Gå til innhold

Trådløs USB 1.1 under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dette noen bedre funksjoner en hva bluetoth kan tilby eller er det bare ennå en standard? Eller kan det gi billigere trådløsoverföring siden alle PC-er idag har USB og det kanskje er billigere og inføre trådløs USB en bluetoth?

9617404[/snapback]

 

Det er jo en helt annen hastighet da WUSB er jo vertfall 50 ganger raskere enn blåtann

Lenke til kommentar
Om Microsoft er med, som artikkelen viser, kan vi GNU/Linux-troll se langt etter støtte for dette i nærmeste fremtid etter release. Eller?

9618201[/snapback]

 

MS har vel vert med på USB hele veien. USB er en åpen standard (også WUSB) så Linux skal være 0 problem.

 

Faktisk så hadde NXP sit DVK (development kit) for WUSB bare linux support sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
jaaa! enda en trådløs ting som mister forbindelsen eller går tom for batteri!

 

Kun en plass jeg kan tenke meg dette grensesnittet og det er for å kommunisere med mobil. etter som at blåtann bli litt treigt om man skal legge over mye musikk til en mp3 mobil.

9620567[/snapback]

så sant så sant.

Denne forbindelsen vill minne noe om blåtann, for man må da bruke kabel for å først konfigrere skriveren og så sette opp, da kan man liksågreit kjøpe en med trådløst nettverk, Usb kabler har jeg aldri hatt problemer med, og har masse usb dingsebomser. Derimot strømkabler i hytt og gevær fra alt ekstradingsebomser vill bare øke med trådløs usb...

Lenke til kommentar
jaaa! enda en trådløs ting som mister forbindelsen eller går tom for batteri!

 

Kun en plass jeg kan tenke meg dette grensesnittet og det er for å kommunisere med mobil. etter som at blåtann bli litt treigt om man skal legge over mye musikk til en mp3 mobil.

9620567[/snapback]

tingene som har tråløs usb trenger ikke ha batteri.. hvis man har en bærbar og vil ta den med runt i rommet men har masse greier koblet til den..

jeg kunne tenkt meg å koble til tvtuner til PC-en f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...