Gå til innhold

PES-demo i dag (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spilt PES 2008 demon en liten time, å har spilt 1-0 med frankrike mot portugal på top player, jeg må si jeg liker de jeg ser. :thumbup:

Hær er det for det første 60fps hele tiden, det liker vi=)

Pasningsspillet er utrolig gjennomført, det lider ikke lenger av gamle damers treighet, noe som var litt iriterende i PES6.

1-2 passningene er blidt hakke kjappere, man skal være kjapp for å klare å følge med når en spille springer på løp...

Noe jeg likte spessielt godt var når man springer med ballen er ikke forsvareren lengre klistret oppi spilleren slik det var i PES6, man kan også filme frispark, noe jeg fikk sårt merke når jeg spilte med argentina mot brasil, robinho filmet seg til straffespark på åvertid, det endte 1-1. Heldigvis er ikke dette noe som skjer veldig ofte, men liker at de har tatt det med i spillet siden det er en "stor" del av fotballen i dag. :p

Selve spillfølelsen er NYDELIG, man føler at man har kontroll når man har ballen, dette var et problem med PES6 hvor man kunne miste ballen lett siden spillerene var treige... Det eneste problemet jeg tror PES2008 har er at de blir for lett, men men.

Til slutt vil jeg bare si at konami har laget verdens beste fotballspill (igjenn)...

 

Gleder meg til fullversonen kommer i butikkene, blir skøy! :thumbup:

Endret av xindrum
Lenke til kommentar

Testet spillet en del kamper jeg også, og dette er en klar, klar forbedring fra gode gamle PES6.

Høyere tempo, mer presise og logiske pasninger, bedre dømming, nye finesser på spillerne, oppgradert grafikk og penere menyer.

AI-en virker bra forbedret, men jeg fikk meg en god latter ved en anledning, da keeperen, etter et greit langskudd fra Henry, måtte løpe tilbake mot eget mål for å unngå at ballen trillet inn (redning fra keeper som han ikke fikk kontroll på), for deretter å måke ballen av all kraft i eget mål.

Ikke helt på topp ennå, for å si det sånn :)

 

Alt i alt er dette svært lovende! Eneste som forbanner meg er at kampene kun varer i 5 minutter og at man ikke har muligheten til å endre kameravinkelen.

Lenke til kommentar

høres bra ut...

 

jeg er ganske så bitter på at demo ikke er ute for ps3 enda da :p

 

 

men jeg hadde noen små spm til dere som har prøvd demon:

 

- Hvordan er keepern? (utenom den ene buggen da)

er det fortsatt like lett å løpe rundt keepern? eller har det blitt ordna? at keeperne går mer realistisk ut for å ta ballen..

 

- Cut backs? fortsatt i spillet?

 

- frispark lettere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

ÅÅÅÅ Jeg gleder meg. For tre dager siden fant jeg fifa07 igjen...

Nå er jeg i 2016 :p PES er mye bedre enn Fifa, eneste grunn til at jeg forsatt spillre fifa er muligheten til å være norsk etc.

Lenke til kommentar
ÅÅÅÅ Jeg gleder meg. For tre dager siden fant jeg fifa07 igjen...

Nå er jeg i 2016 :p  PES er mye bedre enn Fifa, eneste grunn til at jeg forsatt spillre fifa er muligheten til å være norsk etc.

9544850[/snapback]

 

Eneste problemet med keeperen i PES6 var når du kom mot han fra skrå.

Da hadde han en tedens til å bevege seg for mye mot det ene hjørnet av målet og blottlegge det andre.

Dette merket man best på nett mot andre da veldig mange utnyttet denne "svakheten" Håper dette er fikset i 08.

Testet fullverisjonen for en stund siden og merket ikke noe til dette da men skal teste mer utover kvelden også.

Lenke til kommentar
Er det noen nye finter?

 

EDIT: Har også hørt mange klage på at det går for kjapt, at det føles arcade pga. det, også hørt folk beskrive gameplayet som pinball, pga. hastigheten...

9546941[/snapback]

 

De som klager på at det går for kjapt er dårlige ;-)

Tempoet er akkurat passe syntes jeg, føles riktig i forhold til ekte fotball.

