Gå til innhold

- TV på mobilen? Nei takk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ein Gigabyt Gsmarti med Tv mottak (vanlig UHF)

og synest det er genialt i bilen, men enda kjekkere hadde det vært med Gsmarti120 denne kan og ta opp Tv program. men dei slutter vel å virke nå når UHF sendingene blir digitale :-( TV via 3G duger ikkje det koster jo ca 7kr pr. min i dataoverføring.

her er link til Gigabyte. http://www.gigabytecm.com/eng/gbc_productg...abIndex=2&Num=0

Lenke til kommentar

Hvem er det som svarer på slike undersøkelser? Mobilbrukere over 70? De samme som vil ha radio i telefonen?

 

TV i mobilen burde være like naturlig som kamera er, og som GPS kommer til å bli, og det burde ikke være så mye som hindret det i å bli aktuelt.

 

Slingbox er genialt! :)

(Eneste ulempen er at man faktisk trenger en Slingbox...)

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat overraskende. TV på 1,5-2,5" skjermer kan umulig bli noen bra opplevelse, særlig over tid. Dvs. videosnutter som er fra 10 sekunder til 3-4 minutter går sikkert greit, men å se på TV eller spillefilmer på mobil tror jeg ikke det er mange som ønsker. Særlig når det koster relativt mye.

 

Analysebyrået Informa har spådd at mobil-TV vil stå for en kraftig økning i inntekter fra mobiltjenester,

Noe som må bety at mobil-TV vil koste ganske mye.

 

Med andre ord: Dyrt og dårlig.

 

Det med kvalitet og skjermstørrelse er nok grunnen til at film/TV ikke har tatt av på mp3-spillere heller.

Lenke til kommentar
Høres ut som en som ikke har prøvd å bruke det skikkelig... :wink:

9570742[/snapback]

Tjaa, stemmer delvis. Mobil-tv har jeg ikke prøvd, men det virker veldig upraktisk. Har surfa litt på 3g uten at det har vært noe gøy akkurat. Treig loading og må scrolle fram og tilbake på sidene for å kunne lese alt. Dette på en HTC TyTn som har forholdsvis stor skjerm.

Lenke til kommentar

Før man maser om ny teknologi som kommer til å komme uansett, så bør mobiloperatørene her i landet se til å komme seg med i svingen å bygge ut 3G og super 3G dekningen til å dekke ikke bare byer og såkalte tettsteder som er drabantbyer. Er det noe som bremser utviklingen innenfor teknologien her i landet så er det operatørene og deres manglende vilje til å følge med... :no:

Lenke til kommentar
Høres ut som en som ikke har prøvd å bruke det skikkelig... :wink:

9570742[/snapback]

Tjaa, stemmer delvis. Mobil-tv har jeg ikke prøvd, men det virker veldig upraktisk. Har surfa litt på 3g uten at det har vært noe gøy akkurat. Treig loading og må scrolle fram og tilbake på sidene for å kunne lese alt. Dette på en HTC TyTn som har forholdsvis stor skjerm.

9570758[/snapback]

 

Jeg bruker TyTN masse til surfing. :)

Prøv Opera eller med en utvidelse til IE så går det bedre... ;)

Lenke til kommentar
Analysebyrået Informa har spådd at mobil-TV vil stå for en kraftig økning i inntekter fra mobiltjenester,

Noe som må bety at mobil-TV vil koste ganske mye.

9570720[/snapback]

Nei, det betyr bare at det er noe som operatørene ikke tjener penger på i dag, men som dette analyseselskapet ser for seg at de vil tjener penger på. Altså en ny tjeneste - ergo; økning i inntektene.

 

..men selvsagt; operatørene (og andre aktører) vil selvsagt ta overpris for dette som for alt annet som er for mobilen.

Lenke til kommentar
Jeg bruker TyTN masse til surfing. :)

Prøv Opera eller med en utvidelse til IE så går det bedre... ;)

9570858[/snapback]

Bruker IE og Minimo. Men skal prøve opera, kanskje jeg får et annet syn på det da

9570894[/snapback]

 

En siste digresjon: Er Minimo stabil nok enda? Da jeg prøvde den viste den ikke sider på en pen måte og var forferdelig ustabil...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...