Gå til innhold

Sony fortsetter LCD-slippet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...og prisene forventes å starte på ca. 25 000 kr for KDL-40W3000 (40 tommer).

 

Er 25 000 kr en skrivefeil, eller har den antatte prisen steget med 10 000 kroner? Har da sett flere steder at når KDL-40W3000 lanseres, vil den koste rundt 15 000 kroner. Hvis 25 000 kroner er riktig, snakker vi jo om en TV i en helt annen prisklasse enn KDL-40W2000, som i dag kan kjøpes for 13 899 kroner hos shg.no.

Endret av XII
Lenke til kommentar
Kanskje påpeke at vanlige folk burde foretrekke 720p skjermer, og at 1080p skjermer er for folk som vet hva de kjøper ?

9437783[/snapback]

jeg vill heller si at 720p tv er mer enn nok for mannen i gata, og folk som vill ha det ekstra burde gå for en 1080p tv dersom de skal ha større enn 42" og at de ikke sitter ei halv mil unna tven...

Jeg satt nyrlig på coop elektro og så en bit av en fotballkamp på lg's 50" denne var kun 720p, men så lenge fotball sendingen ble vist på analogt kabeltv hadde det ingenting å si. Jeg satt der og var forbausa med store øyne... sånn vill jeg å ha.

 

Selv så jeg ikke noe dramatiske problem med så små oppløsninger på så stor tv...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Sonys 24p True Cinema. Teknologien muliggjør å vise filmer i samme hastighet som på kinolerretet (24 bilder pr. sekund)

flotte greier =)

9437736[/snapback]

 

Denne teknologien skjønte jeg ikke poenget med, dersom det da ikke er kun for HD-materiale (noe jeg ikke er så kjent med).

 

Er ikke PAL 25 bilder/sek og NTSC 24 bilder/sek, hvorav begge teknologiene konverterer fra 24p materiale (som oftest)? Altså går lydsporet på PAL litt fortere og filmene er derfor noen minutter kortere. Eller har dette endret seg? Antar poenget ikke er å konvertere PAL-signal til 24p?

Lenke til kommentar

Prisene på 1080p har gått bra ned i det siste. Ser i prisguiden at Hyundai 37" 1080p koster 7995,-, ikke særlig mer enn de billigste HD-klare TV-ene i samme størrelse.

 

Jeg kunne fint betalt 1000 kr. ekstra for 1080p, men ikke særlig mer enn det. Det er litt samme diskusjonen som megapixler på et kamera. Med andre ord ikke like viktig som mange tror. Også andre ting teller.

 

Kan garantere at alle elektrosjappene vil reklamere for "Full HD" i hele høst akkurat som de gjorde med "HD Ready" før Fotball-VM i fjor...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Da er det vel på tide å bytte ut min 40w2000. Forresten, hd dvd støtter 720p og 1080i. Bare BD som støtter 1080p

9437870[/snapback]

Hvor i all verden har du hørt dette sludderet?

 

Denne teknologien skjønte jeg ikke poenget med, dersom det da ikke er kun for HD-materiale (noe jeg ikke er så kjent med).

9437874[/snapback]

Poenget er at vanlig HD materiale ligger lagret på disk i 24fps (i 1080p oppløsning).

Det optimale er derfor å ha en skjerm som viser 24@1080p da man slipper noen som helst form for skalering ved visning av bildet. (PAL/NTSC har ingenting med dette å gjøre.)

Lenke til kommentar
Da er det vel på tide å bytte ut min 40w2000. Forresten, hd dvd støtter 720p og 1080i. Bare BD som støtter 1080p

9437870[/snapback]

 

The HD DVD format supports a wide variety of resolutions, from low-resolution CIF and SDTV, all video resolutions supported by the DVD-Video standard, and up to HDTV formats such as 720p, 1080i and 1080p.[11]

 

 

-http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

 

-http://www.thelookandsoundofperfect.com/

 

[Edit] Vice kommenterte det først, skylder på tregt citrix løsning her :p

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Kanskje påpeke at vanlige folk burde foretrekke 720p skjermer, og at 1080p skjermer er for folk som vet hva de kjøper ?

