Gå til innhold

2.0-toppmodell fra Creative


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative mener dette er et godt høyttalerpar til bruk med Apples iPod, og vil senere i år lansere en egen dockingstasjon med tilhørende fjernkontroll for dette formålet.

Litt uvanlig at de lanserer tilbehør til iPod, som må ansees som deres hovedkonkurent når det gjelder mp3-spillere.

9540503[/snapback]

 

Creative er flinke på lyd og Apple har et veldig stor markeds andel. Er en del penger å tjene

Lenke til kommentar
Diskantelementet er plassert mellom de to hovedelementene i såkalt MTM-konfigurasjon, som skal gi en bedre og mer naturlig lydgjengivelse.
Creatives navn på d'Appolito-konfigurasjon?

MTM er faktisk en mer korrekt måte å omtale oppsettet på, hvis det er snakk om en toveiskonstruksjon med fritt valgte avrullingsflanker. Den opprinnelige konfigurasjonen Joseph d´Appolito kom med brukte tredje ordens butterworthflanker. MTM står enkelt og greit for midrange-tweeter-midrange og er på ingen måte noen garanti for en "naturlig lydgjengivelse".

 

Høyttalerne er basert på Creatives BasXPort-teknologi, som kanaliserer lydbølger fra det indre kammeret i høyttaleren.
Nytt navn på bassrefleks?

9540260[/snapback]

Høres mistenkelig slik ut ja. Det har vært få revolusjonerende oppfinnelser innen høyttalerteknologi siden krigen ;) At det har vært en gradvis evolusjon er det derimot ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Creative kan finne på så tull de bare vil for min del. De vedlikeholder ikke drivere etc. til noe av dritten de produserer, i hele tatt veldig useriøse mht. sine egne produkter.

For meg er dette et "IKKE-selskap" hvis høyste mål er å levere dårlige produkter med fancy'e navn til forbrukere som stadig biter på.

 

Bare se frasen "Ny teknologi gir bedre lyd" ... aldeles håpløst! Antageligvis har de kun satt i litt bedre høytalere i boksene sine, siden det ikke lenger var mulig å få tak i som ble brukt til forrige modell. Hadde det eksistrert en "teknologi" for bedre lyd ville garantert helt andre selskaper enn Creative funnet det opp.

Lenke til kommentar
Creative mener dette er et godt høyttalerpar til bruk med Apples iPod

 

Hva er det som er så spesielt med Apples iPod i motsetning til alle andre mp3-spillere? Creatives egne mp3-spillere er minst like gode. Det burde heller stått at det er ett godt høyttalerpar til bruk med mp3-spillere. Blir så provosert av sånt, alle tror at iPod er noe eget, det er jo en helt vanlig mp3-spiller....

Lenke til kommentar
Creative kan finne på så tull de bare vil for min del. De vedlikeholder ikke drivere etc. til noe av dritten de produserer, i hele tatt veldig useriøse mht. sine egne produkter.

For meg er dette et "IKKE-selskap" hvis høyste mål er å levere dårlige produkter med fancy'e navn til forbrukere som stadig biter på.

 

Bare se frasen "Ny teknologi gir bedre lyd" ... aldeles håpløst! Antageligvis har de kun satt i litt bedre høytalere i boksene sine, siden det ikke lenger var mulig å få tak i som ble brukt til forrige modell. Hadde det eksistrert en "teknologi" for bedre lyd ville garantert helt andre selskaper enn Creative funnet det opp.

9543782[/snapback]

 

Det er da MANGE selskaper som sier akkurat det samme som Creative! Så jeg syns virkelig du skal passe på det du uttaler deg om her. Og jeg har ikke hatt noe problem med drivere til mine creative produkter (lydkort, mp3-spiller og høyttalere). Har du kilder på at de leverer dårligere drivere enn andre selskaper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Creative mener dette er et godt høyttalerpar til bruk med Apples iPod

Hva er det som er så spesielt med Apples iPod i ...

 

Det er mote, stas, poppis, må-ha type ting. En må selge mens liket er varmt veit du. Ingen bryr seg om hva det er, de bare må ha... Andre syns det er stas å betale kroner til Apple for å benytte ordet "iPod" som en del av reklamen for eget produkt... Cretive vil selge masse billig dritt dyrt, ikke lage bra ting. Penger er greia, penger er gud.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Creative mener dette er et godt høyttalerpar til bruk med Apples iPod

Hva er det som er så spesielt med Apples iPod i ...

 

Det er mote, stas, poppis, må-ha type ting. En må selge mens liket er varmt veit du. Ingen bryr seg om hva det er, de bare må ha... Andre syns det er stas å betale kroner til Apple for å benytte ordet "iPod" som en del av reklamen for eget produkt... Cretive vil selge masse billig dritt dyrt, ikke lage bra ting. Penger er greia, penger er gud.

9543833[/snapback]

 

Creative lager masse bra ting. F. eks er skjermen på vision:m mye bedre enn en iPod video, så det utsagne ditt ble litt feil.

 

Men jeg skjønner hva du sier med at iPod er mote, men det betyr ikke at ALLE kritikere skal rose dem sånn. Er ikke riktig at Apple nærmest skal ha monopol på mp3-spiller markedet, her må noe gjøres!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC
Prøvde et Creative Gigaworks T20 i dag og blr faktisk imponert. Var overraskende bra til musikk :)

 

Mmmm... alt er relativt, spørs vel egentlig hva du sammenligner med.

Lenke til kommentar
Prøvde et Creative Gigaworks T20 i dag og blr faktisk imponert. Var overraskende bra til musikk :)

 

Mmmm... alt er relativt, spørs vel egentlig hva du sammenligner med.

Jeg var sikker på at det bare var samme dritten som alle de andre 2.0 anleggene tll PC. Men det var uten tvil det best 2.0 settet jeg har hørt til PC. Var ganske ren og klar bass (ikke bare risting som i veldig mange 2.1-anlegg til PC), men det var ikke noe mye bass. Så tecno-folket blir nok skuffet:P. Klarte også mellomtone og diskant er godkjent. Men det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med et Hi-Fi-anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...