Gå til innhold

Gratis Office fra MS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS må nok forholde seg til realitetene.

 

Slashdot: Gartner Says Open Source "Impossible To Avoid"

alphadogg writes in with a Network World article that covers a Gartner open source conference, in which VP Mark Driver seems to be going out of his way to be provocative. "You can try to avoid open source, but it's probably easier to get out of the IT business altogether. By 2011, at least 80% of commercial software will contain significant amounts of open source code..." After this lead-in, in which open source seems to be regarded as some kind of communicable disease, the rest of the article outlines a perfectly rational plan for developing an open source strategy.

 

Jeg tviler på at reklamefinansiering alene av MSOffice eller MSWorks vil gi noen suksess. MS må nok sy det inn i Hotmail, Live Messenger og lignende for å få noen brukermasse. Det er jo også en måte å snike seg unna konkurranse på. Brukere av Hotmail og Live messenger får neppe så mange alternativer til MS-programvaren når de jobber på nett. Om denne Lock-In-metoden er nok til å få en stor del av markedet vil jo vise seg. Jeg er neppe den eneste som har kuttet ut Live Messenger og Hotmail til fordel for tjenester uten tilknytning til MS. (Gmail, Yahoo, aMSN, Pidgin)

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å bruke et reklamefinansiert, webbasert program der man ikke en gang kan redigere dokumentene, når Open Office er fullstendig gratis og reklamefri og fungerer minst like bra som den overprisete fullversjonen av MS Office.

9610063[/snapback]

 

Fordi Microsoft har en enorm profileringsmulighet via Reklame på Live messenger, hotmail, som valg i oppdateringspakke og på en ev verdens store nettsteder: Microsoft.

 

De har en enorm profileringsmakt og mulighet til å informere om produktet opp mot windows PC-er som ingen andre er i nærheten av.

 

Mange databrukere tenker ikke på å søke etter alternativer når dem får et tilbud om en gratis kontorpakke.

 

 

Det er jo sånn at når man blir oppmerksom på en gratis programpakke som virker lokkende via reklame, artikkel eller i forum, så laster man kanskje ned denne.

Kun få personer begynner å tenke at det kanskje finnes flere leverandører av tilsvarende programvare gratis, for dermed å sjekke hvordan utvalget og tilbudet er.

Lenke til kommentar
Høres bra ut.

Personlig kan jeg ikke fordra OO, synes det er helt horribelt.

Da foretrekker jeg heller å gjøre alt i nano.

9610837[/snapback]

 

Nøyaktig hva er så horribelt i OOo, egentlig?

9611197[/snapback]

 

Du kan ikke bare ignorere første delen av settningen, for så å stille en undrsøkende spørsmål,....synes jeg da.

Lenke til kommentar
Høres bra ut.

Personlig kan jeg ikke fordra OO, synes det er helt horribelt.

Da foretrekker jeg heller å gjøre alt i nano.

9610837[/snapback]

 

Nøyaktig hva er så horribelt i OOo, egentlig?

9611197[/snapback]

 

Du kan ikke bare ignorere første delen av settningen, for så å stille en undrsøkende spørsmål,....synes jeg da.

9614540[/snapback]

Det må være en grunn til at han synes OOo er så forferdelig. Uansett om den er subjektiv eller ei hadde det vært fint å vite hvordan OOo kan forbedre seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...