Gå til innhold

Windows Dreamscene lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor all denne negativiteten, folkens?

Jeg har brukt Dreamscene lenge på min stuepc, som er koblet til en god full-HD tv. Det ser rett og slett lekkert ut med slike bakgrunner på tv'en i stua :).

 

Det eneste jeg har å utsette på Microsoft for dette, er at det burde fulgt med Home Premium også, siden denne funksjonaliteten selvsagt er mest aktuell å ha på en mediesenter-pc...

 

viiite: En kan slå av visningen av ikonene på skrivebordet i Vista, så dette slipper en å irritere seg over.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare strengt tatt en skjermbakgrunn, det er det der er. Hverken mer eller mindre.

 

Og det er ikke meningen at du skal sette på James Bond i bakgrunnen, det er meningen at du skal kunne få en følelse av litt dynamikk. For meg som har vinduer maksimert i 99% av tilfellene på begge mine skjermer så betyr bakgrunnsbilde svært lite, og enda mindre betyr det for meg at den er animert.

 

Gi meg heller muligheten til å sette ulike bilder på ulik skjerm. Eller mulighet til å velge hvilken skjerm fullskjermspill skal startes på. DET hadde vært nyttige funksjoner jeg faktisk ville betalt for. ;)

Lenke til kommentar
Skjermbakgrunn, altså at du kjører f.eks. video som bakgrunnsbilde? I såfall har jo f.eks. BSPlayer hatt dette i mange år allerede. VLC har vel også denne muligheten og helt sikkert flere mediaavspillere også... Jeg klarer ikke helt å se hva som er den store greia her (bortsett fra at MS kommer med det?)

9578085[/snapback]

 

Veldig godt poeng... Husker tilogmed at jeg hadde et TV-kort med muligheten for å sende TV-signalet ut på en spesifikk farge i windows (fx hvit). Dermed hadde jeg gjennomsiktig Word og TV i bakgrunnen. Og jada, det var plagsomt og helt unyttig.

Lenke til kommentar
Skjermbakgrunn, altså at du kjører f.eks. video som bakgrunnsbilde? I såfall har jo f.eks. BSPlayer hatt dette i mange år allerede. VLC har vel også denne muligheten og helt sikkert flere mediaavspillere også... Jeg klarer ikke helt å se hva som er den store greia her (bortsett fra at MS kommer med det?)

9578085[/snapback]

Du kan se en video på youtube som tester dette her:

 

Spør du meg ser det helt jævlig ut, for at det skulle kjørt på min maskin skulle m$ ha betalt meg, ikke motsatt...

 

(Hmm, så det er sånn Windows Vista Ultimate kunder ser ut altså( :!: ) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...