Finter er det sikkert mye nytt av, en jeg har fått oppleve foreløpig var fra C.Ronaldo.

Er vel hans merkevare finte hvor han i stor fart bråstopper klikker ballen med hælen til siden for så og forsere videre forbi meg

(Slang ut et ben å felte han selvfølgelig ;-) )

Alle fintene fra PES6 er fortsatt med men de føles mer ekte denne gangen.

De er mer effektive og ser mer realistiske ut.

Holder du den nederste bakpå inne med en teknisk spiller kan du leke deg pent med ballen :-)

Lenke til kommentar

Jeg har også et par spørsmål:

 

Er dommeren blitt litt strengere?

Er det eventuelt mulig å endre på hvor streng han skal være..

Jeg fikk aldri et eneste direkte rødt kort i PES6, om jeg så måka ned spillern, om jeg var bakerste mann eller hva jeg var. Aldri noe verre enn gult. Var ikke så ofte jeg fikk det engang. Jeg syntes det er litt morsomt jeg da, om vi hvert fall kan gjøre sånn at dommeren er temmelig streng, så han blåser litt oftere og er ofte nedi lomma og drar frem noen kort :!:

 

Er det også blitt litt større realisme faktor?

Da tenker jeg på ting som at dommer dømmer feil, linjedommer blåser ikke når det skulle vært offside, eller han blåser når det egentlig ikke var. Keeper gjør en gedigen tabbe osv.. Sånne ting er jo sinnssykt gøy, hvert fall når du spiller med/i mot kompiser :!:

Spesielt når feilaktige avblåsninger for offside kommer i reprise og vi ser at det ikke er offside. Veldig realistisk og utrolig morsomt.

 

Husker det skjedde engang når jeg og en kompis spilt, samt keepern min gjorde den tabben. Var et langskudd fra midtbanen. Han skulle bare hoppe opp for å ta ballen, så gikk den imellom henda hans og i mål. Sånt er morsomt. Og realistisk..

 

En annen ting er også endring av ferdighetene til spillerne.

Husker jeg gjorde en keeper så dårlig som overhode mulig, for jeg hadde lyst til å se om jeg kunne få inn noen feite mål på langskudd, frispark osv..

Men den keepern hadde jo ikke noen større problemer med å redde ballen enn min andre keeper med alle ferdighetene på maks. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har også et par spørsmål:

 

Er dommeren blitt litt strengere?

Er det eventuelt mulig å endre på hvor streng han skal være..

Jeg fikk aldri et eneste direkte rødt kort i PES6, om jeg så måka ned spillern, om jeg var bakerste mann eller hva jeg var. Aldri noe verre enn gult. Var ikke så ofte jeg fikk det engang.

 

Kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver.

Dommeren gir alltid rødt kort om jeg feller som bakerste mann!

Er det litt langt ut mot siden hender det at det blir gult istede.

Jeg får også stadig rødt kort ved taklinger bakfra ellers på banen.

Gult kort får man nesten bestandig om man takler hardt uten å treffe ball.

Så åssen du slipper unna skjønner jeg ikke...

Vet ikke om vansklighetsgraden har noe å si, jeg spiller alltid på vanskligste..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle laste ned demoen og igjen faller min "penny" på FIFA 08, har alltid likt FIFA, men av en eller annen grunn faller aldri PES i smak hos meg. Vet ikke hvorfor, men en liten del av det jeg ikke liker på PES er grafikken (men som sagt, bare en liten del).

 

Smaken er i alle fall delt blant folk og det er jo bra.

 

PS: Jeg likte derimot tempoet på PES, det er det eneste jeg savner på FIFA nå.

Lenke til kommentar
Xbox først? Herregud, spillet har hele fire sesonger til Playstation og som først ble utgitt for Playstation også. Så blir demo for Xbox prioritert først? :shrug:

9549941[/snapback]

 

Kanskje lurt å ta markedsandelen i betraktning?

At demoer slippes tidligere på 360 enn ps3 har vel vært en trend til nå (uten at jeg hardnakket skal påstå dette), men dette kommer helt sikkert til å utjevne seg etterhvert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...