Gå til innhold

Panasonic Lumix DMC-FX30 - Minitest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+564654123

Alle tester tas imot med takk, men det er litt synd at kameraet som er under lupen her allerede har fått sin arvtager i FX-33! Tester av nye modeller er alltid mer interessante enn tester av utgående produkter ...

 

Drømmetesten for kompaktkameraer med 28 mm vidvinkel ville vært en shoot-out mellom to helt nye og meget spennende modeller, nemlig Canon Ixus 860 IS og Panasonic DMC-FX33 (eventuelt FX55) :dribble: Canon'en har uskarpe hjørner og Panasonic er typisk dårlige på støy, men hvilket er best? :)

Endret av Slettet+564654123
Lenke til kommentar
Alle tester tas imot med takk, men det er litt synd at kameraet som er under lupen her allerede har fått sin arvtager i FX-33! Tester av nye modeller er alltid mer interessante enn tester av utgående produkter ...

Joda, men FX-30 ble også lansert i månedsskiftet januar/februar i år, og FX-33 har ennå ikke kommet på markedet (ingen nettbutikker som har priser på den ennå i hvert fall)...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123

Jepp, jeg skjønner Panasonic-Norge er litt trege med test-eksemplarer :( FX-33 skal vel for øvrig komme i salg ila. september.

 

Flott at dere er i gang med å teste Ixus 860 IS. Takk for opplysningen! :) Kanskje dere også kunne testet og kommentert kvaliteten og egenskapene i dårlig lys (typiske "innebilder") og dessuten hvordan dynamikken er (overeksponerte høylys etc.). Det var lite info om disse tingene i Panasonic-testen.

 

Jeg MÅ og SKAL kjøpe et kompaktkamera med vidvinkel ila. høsten, og jeg vingler fram og tilbake mellom Canon og Panasonic. Jeg vet og har selv sett at Canon har tildels meget dårlig skarphet i hjørnene (med store forskjeller fra eksemplar til eksemplar, dessverre), samtidig som alle (4-5) utenlandske anmeldelser av Panasonic FX-30 er lite imponert over støyen og måten den prosesseres og glattes ut på. Det er vel ikke fryktelig mye som tyder på at FX-33 blir så mye bedre her (flere fordømte piksler og samme Venus Engine III) :hmm:

 

Vi venter i stor spenning på en skikkelig test av Ixus 860 IS! :thumbup:

Lenke til kommentar
Flott at dere er i gang med å teste Ixus 860 IS. Takk for opplysningen! :) Kanskje dere også kunne testet og kommentert kvaliteten og egenskapene i dårlig lys (typiske "innebilder") og dessuten hvordan dynamikken er (overeksponerte høylys etc.). Det var lite info om disse tingene i Panasonic-testen.

Panasonic-testen er en av minitestene våre, dynamikk kommer ikke til å bli diskutert nærmere i dem (du får vurdere selv ut fra testbildene). Skal få flere innebilder i senere tester, har lagt til to i galleriet nå, riktignok i godt dagslys. Når mørketiden slår inn for fullt i Tromsø, blir det nok nesten bare innebilder ;o)
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Test av 860 IS kommer (vi har den inne til test nå), men FX33 vet jeg ikke om vi får, og i så tilfelle når. Grunnen til at vi ikke fikk testet FX30 før nå er at Panasonics pressebyrå i Norge er treig i sassen.

 

Det er vel ikke bare Panasonic som er litt trege... Det har nå gått 4 måneder siden dere begynte å teste Canon Ixus 860 IS, men noe referat fra denne testen har jeg fremdeles ikke sett...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...