Gå til innhold

Eudora gjenoppstår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eudora var et fint program. Kan hende dette er noe å kikke på. Men venter til vi er ute av beta tenker jeg nok ja. Ikke tulle med mailen.

 

Forøvrig:

"Målet skal være å fortsette utviklingen av begge e-postprogrammene"

Men jeg trodde Mozilla la ned utviklingen av Thunderbird? (ref tidligere artikkel her på HW.)

Forvirret nå.

Lenke til kommentar
Akkurat. Takk. Den artikkelen har gått meg helt hus forbi. Tror jeg var på sommerferie da. ;) Uansett vil jo Qualcomm ha ønske om å videreutvikle Thunderbird, så at e-postklienten bare vil bli lagt brakk er svært lite trolig.

9445891[/snapback]

 

Qualcomm har lagt Eudora og slikt helt bak seg. Det var derfor de donerte Eudora og kildekoden til Mozilla og Thunderbird slik at Eudora kunder og tillhengere ikke ble satt helt ute i kulden.. Men Qualcomm, slik jeg har forstatt det, er ikke lengre innvolvert... rett meg om jeg tar feil.

:ph34r:

Lenke til kommentar

Tror Qualcomm som til nå har utviklet Eudora lærte seg en lekse om lukket skildekode. Du skkjønner, til nå har Eudora ikke støttet Unicode eller UTF-8 det som også heter. Det betyr at hvis jeg sender en melding med f.eks ÆØÅ eller kinesiske tegn fra Thunderbird eller GMail, får du utydelige tegn isteden.

 

I flere år har kundene etterspurt dette, og heller ikke i den seneste utgaven av Eudora har Qualcomm ordnet det:

http://eudorabb.qualcomm.com/showthread.php?t=5980

 

Problemet ligger i tekst-renderen i Eudora. Denne kjøpte de av et firma som gikk konkurs, og siden de bare fikk binærfilen, og ikke kildekoden, kan de ikke fikse det selv.

 

Etter noen år fikk Qualcomm nok av workarounds og wack-a-mole bughunting, og ble open-source tilhengere hele gjengen. Kall det gjerne en religiøs åpenbaring. Nå er de sterke forkjempere, og krever bl.a at 7 år gammel kode skal åpnes, og bedrifter som enten er konkrusrammede eller har sluttet å gi support for et produkt skal frigi kildekoden.

 

hehe neida :!:

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...