9437783[/snapback]

Hvorfor det? HD-DVD og Blu-ray levere filmer i 1080p og det er vel en fordel å slippe oppskalereing.

9437856[/snapback]

 

 

Tja du sier noe.

 

Linker du til noen HD filmer som har 1080p for meg?

Tipper vi får 720 p som standard over det digitale bakkenettet og jeg da :)

Lenke til kommentar
Kanskje påpeke at vanlige folk burde foretrekke 720p skjermer, og at 1080p skjermer er for folk som vet hva de kjøper ?

9437783[/snapback]

Hvorfor det? HD-DVD og Blu-ray levere filmer i 1080p og det er vel en fordel å slippe oppskalereing.

9437856[/snapback]

 

 

Tja du sier noe.

 

Linker du til noen HD filmer som har 1080p for meg?

Tipper vi får 720 p som standard over det digitale bakkenettet og jeg da :)

9437985[/snapback]

 

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på emnet så det kan godt være jeg har oversett noe. Men på den første filmen jeg så på cdon så var det hd 1080p

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=772228

 

Edit: Alle de 5 første var vist 1080p

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...&nav_genre=6977

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Linker du til noen HD filmer som har 1080p for meg?

Tipper vi får 720 p som standard over det digitale bakkenettet og jeg da :)

9437985[/snapback]

??

Alle HD filmer man kan kjøpe er som sagt 1080p.

Ellers er det dessverre riktig at en god del kanaler sikkert blir å sende i 720p da man først og fremst er ute etter billigere/mindre trafikk fremfor best mulig bilde.

Lenke til kommentar
Linker du til noen HD filmer som har 1080p for meg?

Tipper vi får 720 p som standard over det digitale bakkenettet og jeg da :)

9437985[/snapback]

??

Alle HD filmer man kan kjøpe er som sagt 1080p.

Ellers er det dessverre riktig at en god del kanaler sikkert blir å sende i 720p da man først og fremst er ute etter billigere/mindre trafikk fremfor best mulig bilde.

9438021[/snapback]

 

??

 

Kan man kjøre det på alle filmer?

 

Skal sjekke på min 300 når jeg kommer hjem for tror ikke den støtter 1080p :)

Ser hvertfall at cdon reklamerer med 1080p på alle filmer:

 

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904

 

Fantastic Four (Blu-Ray)

 

 

Den jeg har støtter hvertfall ikke 1080p, men mulig jeg kjøper filmene mine på feil sted da...

Lenke til kommentar
Norge er så jalla. Fikk ny Get Digital-dekoder i BRL'et i går. Kun Scart-kontakt ..  :nei:

9438074[/snapback]

 

 

Kan man da kalle skitten "Digital" ??

 

dem burde kalle den Digital-lett :p

 

eller Digital med analog utgang...

 

BTT:

 

nå håper jeg X2000 prisen senkes yttligere, husker Sony for en stund siden var fly forbanna pga at prisen på LCD tver sank så sinnsykt raskt (ref sjekk www.prisjakt.nu og X2000 serien).

 

så da blir det enten X2000 eller W3000 snart her i stua :-))

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Kanskje påpeke at vanlige folk burde foretrekke 720p skjermer, og at 1080p skjermer er for folk som vet hva de kjøper ?

9437783[/snapback]

Hvorfor det? HD-DVD og Blu-ray levere filmer i 1080p og det er vel en fordel å slippe skalereing.

9437856[/snapback]

 

 

Tja du sier noe.

 

Linker du til noen HD filmer som har 1080p for meg?

Tipper vi får 720 p som standard over det digitale bakkenettet og jeg da :)

9437985[/snapback]

Her er det bare å velge og vrake i 1080p filmer.

 

Bakkenettet blir nok ikke 1080p med det første nei, blir nok en stund til dem begynner å sende i 720p også. Så for folk som kun skal se på vanlige tv sendinger så er en 720p tv å anbefalle.

 

Det er mye bedre å skalere et bilde ned, kontra å skalere det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...