Gå til innhold

Kulturo: Lar fansen velge albumpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig at dette er helt genialt. I stedet for en pris på + - 150 kroner og at ingen da kjøper plata tror jeg de kan tjene mye på dette ved at folk betaler f. eks. 10 kr. For det er det jo mange som er villige til å gi for den. På den andre siden kan det være mange fans som ønsker å betale mye mer for å støtte favorittbandet sitt. En vinn - vinnsituasjon med andre ord.

 

Denne ideen tror jeg mange vil kopiere.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper uansett ikke CD-en med mindre den kommer på eMusic eller noe lignende. CD-er er forbi.

 

Redigert: Kanskje jeg ikke burde snakke siden jeg kjøpte den nye Iron & Wine platen på LP. :p

9627231[/snapback]

 

Nå snakker vi om en boks med to cd-er pluss to lp-er samt artwork og booklet, og i den grad CD-ens levetid er forbi så er i alle fall ikke LP-ens tid forbi. Ett eller annet fysisk format kommer til å fortsette å selge i mange år til. Jeg kjøper enda plenty CD-er og har ingen planer om å slutte før det finnes en arvtager eller det blir slutt på trykkingen av CD-er.

Det vil uansett alltid være market for skikkelige bokser som har booklet/artwork/etc.

Lenke til kommentar

Genialt gjort av Radiohead. Endelig en stor mulighet til å vise den irriterende platebransjen fingeren. Endelig kan jeg åpne lommeboka for kjøpt musikk med glede. Dette vil lette på trykket mitt og gi det mest fornøyelige musikkkjøpet på mange år.

 

Jeg gir gjerne 200 kr selv om jeg vet at bandet får mer penger om jeg gir 100 kroner enn om jeg hadde kjøpt en CD i en platebutikk. Og der var albumet nede. 10 pund ga jeg for det. (111 kr)

 

Her er forresten en artikkel om dette fra godeste Egon Holstad: EGON: OK, computer

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...