig en helt ny skjermtype eller er det bare en ny og forbedret TS? Selv tenker jeg litt RDF når jeg leser starten av artikkelen.

Lenke til kommentar

må faktisk si meg enig her.

 

Jeg foretrekker å lese amobil og hw fremfor ITavisen,

da det her ikke pleier å være slik at alt med en jack-inngang er et eller annet ipod, og alt som har touchscreen er et eller annet iphone.

 

Det er ment som konstruktiv kritikk fra oss,

for dere har vært flinke på dette området i mange år,

og vi har et stort ønske om at det fortsetter :)

 

 

OnTopic:

Telefonene som det her søkt patent på, stiller jeg meg skeptisk til.

Hvorfor bruke to mindre skjermer, når man kan bruke en stor?

Lenke til kommentar
Sony Ericsson er den ... eneste av de store mobilprodusentene som ikke har laget ... en mobiltelefon basert på berøringsfølsom skjerm
Er ikke "berøringsfølsom skjerm" norsk for touchscreen, noe SE har hatt på en lang rekke telefoner (feks. P800, P900, P910i, P990i, M600i, W950i, P1i og W960i)?

 

Er "iPhone-touchscreen" virkelig en helt ny skjermtype eller er det bare en ny og forbedret TS? Selv tenker jeg litt RDF når jeg leser starten av artikkelen.

9654669[/snapback]

 

Det er en forskjell på trykkfølsomt og berøringsfølsomt. Trykkfølsomme skjermer må trykkes fysisk inn, mens en berøringsfølsom merker at du legger fingeren over det uten at du trykker.

Lenke til kommentar
må faktisk si meg enig her.

 

Jeg foretrekker å lese amobil og hw fremfor ITavisen,

da det her ikke pleier å være slik at alt med en jack-inngang er et eller annet ipod, og alt som har touchscreen er et eller annet iphone.

 

Det er ment som konstruktiv kritikk fra oss,

for dere har vært flinke på dette området i mange år,

og vi har et stort ønske om at det fortsetter :)

 

 

OnTopic:

Telefonene som det her søkt patent på, stiller jeg meg skeptisk til.

Hvorfor bruke to mindre skjermer, når man kan bruke en stor?

9655447[/snapback]

 

Hm. Nå er det jo ikke noe videre snakk om iPhone i denne artikkelen, men at de fleste produsenter ser ut til å nærme seg lignende design og teknologi.

Når det gjelder Nokia, så har de sagt rett ut at den kommende telefonen er inspirert av Apple iPhone, så å la være å nevne det er jo helt meningsløst når det er snakk om denne trenden.

Lenke til kommentar
Er det sånn å forstå at iPhone har blitt en standard?

En ting er å referere til at noe er inspirert av et annet produkt, men når du/dere til stadighet kaller ting for iPhone-ditt og datt så blir det i mine øyne for dumt. En iPhone inspirert Nokia er noe helt annet en en Nokia-iPhone.

9656097[/snapback]

 

Nei. Det er det samme. Når Nokia preseterer noe som er nesten helt likt, og samtidig sier at det er inspirert av iPhone... vel da vet de hva som kommer.

 

Med unntak av den helt bevisste sammeligningen da vi skrev om Samsung F700, har du eksempler på at vi "til stadighet kaller ting for iPhone-ditt og datt"?

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

såklart er iphone standard. de var jo først. samme med ipod. blir som med biler og den berømte golfklassen. ingen som sier at golf er best ellerno men alle vet hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Nei. Det er det samme. Når Nokia preseterer noe som er nesten helt likt, og samtidig sier at det er inspirert av iPhone... vel da vet de hva som kommer.

 

Med unntak av den helt bevisste sammeligningen da vi skrev om Samsung F700, har du eksempler på at vi "til stadighet kaller ting for iPhone-ditt og datt"?

9656136[/snapback]

 

Det er over hode ikke et samme Marius. Du bruker iPhone som en standardbenevnelse på samme måte som klapptelefon for eksempel. Så vidt jeg vet er iPhon et varemerke og ikke en standard.

 

For sikkerhets skyld kan jeg vise til en artikkel du selv har skrevet hvor du blander begrepene enda værre!

 

Se Nokias iPhone....

 

Det er ikke så mange år siden folk ikke visste forskjellen på Nokia og mobiltelefon. Vi hadde daglig kunder som ville se den nyeste Nokiaen og så viste det seg at det var Ericsson de ville se på... Jeg hadde forventet at du i det minste visste forskjellen på begrep og merkenavn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

hm?

 

vet ikke om sony skal lage tlf for apple men hørte rykter om at htc skal lage tlf for sony.

 

 

hvorfor snakker vi om dette ?

Endret av Slettet+1345t12
Lenke til kommentar
Du bruker iPhone som en standardbenevnelse på samme måte som klapptelefon for eksempel. Så vidt jeg vet er iPhon et varemerke og ikke en standard.

