Gå til innhold

Intel-barebone fra Shuttle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boksen benytter seg av brikkesettet Intel P35 Express, og støtter prosessorene Intel Core 2 Quad, Core 2 Duo E6xxx/E4xxx, Pentium Dual Core E2xxx og Celeron 4xx-serien med socket 775.

Jeg regner med de vil støtte den nye Celeron 5xx-serien også, evt. etter en biosoppdatering. Forskjellen på 4xx-serien og 5xx-serien er støtte for 64bit samt noen andre optimalisteringer i kjernen. 4xx er basert på Yonah (Core Duo) mens 5xx er basert på Conroe (Core 2 Duo)

Lenke til kommentar

Hm, EM64T er allerede i Celeron 4xx-serien, for jeg har kjørt Vista 64 på min Celeron 440-maskin. Og den er vel basert på Conroe den også.

 

Celeron M 4xx er vel den som er basert på Yonah, tenker jeg. (Celeron M 5xx på Merom). Men vet ikke hvorfor vi blander bærbare og stasjonære CPUer her.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Hm, EM64T er allerede i Celeron 4xx-serien, for jeg har kjørt Vista 64 på min Celeron 440-maskin.  Og den er vel basert på Conroe den også.

 

Celeron M 4xx er vel den som er basert på Yonah, tenker jeg.  (Celeron M 5xx på Merom).  Men vet ikke hvorfor vi blander bærbare og stasjonære CPUer her.

9437270[/snapback]

jupp, var en av oppgraderingene fra celeron 3xx serien.

Går sikkert litt fort i svingene av og til ^^

Lenke til kommentar
Hm, EM64T er allerede i Celeron 4xx-serien, for jeg har kjørt Vista 64 på min Celeron 440-maskin.  Og den er vel basert på Conroe den også.

 

Celeron M 4xx er vel den som er basert på Yonah, tenker jeg.  (Celeron M 5xx på Merom).  Men vet ikke hvorfor vi blander bærbare og stasjonære CPUer her.

9437270[/snapback]

Beklager at det gikk litt i surr for meg. Du har helt rett (jeg måtte sjekke det for å være sikker). Celeron 4xx støtter 64bit, mens Celeron M 4xx støtter ikke 64bit.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er plass til ett 8800GTS kort i kabinettet? :) Selv om jeg liker mitt Antec P182, har jeg lenge sett på Shuttle. Kunne gjerne tenkt meg noe sånt. Lurer forresten også på om kjøleren vil blokkere for PCI sporet :/

9437755[/snapback]

 

Jeg har hatt samme kabinett som den Shuttlen der bruker, dvs den forrige modellen. Støymessig var det svært skuffende. Især at PSU bruker propritære kontakter og CPU kjøleren med samme opplegg (den kan nemlig ikke byttes ut). Alt dette sammen med at kabinettet i seg selv er av tynt materiale som utrolig lett forplanter vibrasjoner og andre støykilder.

 

Jeg ble som sagt svært skuffa. Det var også utrolig varmt i kabinettet, så lokket måtte være av til enhver tid. Dengang hadde jeg ikke CD spilleren inni siden jeg måtte pakke inn disken min (!) slik at den ikke skulle støye så fælt.

 

Eneste fordelen jeg fant med dette kabinettet var størrelsen og antall tilkoblinger. Kjempesmart løsning hvis det hadde vært rom for modifikasjoner med tanke på ny kjøler til CPU, mer isolering til HDD og kjøling til skjermkortet.

 

HW jeg hadde i den var:

E6400

7900GTO

++

 

Så med mindre det har skjedd noe drastisk, ICE kjøleren er vekk og PSU er langt mer stillegående kan jeg desverre ikke anbefale denne løsningen. Med mindre du synes støy er koz og kan leve med høye temps generelt.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme kabinett som den Shuttlen der bruker, dvs den forrige modellen. Støymessig var det svært skuffende. Især at PSU bruker propritære kontakter og CPU kjøleren med samme opplegg (den kan nemlig ikke byttes ut). Alt dette sammen med at kabinettet i seg selv er av tynt materiale som utrolig lett forplanter vibrasjoner og andre støykilder.

 

Jeg ble som sagt svært skuffa. Det var også utrolig varmt i kabinettet, så lokket måtte være av til enhver tid. Dengang hadde jeg ikke CD spilleren inni siden jeg måtte pakke inn disken min (!) slik at den ikke skulle støye så fælt.

 

Eneste fordelen jeg fant med dette kabinettet var størrelsen og antall tilkoblinger. Kjempesmart løsning hvis det hadde vært rom for modifikasjoner med tanke på ny kjøler til CPU, mer isolering til HDD og kjøling til skjermkortet.

 

HW jeg hadde i den var:

E6400

7900GTO

++

 

Så med mindre det har skjedd noe drastisk, ICE kjøleren er vekk og PSU er langt mer stillegående kan jeg desverre ikke anbefale denne løsningen. Med mindre du synes støy er koz og kan leve med høye temps generelt.

9439834[/snapback]

 

Jeg så litt på AM2 versjonen av shuttle kabinettet for en god stund siden. Og etter litt studering mener jeg at det skulle være mulig å fjerne der HD drevene skulle være og på denne måten gi muligheten til en litt større kjøler. Men ved denne modifikasjonene ville det være smart å kjøre 2.5" disker (det er det som er bærbar størrelse, sant?)

 

Men det er mulig at jeg har sett feil. Har trossalt bare sett på bilder.

Lenke til kommentar

Har AM2-versjonen, og det du sier vil ikke være mulig med mindre du modifiserer festene på den kjøler du evt vil sette der istedetfor ice-enheten, ettersom denne bruker egne festehull rundt sokkelen.

 

Men må nesten si meg uenig i det Andylove skriver, har selv hatt min shuttle i ett år, og er kjempefornøyd med både støy og varme. Kjører X2 3800+, X1900GT samt 3xHDD og sover med maskinen på hver natt. Varme er heller ikke noe problem for min del, alt holder fine temperaturer hvis man tenker på at dette tross alt er en meget kompakt barebone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...