Gå til innhold

Test av Pansonic TZ3


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
TZ2 og TZ3 er Panasonics minste ultrazoomkameraer. Stikkord er 10x zoom, 28mm vidvinkel og ganske kompakt design. Forskjellen på de to modellene er oppløsningen, skjermstørrelse og noen mindre finesser. Vi har testet toppmodellen TZ3.

 

Les mer

 

Skulle gjerne sett at dere vurderte videofunksjonen i ulike kompaktkameraer mot hverandre. Dette kameraet er jo litt interessant med det at det gir video i 16:9 med litt høyere oppløsning enn vanlig - altså 848x480.

  • Er du i stand til å si noe om videokvaliteten til TZ3 kontra Fujifilm F31fd eller tilsvarende?
  • Hvilke kameraer støtter PAL 25 bilder/sek?
  • Er det noen som egner seg bedre som utgangspunkt for å lage en vanlig video-DVD?
  • Altså hvilket kompaktkamera anbefaler du til videobruk?

Kanskje det kunne være en idé å gjøre dette til et tema. Vurdere digitale stillskameraer til video og DV/HDV-kameraer til stills. Hva er den beste hybrid? Her blir det nok mange kompromisser, men så er det jo grenser for hvor mye stæsj man gidder dra med på backpacker-turen.

 

Ellers vil jeg si at du/dere har meget gode og interessante tester som jeg leser med stor interesse. Sammenligninger er vel egentlig det eneste jeg savner.

Endret av oleaa
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...