Gå til innhold

Ny VMware ESX Server på 32 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de andre er interessenter tror jeg er å underdrive. Flere av de andre har ting på gang selv om de ikke er klar for å lansere dette enda. Dell kommer etter det jeg har forstått i første omgang til å lansere to modeller med esx 3i. Demoen i dagens sesjon var forsåvidt ganske overfladisk, men jeg skal ta en nærmere titt på dette og også skaffe media for å få testet denne versjonen i løpet av kort tid. :-) Forhåpentligvis lar den seg kjøre i Player. ;-)

 

Lars

Endret av wsp
Lenke til kommentar
At de andre er interessenter tror jeg er å underdrive. Flere av de andre har ting på gang selv om de ikke er klar for å lansere dette enda. Dell kommer etter det jeg har forstått i første omgang til å lansere to modeller med esx 3i. Demoen i dagens sesjon var forsåvidt ganske overfladisk, men jeg skal ta en nærmere titt på dette og også skaffe media for å få testet denne versjonen i løpet av kort tid. :-) Forhåpentligvis lar den seg kjøre i Player. ;-)

 

Lars

9476824[/snapback]

 

Om disse får "alt nødvendig" fra "fullversjonen" så må jo denne løsningen være perfekt for ESX hoster som jobber mot SAN.. Trenger ikke lokale disker i hele tatt.

 

Pr i dag bruker jeg et par SAS-disker i RAID-1 til selve ESX installasjonen.. Optimalt sett skulle det vært kun minne, cpu-er og NICs / HBAs man trengte å tenke på..

Lenke til kommentar

Har sett litt nærmere på dette nå. (Selv om jeg har skaffet media så har jeg ikke fått testet noe selv enda.)

 

Dell kommer ikke til å lansere dette før rundt nyttår. Modellnavn er foreløpig ukjent. Serveren de kjørte demo på er ikke merket med nummer, men dette er helt nye modeller. Om de kommer til å lansere to forskjellige modeller samtidig er fortsatt noe uklart.

 

Det er en full ESX-versjon som kjører uten noen begrensninger i så måte. Likevel, hvis man ønsker å administrere serverne sine med OpenManage så vil detteforeløpig ikke være mulig med 3i. De jobber med saken, men kan ikke love noe tidspunkt for når dette blir implementert.

 

Den er i teorien ikke avhengig av SAN, men poenget er litt borte hvis man ikke har en delt lagringsløsning. Serveren som ble vist fram på demoen i dag kan leveres med to disker hvis man ønsker å ha lokalt VMFS.

 

Når det gjelder patching så vil en slik løsning ikke trenge samme mengde patcher da den ikke har et servicekonsoll basert på linux medfølgende. Forøvrig kan man kjøre en konsollmaskin som administrerer alle esx3i-maskinene hvis man ønsker tilgang til kommandolinjetools. Denne vil som før være linuxbasert. Patcher for ESX 3i vil være flash-imager.

 

Større selskaper har sannsynligvis allerede automatisert deployment av ESX med hw agenter osv, så de vil med all sannsynlighet fortsette som før. For SMB-bedrifter så vil dette være en kjapp måte å komme i gang/få inn nye servere på. (1. Skru inn server, kople til kabling 2. Strøm på 3. Få den opp i Virtual Center)

Lenke til kommentar

IBM vil også støtte 3i med sin nye x3950M2.

 

Vi har i dag fått sett den nye HA-løsningen der man har en VM kjørende på en host, replikert over på den andre i sanntid (ala VMotion). I det den ene hosten dør, fortsetter VMen å kjøre på den andre hosten uten nedetid slik man har med VMware's nåværende HA-løsning.

 

Overraskelsene var likevel demonstrasjonen av streaming av maskiner der han over internet kjørte en VM som lasta ned data etter behov og Storage VMotion som lar deg migrere en VM mellom hoster, selv om du ikke har delt lagring og kun lokale disker.

Endret av wsp
Lenke til kommentar
IBM vil også støtte 3i med sin nye x3950M2.

 

Vi har i dag fått sett den nye HA-løsningen der man har en VM kjørende på en host, replikert over på den andre i sanntid (ala VMotion). I det den ene hosten dør, fortsetter VMen å kjøre på den andre hosten uten nedetid slik man har med VMware's nåværende HA-løsning.

 

Overraskelsene var likevel demonstrasjonen av streaming av maskiner der han over internet kjørte en VM som lasta ned data etter behov og Storage VMotion som lar deg migrere en VM mellom hoster, selv om du ikke har delt lagring og kun lokale disker.

9490888[/snapback]

 

Hvor så du dette?? Hos Vmware?

Må ikke da ALT minne ligge "duplisert" i SWAP på SAN'et? For å kunne få HA uten nedetid.. Trodde det ble en voldsom begrensing mtp ytelsen..

 

Storage Vmotion må være PERFEKT når man vil bytte SAN eller flytte fra lokal til sentral lagring..

Det jeg savner nå i ESX er muligheten til "lokal kopi" av VM-er på SAN'et.. (eller noe slikt)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Ja, jeg var på sesjonen "Technology Preview - Storage VMotion" hvor dette kom fram.

Det er klart at hvis man migrerer over nettverk til en annen host med annen storage, så vil ikke dette være det som gir best ytelse, men det vil tross alt fungere.

 

Tror denne sesjonen blir tilgjengelig snart både med powerpoint og audiospor.

 

Lars

Endret av wsp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...