 

For sikkerhets skyld kan jeg vise til en artikkel du selv har skrevet hvor du blander begrepene enda værre!

 

Se Nokias iPhone....

9656440[/snapback]

 

 

Jeg ser ikke helt hva du mener. Om du mener det som står i tittelen og ingressen, så er det selvsagt satt på spissen for å få frem et poeng. Om du tar deg tid til å lese artikkelen, så finner du ikke dette. Det trekkes sammenligninger mellom de to produktene, noe som ikke er annet enn naturlig i den sammenhengen. Å ikke nevne iPhone ville vært direkte unaturlig.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Trykkfølsomme skjermer må trykkes fysisk inn, mens en berøringsfølsom merker at du legger fingeren over det uten at du trykker.
Du skal ha for oversettelsen, legger merke til at den også er brukt tilsynelatende konsekvent.

 

En iPhone inspirert Nokia er noe helt annet en en Nokia-iPhone.

 

Nei. Det er det samme. Når Nokia preseterer noe som er nesten helt likt, og samtidig sier at det er inspirert av iPhone... vel da vet de hva som kommer.

Hvordan kan en iPhone-inspirert Nokia og en iPhone-Nokia være det samme? Sier du iPod-Creative også?

 

Jeg trekker frem RDF igjen. Ser du ikke at artikkelen legger frem iPhone som helt banebrytende og at alle produsentene må lage en egen "iPhone" da alt Apple har gjort er å legge til én ny skjermteknologi på et ellers utdatert produkt?

Lenke til kommentar
Hvordan kan en iPhone-inspirert Nokia og en iPhone-Nokia være det samme? Sier du iPod-Creative også?

Jeg skjønner hva du mener. I dette tilfellet er det brukt som mellomtittel for å få frem poenget kjapt: Nokias konsept er helt åpnebart en kopi av Apples produkt.

 

Men jeg skal endre mellomtittelen.

 

Jeg trekker frem RDF igjen. Ser du ikke at artikkelen legger frem iPhone som helt banebrytende og at alle produsentene må lage en egen "iPhone" da alt Apple har gjort er å legge til én ny skjermteknologi på et ellers utdatert produkt?

9658680[/snapback]

 

Det står:

"Nokia har meldt at de kommer med en iPhone-lignende telefon neste år, Motorola ryktes også å ha et slikt konsept på vei, mens LG og Samsung allerede har sluppet slike telefoner."

 

Ingen har påstått at Apple er først. Men det er liten tvil om at telefonen deres er banebrytende med tanke på funksjonalitet. Det kan jo alltids diskuteres hvem som er først med et konsept. F.eks var jo LG ute med et produkt som ligner iPhone, LG KE850 Prada, før iPhone var lansert. Og PDA-telefoner har eksistert lenge. Så man kunne jo også skrevet at iPhone er et LG Prada-lignende produkt.

 

At akkurat iPhone brukes som eksempel er helst fordi dette er en referanse nesten alle forstår, og ikke fordi Apple har gjort noe revolusjonerende.

 

Man kan likevel spørre seg hvorfor det kommer så mange produkter som ligner på iPhone i funksjon og utforming etter at telefonen ble lansert.

 

Jeg har personlig vært tilstede under en intim Q&A-session med produktdesigner hos Samsung, Kwaneui Hang, som mener at iPhone var en designrevolusjon i mobilverdenen, og at telefonen er en inspirasjonskilde for mobildesignere. Selv kalte han iPhone en trendsetter.

 

Man skal selvsagt ikke tillegge én persons meninger hele bransjen, men med tanke på at også Nokia har sagt at de har latt seg inspirere av iPhone, så er det vel ikke så mye tvil om at det er nettopp iPhone de store produsentene prøver å konkurrere direkte med.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hva du mener. Om du mener det som står i tittelen og ingressen, så er det selvsagt satt på spissen for å få frem et poeng. Om du tar deg tid til å lese artikkelen, så finner du ikke dette. Det trekkes sammenligninger mellom de to produktene, noe som ikke er annet enn naturlig i den sammenhengen. Å ikke nevne iPhone ville vært direkte unaturlig.

9656697[/snapback]

 

Nå registrerer jeg at du har endret den delen av artikkelen som jeg reagerte på så da må du jo i en viss grad ha forstått poenget mitt ;)

 

Jeg er helt enig i at å ikke sammenligne disse telefonene kan være unaturlig. Men fra å sammenligne flere telefoner fra forskjellige produsenter til å tilegne en produsents telefon navnet til en annen produsent blir uansett noe drøyt. Og spesiellt når det gjelder iPhone og for eksempel iPod. Jeg tror det er ganske så mange der ute som tror at iPod betyr MP3spiller. Dette kommer ikke bare av Apple sin gode markedsføring men også av slett journalistikk som viderefører Apple sitt ønske om å markedsføre sine produkter som standarden i sitt segment.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...