Gå til innhold

Multifunksjon får ny betydning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Lightscribe er en morsom teknologi det, men når man har en skirver som kan skrive i fulle farger direkte på CD-er ser jeg ikke helt behovet for en lightscribe brenner...

 

Men kanskje bra om det blir mer fokus på Lightscribe, om salget går opp vil antakelig fargeutgaver komme og det hadde vært morro!

Lenke til kommentar
HPs nye toppmodell i Photosmart-serien er definitivt av det velutstyrte slaget. Multifunksjonsskriveren har nemlig innebygget DVD-brenner med Lightscribe-teknologi. Dette muliggjør brenning av "etiketter" direkte på CD- eller DVD-platen.

 

Vil dette si du kan brenne et piratkopiert spill over på denne platen med skriveren, OG lage til et nesten perfekt utseende på denne platen?

 

 

Kommer sikkert til å bli solgt mye i asia og andre "pirat-områder" :D .

Lenke til kommentar

Blir det mulig å brenne DVD-er via det trådløse nettverket? Altså at mange PCer kan veksle på å brenne ut DVDer via nettverket? Det hadde jo vært genialt. Så slipper man en brenner i hver PC.

 

Ozelot: Mange skrivere har allerede muligheten for å skrive ut fargebilder oppå platene, men det krever plater med helt hvit litt ru overflate. De koster normalt litt ekstra.

Lenke til kommentar
noe sier meg at brenneren er ment bare for lightscribe "etikett" brenning...

9526673[/snapback]

Ut i fra produktbeskrivelsen til printeren skal den både kunne printe fra og brenne til cd/dvd:

"Archive photos to – or print from – CDs/DVDs, with or without a PC, using a built-in burner"

 

Her er hele produktbeskrivelsen som pdf

Lenke til kommentar

DVD-brenneren er nokk mer for å brenne bilder fra minnekortleser/USB pinner. (og selfølgelig dekorer CD-en etterpå)

 

Tviler på at et er en 100% brenner. Men hvis du kobler til en ext-hd så burde det være mulig å få printen til å brenne ut innhold (hvis printeren leser noe annet en bilder da...)

 

Ellers må jeg si at lightscribe er en utrolig dårlig greie... Jeg haddet det på en brenner før, virka utrolig dårlig og brukte altfor lang tid! (Og nei, er ikke sikker på om jeg gjorde alt rett)

 

Jeg har selv prøvd meg med å skrive direkte på DVD-er med printeren min. Det har fungret helt ok, men kvalitete har ikke vært av det beste slaget. (om dette skyldes teknologien eller kvaliteten på bildet jeg printet ut, er jeg ikke sikker på) Jeg synes forresten at prisen for å ha printable-dvd plater ikke er så galen. Jeg liker selv bedre de med hvit overflate i forhold til den blanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...