Gå til innhold

Ber konkurransetilsynet ligge unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ber konkurransetilsynet ligge unna

Akkurat dette er jo en god grunn til at de ikke skal ligge unna.

 

Beskrivelsen fra Silicon Valley beskriver så store selskaper at de på mange måter virker monopolistiske og hindrende på konkurranse og utvikling. Det er også kjent at det har vært en rekke store problemer i USA på grunn av for lite statlig kontroll blant annet fra konkurransetilsynet. For de som ennå ikke har sett filmen om Enron så anbefales den på det sterkeste. Noe er riv ruskende galt der borte og Enron er nok bare toppen av et digert isfjell.

 

Hvis vårt nøytrale konkurransetilsyn mener oppkjøpet går ut over konkurransen og dermed kunder og utviklingstakt så bør de absolutt stoppe det. Husk at konkurransetilsynet er den nøytrale part her og at direktøren i Mobyson er svært partisk. Det hadde vært gøy å høre hans motparter i denne saken. Altså konkurrerende teleselskaper. Regner med vi hører det stikk motsatte derfra.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt utrolig at et firma sutrer når

Konkurransetilsynet burde og skal blande seg inn i alle oppkjøp. De er et tilsyn. Altså, ordet å merke seg her er 'tilsyn'. Det er deres jobb å å sørge for at alt går riktig for seg.

 

Personlig er jeg drittlei sutring fra bransjefolk. Dersom noe går mot dem skriker de at tilsynet ikke skal blande seg inn. Dersom et annet selskap kan vinne på deres bekostning så roper de etter tilsynene og tigger om hjelp. Hjelpe meg for en lekegrind! :nei:

 

@jornan

Jeg anbefaler deg å lese litt om kommunisme så vil du finne ut at konkuransetilsynet ikke er i nærheten av å ha en "kommunistisk innstilling".

Lenke til kommentar
@jornan

Jeg anbefaler deg å lese litt om kommunisme så vil du finne ut at konkuransetilsynet ikke er i nærheten av å ha en "kommunistisk innstilling".

9503848[/snapback]

 

Sier meg enig, syntes altfor mange på nettet bruker slike uttrykk uten å ha peiling på bakgrunnen hva f.eks. en "kommunistisk innstillling" innebærer.

 

Forøvrig er det helt normalt å respondere når man som selskap har blitt angrepet i media av konkurrenter allerede. Sier meg dog enig med dem som mener at han som ble intervjuet her kom dårlig ut av det med sine eksempler fra Silicon Valley o.l. Ikke får jeg hans sympati, men samtidig har jeg ikke sympati med Netcom eller Network Norway som er "motparten".

 

Uansett, dette er helt vanlig pr for å frem sin side av en sak og bør bli behandlet deretter. Nemlig med en stor klype salt inntil en faktisk avgjørelse blir tatt av konkurransetilsynet.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...